אל תפספסו: אירוס השומרון הנדיר החל לפרוח

אל תפספסו: אירוס השומרון הנדיר החל לפרוח

אירוס השומרון הנדיר פורח אחרון בעונה מבין אירוסי ההיכל – במחצית השנייה של מרץ ועל כן מדובר בהזדמנות האחרונה לצפות בסוג נדיר זה. חלק מהאירוסים בדיוק נפתחו וחלקם עדיין סגורים ושיא פריחתם צפויה בשבועיים הקרובים. מדי שנה עם הופעת הפרח, חובבי טבע ובוטניקה מגיעים מכל הארץ על מנת לצפות באירוס הנדיר

אירוס השומרון הנדיר החל לפרוח. אל תפספסו
  פרח נדיר. אירוס השומרון (דוברות המועצה האזורית שומרון(

מדי שנה, יוצאים אנשי מרכז סיור ולימוד חלקת השדה שבשומרון לחיפוש אחר פרח נדיר: אירוס השומרון אשר מתחיל את פריחתו בעונה זו. לאחר חיפוש ברכס איתמר ובשכונת "הנקודה" שבאיתמר, שם ידוע על ריכוז של האירוסים הנדירים, מצאו אנשי חלקת השדה את הפרח.

אירוס השומרון הנדיר פורח אחרון בעונה מבין אירוסי ההיכל – במחצית השנייה של מרץ ועל כן מדובר בהזדמנות האחרונה לצפות בסוג נדיר זה.  חלק מהאירוסים בדיוק נפתחו וחלקם עדיין סגורים ושיא פריחתם צפויה בשבועיים הקרובים. מדי שנה עם הופעת הפרח, חובבי טבע ובוטניקה מגיעים מכל הארץ על מנת לצפות באירוס הנדיר.

אלישע מלאכי, רכז ההדרכה במרכז סיור ולימוד חלקת השדה מציין כי מי שמצא את האירוס לראשונה, היה טוביה קושניר, שמלבד שירותו בפלמ"ח הוא היה גם חובב בוטניקה מושבע: "בעקבות חיבתו הרבה לאירוסים טוביה יצא לטיול מירושלים לשומרון במטרה למצוא את אירוס השומרון. לאחר תלאות ומעצר בתחנת המשטרה הבריטית בשכם, הקצין הבריטי שחרר את המשלחת המוזרה שנקלעה לחדרו ואף גילה להם את מיקום הפרח המיוחד. כך מצאה הקבוצה את הפרח הנדיר על מורדות רכס הר כביר".

עוד מוסיף אלישע כי "פריחת האירוסים החלה ממש בימים אלו ויש עוד פרחים סגורים אשר עתידים להיפתח בשבוע הקרוב למשך שבועות בודדים בלבד. 

אירוס השומרון 4

 

ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה מציין כי הציבור מוזמן לנצל את חופשת הפסח ולהינות מאוצרות הטבע שיש לשומרון להציע: "האירוס הנדיר פורח על רקע נופים ירוקים מרהיבים ועל כן, פריחתו דווקא בימי חג הפסח מהווה סיבה נוספת לטייל באיזור".

לפני מספר חודשים אף נחנכה בסמוך למקום פריחתם של האירוסים בישוב איתמר מעיין מיוחד על שמו של הפרח הנדיר: "מעיין אירוס השומרון"

את האירוס הנדיר אפשר למצוא במספר אתרים- בשכונת הנקודה באיתמר, ברכס ארומה, ברכס הכביר ובעוד מקומות ברחבי השומרון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו