"לבית היהודי הרבה דרישות; צריך לזכור שהליכוד קיבל 30 מנדטים" - סרוגים

"לבית היהודי הרבה דרישות; צריך לזכור שהליכוד קיבל 30 מנדטים"

חברי צוות המשא ומתן מטעם מפלגת השלטון התייחסו לפגישה עם חברי 'הבית היהודי' ולדרישות המפלגה: "הם עצמם הבינו שהדרישות האלה הם על הצד הגבוה"

"לבית היהודי הרבה דרישות; צריך לזכור שהליכוד קיבל 30 מנדטים"
  דרישות גבוהות. הבית היהודי (פלאש90)

חברת צוות המשא ומתן מטעם מפלגת 'הליכוד' סיכמו את הפגישה עם נציגי 'הבית היהודי' והביעו אופטימיות לגבי המשך השיחות.

חבר הכנסת, זאב אלקין, מסר לאחר הפגישה: "אנחנו נמצאים במהלך הפגישות. הפגישה הייתה באווירה טובה והוצגו לנו הרבה דרישות, כ-39 דרישות עם הרבה מאוד עלויות תקציביות של מיליארדים, אבל כך נהוג בתחילת מו"מ ואני בטוח שבהמשך השיחות ברוח הטובה שתמשיך כפי שהייתה בפגישה, נדע להתקדם מולם".

אלקין התייחס גם לתוכן השיחות ואמר כי "מטבע הדברים עסקנו היום בדרישות התקציביות, תוכניות ומדיניות. נגיע גם לנושאי התיקים. אני מקווה שכל השותפים מבינים שהליכוד קיבל 30 מנדטים וזו אמירה ברורה מאוד של הבוחר, שתצטרך לבוא לידי ביטוי".

נציג נוסף של 'הליכוד', חבר הכנסת יריב לוין, אמר: "היום אנחנו פותחים את סבב השיחות עם המפלגות. טבעי שהיום הזה עומד בסימן "דרוש כפי יכולתך", זה מובן. אבל אני חושב שבסך הכל השיחה עם נציגי 'הבית היהודי' הייתה טובה ופרודוקטיבית וכך אנחנו משוכנעים שיהיה גם בהמשך היום. פנינו להמשיך את המשא ומתן מתוך כבוד לשותפות הקואליציוניות ואנחנו מצפים לאחריות, לריאליזם ולהגעה להבנות עד כמה שניתן בזמן קצר".

עורך הדין דוש מרון, החבר גם הוא בצוות המשא ומתן של 'הליכוד', סיכם את הפגישה עם 'הבית היהודי': "אני מקווה שבהמשך היום הזה יישא אופי דומה, שכן בסופו של דבר צריך להקים קואליציה שתדע להתנהל באופן קוהרנטי תוך שמיעת הצדדים השונים והגעה להסדר. זה מה שצריך לקרות בחדר המשא ומתן, אנשים צריכים לבוא אל החדר ולהביע בו את דרישותיהם, לברר חילוקי דעות, ולנסות ולגשר על פני הדברים".

בנוגע לדרישות הבית היהודי הוסיף שמרון כי "לא הופתענו מהדרישות של הבית היהודי כפתיחת משא ומתן. הם עצמם הבינו שהדרישות האלה הם על הצד הגבוה ואנחנו נדע ללמוד את הדרישות, להתמודד איתן, לאתר בתוכן את הנושאים שבהם אפשר למצוא מכנה משותף על מנת להקים קואליציה יציבה".

שמרון התייחס גם למאבק הצפוי על משרד הדתות בין מפלגות 'הבית היהודי' וש"ס ואמר: "תהיינה דרישות סותרות לגבי משרד הדתות. יש לנו מספר רעיונות ואנחנו ננסה ללבן אותן על יסוד מה ששמענו ומה שנשמע ונציע פתרון שאני מאמין שיוכל להיות מקובל על כולם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
תבקשו מרצדס לאריאל וסלומינסקי
לדרוש! | 26-03-2015 19:52
2
דרעי לא ראוי להיות שר בממשלת ישראל
ספרדי | 26-03-2015 20:12
אנחנו אזרחים שהדמוקרטיה הישראלית יקרה ללבם. אנחנו חרדים ומזועזעים מהצורה הנינוחה והטבעית בה מדברים עכשיו במערכת הפוליטית על מינויו של אריה דרעי כשר הפנים בממשלת נתניהו הרביעית, אותה משרה שמילא כבר בעבר ובמסגרתה ביצע עבירות של שוחד - זה לא רק אבסורד, זו מכת סנוקרת לכל אזרח שחרד למצב טוהר המידות בישראל. דורשים עכשיו מבנימין נתניהו, ראש הממשלה שצפוי להקים ממשלה חדשה - לאריה דרעי, עבריין מורשע - אין מקום בחיים הציבוריים!! ובודאי שהוא לא ראוי להיות שר בממשלת ישראל!!! אריה דרעי הורשע בעבירות חמורות ביותר: קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים וניצל, כפי שקבע בית המשפט, בצורה החמורה ביותר, את מעמדו הרם ואת המשרה אותה מילא כדי לגנוב מכספי הציבור. הכנסת ה20 חייבת אף להכריע בנושא בחוק: יש לשלול לצמיתות את זכאותו של נבחר ציבור להיבחר לכנסת ולכהן כשר בממשלה במידה והורשע בגין עבירה שיש עימה קלון בעת כהונתו כנבחר ציבור. בנוסף לאריה דרעי, עומדים בתור גם המורשעים בניזרי, הירשזון, קצב ואולמרט – ואנו כציבור חייבים למנוע מהם לזהם את המערכת הפוליטית. אנו דורשים מראש הממשלה להראות מנהיגות - חייבים לעצור את ההידרדרות הערכית שהחברה הישראלית חווה בשנים האחרונות, שכן השבת מי שחטא למחוזות חטאיו יש בה אמירה ברורה לציבור הישראלי – המחלה הממארת של השחיתות, מקובלת ומוסכמת, ואין לה מרפא. הצטרפו למאבק ! * עצומת המאבק תועבר ישירות לבנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל. http://www.atzuma.co.il/deri