צפו: בנט מספר על בני משפחתה של אשתו בשואה

צפו: בנט מספר על בני משפחתה של אשתו בשואה

בטקס "לכל איש יש שם" בכנסת סיפר השר נפתלי בנט את הסיפור הנורא של בני משפחתו של אשתו שנרצחו בשואה ואלו ששרדו ועל שמם נקראות שתיים מבנותיו. צפו

צפו: בנט מספר על משפחתו בשואה
  בנט בטקס 'לכל איש יש שם' (ערוץ הכנסת)

יו"ר הבית היהודי שר הכלכלה נפתלי בנט, השתתף היום בטקס 'לכל איש יש שם' במשכן הכנסת, בה כל חבר כנסת מזכיר את שמותיהם של בני משפחתו שנספו בשואה. בנט סיפר על קורותיו של סבה של רעייתו גילת, שנותר שריד יחיד ממשפחתו.

"סבא של אשתי גילת, נקרא סב אלי, הוא היה בן 15 בן בכור לאמו גיטל ולאביו משה רודזינק, ולשני אחיו שאול ויעקב. ב-1939 הם חיו בעיירה גולוב בגבול שבין פולין לגרמנים, ומיד בעשרה הימים הראשונים של המלחמה הגרמנים ציוו על הגברים להתכנס בכיכר העיר. אלי אחז בידיו של אביו, וביקש ממנו שלא ללכת. האבא התעקש ואמר כי גם במלחמה הקודמת הגרמנים פלשו לאזור וקראו לנו לחפור תפוחי אדמה בעונה הזו – וזה בסדר. ואז הוא קרע את עצמו מבנו אלי, ורץ לעבר המשאית וקרא 'חכו לי' ומאז לא ראו אותו יותר.

אלי נשאר עם אמא שלו ועם שני האחים הקטנים והפך להיות האבא של המשפחה. כשהייתה פקודה על המשפחו לעזוב את העיירה הוא ארגן את המשפחה והבריח אותה, היה לו מראה פולני – עיניים כחולות – והרבה תושיה, והוא הבריח אותם מתחת לקש על עגלה. ובמשך חמש שנים מ-1939 ועד 1944 הוא שמר אותם ביער, וכל שבועיים העביר אותם מנקודה לנקודה, כשהוא בינתיים עובד כאיכר.

בנט על בני משפחתו שנספו בשואה

צילום: ערוץ הכנסת

בנובמבר 1944, אחרי חמש שנים שהוא שומר על אמא שלו ועל שני אחיו הקטנים, הוא חוזר ערב אחד מהעבודה, ומתעמרים בו נערים פולניים ואומרים לו "הרגנו את אמא שלך ואת אחיך" וכשהוא הגיע למאורה בה הם התחבאו הוא מצא את הגופות. אלי לא יכול היה לסלוח לעצמו, משום שהוא השאיר אותם שלושה שבועות באותו המקום ולא שבועיים.

אחרי המלחמה הוא התחתן עם סבתא קלרה, גם היא ניצולה יחידה. בתי מיכל קלרה נקראת על שמה, ובתי אביגיל אליה על שם סבא אלי. יהי זכרם ברוך

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו