בליכוד נערכים לקואליציה של 61; נתניהו שר החוץ - סרוגים

בליכוד נערכים לקואליציה של 61; נתניהו שר החוץ

במקביל להמשך המגעים הקואליציוניים, בסביבת ראש הממשלה לוקחים בחשבון את האפשרות להקמת ממשלה צרה עם 61 חברי כנסת בלבד. בנוסף, תיק החוץ יישאר בידי נתניהו לצרכי משא ומתן מול המחנה הציוני

author-image
בליכוד נערכים לקואליציה של 61; נתניהו שר החוץ
  (Miriam Alster/FLASH90(

האם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פועל להקמת ממשלה צרה של 61 חברי כנסת בלבד?

העיתון 'ישראל היום' מדווח הבוקר (חמישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, לוקח בחשבון תרחיש לפיו בשלב הראשון תוקם ממשלה צרה של 61 חברי כנסת בלבד, כאשר מרכיביה יהיו הליכוד, הבית היהודי, כולנו והמפלגות החרדיות, וזאת בעקבות חוסר ההצלחה למצוא פריצת דרך במשא ומתן הקואליציוני עם מפלגתו של אביגדור ליברמן, 'ישראל ביתנו'.

עוד עולה מהדיווח, כי בשלב הראשון יותיר נתניהו את תיק החוץ בידיו וזאת לצורכי משא ומתן קואליציוני עם מפלגת 'המחנה הציוני' לאחר הקמת הממשלה הצרה, או לחילופין עם 'ישראל ביתנו' או מרכיבים נוספים.

כאמור, אחת מנקודות המחלוקת המרכזיות, שמונעות הקמת ממשלת אחדות, היא התעקשותו של הרצוג כי כניסת מפלגתו לממשלה תכלול גם את ציפי לבני והתנועה, אפשרות שראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעצמו מתנגד לה.

בתוך כך, על רקע חשיפתה של כתבת הערוץ הראשון, איילה חסון, כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר 'המחנה הציוני', חבר הכנסת יצחק הרצוג, נפגשו בארבע עיניים, הרדיו החרדי 'קול חי', חושף כי במהלך הפגישה בין השניים, הציע נתניהו להרצוג לא פחות משבעה תיקים, ביניהם תיק החוץ המיועד ככל הנראה להרצוג עצמו.

עוד עולה מהדיווח כי מלבד תיק החוץ הוצע ליו"ר 'המחנה הציוני' לקבל לידי מפלגתו גם את תיקי החינוך, התיירות, הרווחה והמדע, בתמורה לכניסתם לממשלה.

בנוסף, עוד עולה מהדיווח, כי תיק המשפטים אינו כללו בחבילת ההטבות וזאת ככל הנראה בעקבות הצהרתו של ראש הממשלה, כי בכוונתו להשאיר את תיק המשפטים בידי אחד מחברי הליכוד, כאשר המועמד המוביל הוא חבר הכנסת בני בגין.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
למה להשאיר את המשפטים בליכוד אם נותנים אותו לבני בגין??
| 16-04-2015 9:32
בענייני מערכת המשפט בני בגין הוא אחד האנשים הכי שמאלניים בליכוד. בשביל מה להשאיר את התיק בליכוד אם נותנים אותו לבני בגין? עדיף כבר לתת אותו ללבני.....