מקומם: הצפירה החלה; נהג האוטובוס סירב לעצור - סרוגים

מקומם: הצפירה החלה; נהג האוטובוס סירב לעצור

נוסעי קו 101 באוטובוס של חברת 'אגד תעבורה' דיווחו היום כי נהג האוטובוס סירב לעצור בזמן הצפירה ואף הגביר את המוזיקה באוטובוס. מנכ"ל החברה: "רואים את המקרה בחומרה רבה"

מקומם: הצפירה החלה; נהג האוטובוס סירב לעצור
  למצולמים אין קשר לכתבה (Danielle Shitrit/Flash90)

נוסעי קו 101 של חברת 'אגד תעבורה' דיווחו היום (חמישי) כי בזמן נסיעתם באוטובוס, מהר נוף בירושלים לחניון שפירים, נהג האוטובוס סירב לעצור את האוטובוס בשעה 10:00 על אף שצפירת יום השואה החלה להישמע ברחבי הארץ.

כלל הנוסעים, שידעו כי הצפירה תתפוס אותם כאשר הם במהלך הנסיעה, חיכו שהאוטובוס ייעצר, אך להפתעתם לא רק שהנהג לא עצר אלא אף הגביר את המוזיקה.

בשיחה לחדשות 2 online, סיפר אבינדב, אחד מנוסעי האוטובוס כי "כשהגיעה השעה 10:00 והצפירה נשמעה ברחבי הארץ, הנהג המשיך לנסוע כאילו כלום לא קרה".

לדבריו: "הנוסעים ביקשו שהנהג יעצור בצד, אבל הנהג לא הסכים. במקום זה הוא השמיע שירים בערבית".

כשהגביר את המוזיקה ביקשו הנוסעים הנהג להנמיך את העוצמה אך הוא סירב בטענה שהוא "רוצה לשמוע מוזיקה".

ראוי לציין, כי הנהג, ערבי ממזרח ירושלים, סירב לבקשת הנוסעים למסור להם את פרטיו.

