הפיכה בתימן: הנשיא נמלט המדינה נפלה לידי המורדים הח'ותים

הפיכה בתימן: הנשיא נמלט המדינה נפלה לידי המורדים הח'ותים

נשיא תימן עבד רבו מאנסור נמלט מהמדינה שנופלת לידי המורדים הח'ותים, שיעים הנתמכים בידי איראן. בערב הסעודית חוששים מהתגברות האסלאם הקיצוני באזור

author-image
הפיכה בתימן: המדינה נפלה לידי הח'ותים
  המורדים בתימן (צילום: שאטרסטוק)

תימן על סף נפילה לידי האסלאם הקיצוני. הנשיא עבד רבו מאנסור האדי, ברח מהבירה צנעא, לאחר שמורדים ח'ותים – שיעים הנתמכים על ידי איראן, השתלטו על ארמונו. בתחילה נמלט האדי לעדן, בדרום המדינה אולם מאוחר יותר עזב את תימן ככל הנראה לערב הסעודית או מצרים.

כוחות המורדים משתלטים אט אט על המדינה והם תופסים מחנות צבא, שדות תעופה צבאיים ומרכזי ממשל. במדינה שוררת כעת אנרכיה, ארמון המלוכה נבזז וברחובות שורר פחד, בשל מעשי רצח וביזה של המורדים.

שר החוץ התימני ריאד יאסין, הנמצא כעת במצרים מפנה אצבע מאשימה כלפי איראן המסייעת למיליציות השיעיות. ערב הסעודית ותימן הן מדינות סוניות, וכעת חוששים בארמון המלוכה הסעודי מזליגה של  כוחות שיעים אל המדינה השכנה. בינתיים ערב הסעודית תיגברה את כוחותיה על הגבול, אך לא מתערבת בנעשה בתימן. ההערכה היא כי אם סעודיה תשלח חיילים למדינה, תצטרף אליה גם מצרים.

בעולם הערבי מאשימים את ארה"ב שמדיניות החוץ שלה הביאה לנפילת המדינות הערביות בזו אחר זו לידיים אסלאמיות קיצוניות. בינתיים ארה"ב לא מתערבת ולא שולחת כוחות צבאיים להגן על תימן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
חות'ים כותבים עם צ'ופצ'יק בת' ולא בח'
מ.ן. | 26-03-2015 16:21