האם 'הבית היהודי' וש"ס תיאמו עמדות נגד 'יחד'? - סרוגים

האם 'הבית היהודי' וש"ס תיאמו עמדות נגד 'יחד'?

לראשונה במערכת בחירות החזיקו שתי המפלגות היריבות יועץ תקשורת משותף במטרה להתמודד עם זליגת הקולות ל'יחד'. גורם באחת המפלגות: ״כנראה בסוף הכל עניין של אמון ואם הוא זוכה לאמון מבנט ודרעי, אז גם זה הולך".

author-image
האם 'הבית היהודי' וש"ס תיאמו עמדות נגד 'יחד'?

האם הבית היהודי וש"ס פעלו בשיתוף פעולה נגד מפלגת יחד?

מערכת הבחירות האחרונה סיפקה לא מעט הפתעות, אחת מהן היא ללא ספק חוסר הצלחתה של מפלגת 'יחד' לצלוח את רף אחוז החסימה.

בניגוד לכל הסקרים האחרונים שהצביעו על חמישה מנדטים ל'יחד' וקמפיין אגרסיבי שהסביר כי זו המפלגה היחידה שתציל את גוש הימין, המפלגה נותרה מתחת לאחוז החסימה.

בשתי המפלגות הגדולות הבית היהודי וש"ס ניסו להתמודד עם פרישתם של אלי ישי ויוני שטבון.

ל'סרוגים' נודע כי בחודשים האחרונים שכרו בשתי המפלגות את היועץ האסטרטגי ארי גלהר במטרה להתמודד עם רשימת 'יחד' שקולות משתי המפלגות זלגו לכיוונה.

המטרה שהוטלה על גלהר, המתמחה בציבור הדתי והחרדי, הייתה לבנות את האסטרטגיה שתמנע זליגת קולות ממפלגות האם, ואם אפשר גם להותיר אותה מחוץ לכנסת הבאה.

לדברי גורמים שעבדו בקמפיין זה היה אחד הדברים ההזויים שהכירו. "בהתחלה זה היה שוק מוחלט להבין שגלהר יושב בישיבות אסטרטגיה של הקמפיין, אבל אם קלוגהפט (מנהל הקמפיין של הבית היהודי) החליט אז אף אחד לא אמר מילה", סיפר גורם בבית היהודי.

"אז נכון שבסוף לא קראו לו לכל הישיבות אבל עדיין הוא היה בלא מעט מהן בהם הוחלטו מהלכים משמעותיים. כנראה בסוף הכל עניין של אמון ואם הוא זוכה לאמון מבנט ודרעי אז גם זה הולך".

לדברי גורם בש"ס: "אני מניח שאחת הסיבות שלא ראינו עימות בין הבית היהודי לש"ס הייתה על רקע חברותו של גלהר בשני הקמפיינים. בסוף הוא ידע למתן ולהרגיע בקטעים שבהם הייתה פגיעה אחד בשני".

לדברי הגורם פעילות זו כללה גם שיתופי פעולה בנושאים שונים הקשורים למשרד הדתות והרבנות הראשית לישראל שם שוררת מתיחות בין הראשון לציון לסגן שר הדתות, זאת במטרה להרגיע את הרוחות בין הצדדים כדי לא להבריח קולות למפלגת יחד.

לגלהר קשר למשרד הדתות לאחר שניהל את הקמפיין התקשורתי של סגן שר הדתות אלי בן דהן בפריימריז בו הגיע בן דהן למקום השני.

במפלגות מסרבים לומר האם האסטרטגיה של גלהר כללה גם שימוש בקמפיין נגטיבי ומוסיפים כי גלהר היה חלק מהקמפיין הכללי ופעל ממשרדו ולא ישב במשרדי ש"ס והבית היהודי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
שסניקים רשעים! תמכו בבית היהודי הלייט ופעלו נגד יחד
אלי ישי - אחריך באש ובמים!! | 22-03-2015 20:25
הם כל הזמן תקפו את יחד בגלל שאינה מספיק חרדית, ועכשיו מתברר, שהם תמכו בבית היהודי, העיקר שיחד לא תעבור את אחוז החסימה. והרי הבית היהודי יותר לייט מיחד?? אין להם אלוהים לשסניקים, לא מעניינת אותם התורה, ולא שום דבר אחר. רק כסאות וג'ובים...
2
מידת הדין ומידת הרחמים
יהודי | 22-03-2015 21:35
בעזרת ה' כל מי שפעל בזדון להפלת מפלגת יחד יבוא על עונשו במהרה!!! ומי שעשה זאת בשגגה ישוב מהרה בתשובה ויתקן מהרה!!! אחרת יבואו עליו הצרות שיצר הוא בעצמו בהפלת מפלגת יחד!
3
חבל שבנט למד מדרעי איך דורסים
משה | 22-03-2015 22:06
בושה
4
שיטת העבודה של צוות דרעי - בנט
ערכים של "יחד" נצחו. | 22-03-2015 22:18
בעיתונים של הדתיים הלאומים נגד ישי הוא שמאלון. בעיתונים החרדים קמפין נגד התנחלויות ונגד ברוך מרזל. והכל מימון שני המפלגת הבית היהודי וש"ס שמקבלת תמיכה מיוזמת זנבה.
5
לא לחנים הלך הזרזיר אצל העורב
יונתן | 22-03-2015 22:56
זה התחיל בלשלוח חוקר לזבולון אורלב נמשך בלתפור לסלומינסקי את פרשיית קבלני הקולות. למוטי יוגב כבר תקעו מרפק והבהירו לו שהוא חייב להתיישר עם היו"ר. ועכשיו שת"פ עם נוכלי ש"ס.... עד היכן בנט ידרדר את הציונות הדתית????
6
אין קשר בין תוצאות הבחירות לאמת
רואים את הנטייה | 23-03-2015 2:47
אבל במספר המנדטים הכל שקר.
7
בושה!
| 23-03-2015 9:44
8
7 חכ"י השנאה של שס = 7 ילדים שרופים.
בפעם הבאה ננצח - יחד | 23-03-2015 10:46
7 חכ"י השנאה של שס = 7 ילדים שרופים. קשורים לדרעי המשפחה הזאת. תלמדו כבר לקח, תפסיקו ללבות את אש השנאה והמחלוקת וביזוי תלמיידי חכמים!!!! מה אתם רוצים עוד מכות, השתגעתם???????????
9
אם זה נכון, בנט גמר אצלי תקריירה! שיחפש לו בית אחר
מאיר | 23-03-2015 12:06
רק אם זה נכון כמובן