מנכ"ל "אגד תעבורה", גדעון מזרחי, מסר בתגובה לחדשות 2 Online: "אנחנו רואים את המקרה הזה בחומרה רבה ואנחנו בודקים את העובדות. אם יתברר שיש בהן ממש אנחנו נגיב במלוא החומרה. אם זה אכן קרה, אנחנו מאוד מתנצלים על כך בפני הנוסעים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
יש לנסח עצומה הדורשת את פיטוריו לאלתר !!!
נפתלי | 16-04-2015 20:38
2
אין שום חיוב ע"פ הלכה לעצור וזה אסור משום חוקת הגוי...
| 16-04-2015 21:13
אין שום חיוב ע"פ הלכה לעצור וזה אסור משום חוקת הגוי... לנו אין כל ספק, שמנהג זה נלקח ממנהגי הממלכה הבריטית דהיינו חוקת הגוי. טקס דקת דומיה נשמרה אצל פלג נוצרי אנגלי בשם "קוואקר" כבר לפני כ300 שנה, כדי לייחד זמן לאדם המתפלל לבדו או עם בני דתות אחרות מבלי לבטא את התפילה לפי טקסט / נוסח קבוע. בעיקר עשו זאת בטקסים (כמו ליווי המת) שהשתתפו בהם אנשים מדתות שונות, בכדי לא להיתקל בהתנגדויות על אופן הפולחן. והדבר מובן. באופן רשמי וממלכתי, המלך גורג' (החמישי) והכנסייה האנגליקנית (כנסיית אנגליה) קיבלו את מנהג '2 דקות דומיות' כטקס דתי ולאומי בשנת 1919, שנה לאחר סיום מלחמת העולם הראשונה. דקה אחת ייחדו לזכר החיילים שנפלו בקרב ודקה אחת לכבוד החיילים שחזרו בחיים. המלך גורג' קיבל את הרעיון הזה מהאביר פערסי פיצפטריק (Sir Percy Fitzpatrick) שהציעה את זה לממלכה לאחר שכבר נהגו כך הנתינים האנגלים בדרום אפריקה בשנה הקודמת בעת סיום המלחמה. (הדבר פורסם אז בהרחבה ע"י שרות החדשות רויטרס.) כך התקבל המנהג האנגליקני והחוק הממלכתי לקיים 2 דקות שקט בכל הארצות השייכות לממלכת בריטניה ביום ה11 לחודש ה11 בשעה ה11:00. (זה קיים עד היום בבריטניה, קנדה, דרום אפריקה, אוסטרליה וניו זילנד ). מנהג זה התפשט לעוד מדינות שהיו בעלות ברית עם בריטניה במלחמות העולם, ומקיימים אותה בטקסים שונים ברחבי העולם. ומשם גם המנהג העולמי להרכין ראש ולעמוד דום בעת שירת המנון לאומי. כדי לייחד מחשבה ותפילה עבור מייסדי ולוחמי החירות. ברור שמייסדי מדינת השמד והחרדקים הכופרים הושפעו מהבריטים והטקסים שלהם. ובפרט מהטקסים הממלכתיים והצבאיים, היות וחלק ניכר ממייסדי המדינה ולוחמיה לחמו בגדודים העיבריים בצבא הבריטי במלחמת עולם הראשונה. וכידוע, האזור כולו היה מתחת לשליטה בריטית מהעת ההיא עד למלחמת השחרור. עמידה בצפירה בישראל מדינת השמד והניאוף ביום השואה וביום העצמאות אינו המצאה ישראלית אלא חיקוי מדויק ממנהגי וטקסי הממלכה הבריטית כפי שתיארתי למעלה שזה אסור ליהודים משום חוקת הגוי. למעשה קיום טקס כזה הינו כלול באיסור "חוקת הגוי", ואסור לעמוד בצפירה כזה.
3
בוודאי שהגביר את המוזיקה
מיכל | 16-04-2015 21:21
הוא חוגג את השואה.
4
אומרים בשם המקובל האלוקי חכם הישיש רבי ששון טבאשי שליט"
| 16-04-2015 21:45
אומרים בשם המקובל האלוקי חכם הישיש רבי ששון טבאשי שליט"א, צדיק נסתר ומופלא יליד איראן שגר בירושלים בשכונת כרם, והוא תלמיד חכם זקן בן -106- וכבר כמה פעמים שחזה באופן מדויק את מלחמת לבנון, והמפרץ, ונפילת מגדלי התאומים, אמר שלשום שגילו לו מן השמים, ששבוע אחרי שבועות תפרוץ מלחמה ענקית במזרח התיכון, ויהיה מצב קשה מאוד עד סוכות, ואח"כ יבוא משיח.
5
מותר לו לישמעאלי לא לעמוד בצפירה ע"פ החוק
מלקוש | 16-04-2015 22:33
הוא לא חרדי...
6
בכבישים עמוסי מכוניות בפקקים נשמעת מוסיקה ערבית בקולי ק
אין דין ואין דיין | 16-04-2015 23:58
כי הם התרגלו שהיהודים סמרטוטים שמאפשרים כל חבלה וכל ביזוי וזלזול שלהם בנו ובסמלינו,כמו גם בחיינו.אז למה שלא ימשיכו?!
7
האם יש חוק שמחייב אותו לעצור?
איציק | 17-04-2015 4:20
בתאוריה אם יפוטר הוא יכול לתבוע את אגד על אפליה. אומנם מה שהוא עשה לא תואם לנורמות החברתיות בישראל, אבל מבחינה חוקית הוא לא עבר על שום חוק. אני גם לא בטוח שמבחינה מנהלתית מבחינת אגד, אם לא כתוב בחוזה עבודתו או נהלים ברורים מראש שהוא מחוייב לעצור כשיש צפירה, אז חברת אגד בבעיה.
8
"וכמשפטי הגוים אשר סביבותיכם לא עשיתם"(יחזקאל ה, ז)
ל 2 | 17-04-2015 9:08
כמתוקנים שבהם. וד"ל
9
לפטר
מיי פרנס | 28-04-2016 23:47
אני מקווה אגד תעבורה שפיטרתם אותו אמן