רבנים קראו לסרב פקודה: לא לפעול בישיבת 'יצהר' - סרוגים

רבנים קראו לסרב פקודה: לא לפעול בישיבת 'יצהר'

בעקבות המשך תפיסתה של הישיבה על ידי כוחות מג"ב, יצאו מספר רבנים בקריאה כי חל איסור לשרת וליטול חלק בפעילות הצבאית במקום. "כל חייל ושוטר, בכל דרגה ותפקיד, צריכים להימנע מכך"

author-image
רבנים קראו לסרב פקודה: לא לפעול בישיבת 'יצהר'
  הרב דב ליאור (פלאש90)

כשנה לאחר תפיסתה של הישיבה ב'יצהר' על ידי כוחות מג"ב, וזאת בעקבות החשד שמהישיבה יצאו מספר אירועי 'תג מחיר', מספר רבנים הנמנים על הזרם החרדל"י בציונות הדתית, יוצרים בקריאה לסרב פקודה בכל הנוגע לתפיסת הישיבה ולפעילות הצבאית שבה, וזאת בשל האיסור ההלכתי לשרת במקום.

בקריאה שפרסמו תשעת הרבנים החתומים על המכתב, נאמר, בין היתר: "בית המדרש של ישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר נתפס על ידי צה"ל בערב פסח ומאז הוא משמש כבסיס צבאי לגודל הצער והחרפה".

לדבריהם: "לפי תורת ישראל, מעשה זה הוא איסור חמור, הן מצד גזל המבנה מבעליו, הן מצד חילול הקודש ופגיעה בקדושת בית הכנסת ובית המדרש שאינה פוקעת והן מצד ביטול התורה בסגירת דלתות בית המדרש, כמו שנאמר על הרשעים ממלכי יהודה".

לטענת אותם רבנים, ההלכה קובעת כי שיתוף פעולה עם מעשה זה אסור ועל השוטרים והחיילים לסרב להישמע לפקודה זו. "לפי ההלכה, אסור לכל אחד להיות שותף למעשה זה או לסייע לו, וכל חייל ושוטר, בכל דרגה ותפקיד, צריכים להימנע מכך", נכתב בסוף ההודעה.

על פי הדיווח, הרבנים החתומים על הקריאה לסירוב הפקודה הם הרב יצחק גינזבורג, הרב דב ליאור, הרב ישראל אריאל, הרב דוד דרוקמן, הרב שמואל טל, הרב מיכאל הרשקוביץ, הרב דוד דודקביץ', הרב שמחה שטטנר והרב יצחק שפירא.

מישיבת 'עוד יוסף חי', שפועלת ממבנה אחר בהתנחלות, נמסר: "בכל דור ודור עומדים עלינו ומנסים להשתיק את קול התורה וב"ה קול התורה ממשיך להישמע. גם בישיבת 'עוד יוסף חי' ממשיכים בעוז ובגאון וקול התורה לא הושתק כלל. לימוד התורה לא תלוי במבנה, ואלימות שלטונית לא תעצור את פעילות הישיבה. בעוד כמה ימים נחוגג את חג הפסח. אנו מאחלים לכל ישראל וגם לחיילי צה"ל שיזכו לחרות אמתית, שיזכו רק להטיב עם עם ישראל. חג חירות שמח".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
לא מספיק הנזק שגרמתם עם יחד?
freebird | 31-03-2015 9:30
עכשיו גם השטות הזאת? אולי כדאי שפשוט תבנו שאין מאחוריכם ציבור ותשתקו כבר???
2
חשוב לדעת,מה דעת הרב מאזוז בענין
משה | 31-03-2015 10:30
3
הכי טוב אנרכייה
צודקים | 31-03-2015 10:42
שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה! לא רוצה לפנות? לא חייב! לא רוצה לשרת ביו"ש? לא חייב לא רוצה לשרת בכלל? לא חייב! (לכולם - לא רק חרדים)
4
אני לא מבין אתכם המגיבים ??
משה | 31-03-2015 12:14
שמחללים בית מדרש, זה בסדר? השלטון פה יעשה מה שהוא רוצה? יפנו ישובים ואנחנו נמחא להם כפיים, זה מה שאתם רוצים ?
5
הערה
משה | 31-03-2015 12:18
איפה שאר תלמידי הרצ"יה? למה הם לא מוחים על זה? אני מנסה לתאר לעצמי איזה זעקה הרצי"ה היה מקים על חרפה כזאת
6
מה הפלא? הם בכלל נגד גיוס
זאת לא הבעייה זה הפתרון | 31-03-2015 18:59
צריך להסיג את צה"ל מיו" ש ולתת לרבנים להיות אחראים על הבטחון.
7
טוב שסגרו את המדרסה הזאת!
freebird | 01-04-2015 7:26
מאז שסגרו אותם אין כמעט תג מחיר באזור. חבל גם שאת האימאם גיזנבורג לא הכניסו למעצר מנהלי. כך גם צריך לעשות עם רעאד סלאח והתנועה האיסלאמית. כך נאבקים בגזענות וטרור וממש אבל ממש לא אכפת לי מזכויות האזרח וחופש הביטוי של הפאשיסטים משני הצדדים. וכן אני משווה. מי שמהלל את ברוך גולדשטיין ימ"ש לא שונה ממי שמהלל שאהידים ערבים. שלא לדבר על זה שגולדשטיין היה המחבל המתאבד הראשון בסכסוך. דמם של כל הרוגי האוטובוסים על ידיו ושל תומכיו. נ.ב. אני איש ימין. אני פשוט לא גזען וניאו פאשיסט!
8
ל7 אתה לא גזען ופשיסט אתה אנטישמי
א | 07-04-2015 10:24
איזה בזיון שככה כובשים ישיבה כל רב שלא יוצא בחריפות נגד זה צריך להתבייש