משרד החוץ מאשר: ישראלי בין הרוגי המטוס - סרוגים

משרד החוץ מאשר: ישראלי בין הרוגי המטוס

החשש הפך לממשי. בין הרוגי נוסעי טיסה 9525 מברצלונה לדיסלדורף היה גם נוסע ישראלי תושב ספרד שטס לגרמניה לצורכי עבודה. הודעה נמסרה למשפחתו.

author-image
משרד החוץ מאשר: ישראלי בין הרוגי המטוס
  אילוסטרציה שאטרסטוק

החשש הפך לממשי, בין נוסעי המטוס הגרמני שהתרסק בדרום צרפת, נמצא גם נוסע ישראלי.

בצהריים (שעון ישראל) מטוס מדגם איר-בס A320 של חברת ג'רמן ווינגס שהיה בדרכו מברצלונה לדיסלדורף בטיסה 9525 התרסק בהרי האלפים הצרפתים. 148 הנוסעים ואנשי הצוות נספו בתאונה.

מחקירה ראשונית של פרטי המקרה עולה כי ברשת הקשר התקבלה קריאת חירום של הטייס ומיד לאחר מכן המטוס נעלם מהמכ"מים. שיחזור נתוני הטיסה מעלה כי במשך כשמונה דקות איבד המטוס גובה עד שהתרסק בהרים. מקום ההתרסקות נמצא בשטח הררי שהגישה אליו במסוקים בלבד או בהליכה ממושכת של כשלוש שעות. שעות לאחר ההתרסקות איתרו כוחות ההצלה הצרפתיים את הקופסה השחורה וכעת נעשים מאמצים לאתר את גופות הנספים ולהביאן לקבורה.

בשעות הצהריים עלה חשש להמצאות ישראלי על המטוס חשש שהפך לממשי בשעות הערב. משרד החוץ אישר כי אחד הנוסעים שהיה על הטיסה הוא ישראלי תושב ספרד שהיה בנסיעת עסקים לגרמניה. הודעה נמסרה למשפחתו.

עד כה לא ברורה הסיבה להתרסקות. על פי נתונים ראשוניים עולה כי המטוס היה ישן מאוד – בן 24 שנה ובעבר שימש בחברת לופטאנזה עד שהועבר לחברת ג'רמן ווינגס – חברת הבת המפעילה טיסות זולות יותר.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו