הרב שמואל אליהו: "היום היינו צריכים לעלות לבית המקדש ולהר הבית"

הרב שמואל אליהו: "היום היינו צריכים לעלות לבית המקדש ולהר הבית"

בעיר העתיקה של צפת, התאסף ציבור לאמירת 'הלל' מיוחדת עם כלי נגינה ושמחת חג, בהשתתפות רבה הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו. "ביום הזה היינו צריכים לעלות לבית המקדש ולהר הבית"

"היום היינו צריכים לעלות לבית המקדש ולהר הבית"

בבית הכנסת 'אבוהב' בעיר העתיקה של צפת, התאסף הבוקר (חמישי) ציבור לאמירת 'הלל' מיוחדת עם כלי נגינה ושמחת חג, בהשתתפות רבה הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו, ובהובלת הרב אייל יעקובביץ ראש ישיבת ההסדר.

"יצאתי ב2:00 לפנות בוקר" סיפר בנימין מקרית ארבע יחד עם עוד רבים שהגיעו מכל רחבי הארץ.

לפני ההלל ביקש הרב אליהו להכין את ליבם של המתפללים לתפילה המיוחדת: "בעניין של ההלל כתוב שהקב"ה בוחר בשרי זימרה. הוא יכל לבחור בשמים ובארץ, בימים ובנהרות אבל בחר בשירי זימרה. ובאמת בבית המקדש בו מרגישים חיבור שמים וארץ, שם היה שיא הנגינה ושיא השירה. הלויים היו שרים ומעלים אותנו מדרגה אחר מדרגה וככה היינו זוכים להיכנס למקום שנאמר עליו "אין זה כי אם בית אלוקים וזה עשר השמים." שהלווים היו ממונים עליו. "פתחו שערים ויבאו גוי צדיק" ובעיקר היו פותחים את לבבנו"

"ביום הזה היינו צריכים לעלות לבית המקדש ולהר הבית", הוסיף הרב אליהו,"אבל כתוב שבמקום שליבו של אדם נימצא שם הוא. אנחנו מחברים עכשיו את הלב שלנו לבית המקדש. לקודש הקודשים. מחברים את הנגינה שלנו לקודש הקודשים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
פלא שהולכים נגד המנהג שלא להשתמש בכלי נגינה בתפילה
| 09-04-2015 9:51
משום חוקות הגויים
2
המנהג לאסור רק בעוגב מפני מנהג הנכרים
אחיה | 09-04-2015 14:03
ומצווה בשאר כלים "הַרְנִינוּ לֵאלֹהִים עֻזֵּנוּ. הָרִיעוּ לֵאלֹהֵי יַעֲקֹב: שְֹאוּ זִמְרָה וּתְנוּ תֹף. כִּנּוֹר נָעִים עִם נָבֶל". ועוד מקומות רבים: "טוֹב לְהֹדוֹת לה' וּלְזַמֵּר לְשִׁמְךָ עֶלְיוֹן וכו' "עֲלֵי עָשׂוֹר וַעֲלֵי נָבֶל עֲלֵי הִגָּיוֹן בְּכִנּוֹר". (תהילים צב) "הָרִיעוּ לה' כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ: זַמְּרוּ לה' בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה: בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ ה'" (צח). וכן המזמור שבו בחר דוד המלך לסיים את ספר התהילים ובו תקנו חכמים לסיים כל יום את פסוקי דזמרא: "הַלְלוּהוּ בְּתֵקַע שׁוֹפָר. הַלְלוּהוּ בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר: הַלְלוּהוּ בְּתֹף וּמָחוֹל. הַלְלוּהוּ בְּמִנִּים וְעֻגָב: הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי שָׁמַע. הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה: כֹּל הַנְּשָׁמָה תְּהַלֵּל יָהּ. הַלְלוּיָהּ". אשר על כן בברכת ישתבח אנו חותמים באמירה שהקב"ה "בּוֹחֵר בְּשִׁירֵי זִמְרָה" מכל האפשרויות האחרות. למה? "כִּי לְךָ נָאֶה ה' אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ: שִׁיר וּשְׁבָחָה הַלֵּל וְזִמְרָה עֹז וּמֶמְשָׁלָה נֶצַח גְּדֻלָּה וּגְבוּרָה תְּהִלָּה וְתִפְאֶרֶת קְדֻשָּׁה וּמַלְכוּת".
3
האם זה הרב שאסר להשכיר דירות לערבים?
| 11-04-2015 21:41
במדינת חוק היה בכלא מזמן
4
היה מדהים!!! ממש שכינה הייתה שם.
ישראלי | 12-04-2015 10:35
5
ל3
יאיר | 12-04-2015 12:38
כן זה הרב שאסר להשכיר דירות לערבחם. אני מאחל לך שתגור בשכנות לערבים שימררו את חייך אז שתקבל קצת שכל, טיפש!
6
הרגשנו את הקדושה בממשות
| 12-04-2015 12:39
אשרנו שזכינו