ניצולת שואה הפעילה את הצפירה לזכר הנספים - סרוגים

ניצולת שואה הפעילה את הצפירה לזכר הנספים

יולי זלמנוביץ' ניצולת שואה ממונקאטש, אוקראינה,הגיעה היום אל חמ"ל ההתרעה הלאומי של פיקוד העורף, כדי להפעיל את הצפירה הארצית של יום השואה

author-image
ניצולת שואה הפעילה את הצפירה לזכר הנספים
  זלמונביץ' בחמ"ל ההתרעה (צילום: דובר צה"ל)

היום (ה')  יום הזיכרון לשואה ולגבורה, הגיעה ניצולת השואה, הגברת יולי זלמנוביץ', אל חמ"ל ההתרעה הלאומי של פיקוד העורף, כדי להפעיל את הצפירה הארצית של יום השואה, במסגרת יוזמה של חיילי חמ"ל ההתרעה, אשר ממנו מופעלות הצפירות בישראל.

יולי זלמנוביץ', בת 86 ונולדה במונוקאטש, אוקראינה. ליולי אחות גדולה ושני אחים קטנים. עוד בתחילת מלחמת העולם השנייה, כשהייתה בת 16, הוברחה על ידי אחותה והוסתרה. לאחר המלחמה האחות הגדולה, שרה, הגיעה לחפשה בביתן הילדים.

בסיום מלחמה, חזרו יולי ואחותה למונוקאטש וחיכו לשאר בני משפחתם, אך מאוחר יותר נודע להם שכולם נספו. יולי התחתנה בעיר הולדתה, ובשנת 1975 עלו ארצה והקימו בית יהודי במדינת ישראל.

לאחר הפעלת הצפירה אמר ראש מדור מבצעים להתרעה בפיקוד העורף, רב-סרן אהרוני לוי: " זהו כבוד גדול וזכות גדולה לקחת חלק באירוע המרגש בו יולי זלמנוביץ', ניצולת שואה, מגיעה לחמ"ל ההתרעה הלאומי ויחד עם חיילי צה"ל מפעילה את הצפירה של יום השואה"."

_YHV0027

זלמונביץ' בחמ"ל ההתרעה (צילום: דובר צה"ל)

_YHV0057

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שמעתי מהרבנית יפה כהן להתברך מאלו שעברו שואה
מלי | 16-04-2015 18:03
קשה להבין ולהכיל את כל הזועה שעברו היהודים בשואה, ועוד דבר יתכן שבגלל זה יש זכות לברכה מאלו שעברו את השואה, ידוע שהרבה צדיקים המליצו על זה, אני אישית הלכתי להתברך מהמברכת הידועה, הצדיקה הרבנית יפה כהן מבני ברק והיא ברכה אותי ובקשה ממני גם ללכת להתברך אותה ברכה ממישהי שעברה את השואה, ותודה לה' ברכתם התקיימה