הרב אלי בן דהן ל'סרוגים': "הבית היהודי מותקף על לא עוול בכפו"

הרב אלי בן דהן ל'סרוגים': "הבית היהודי מותקף על לא עוול בכפו"

רגע לפני פתיחת הקלפיות, בריאיון ל'סרוגים' מתייחס סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, לעלייה בסקרים, למתקפות על הבית היהודי ולחשש שנתניהו יפנה למחנה הציוני לפני בנט.

"הבית היהודי מותקף על לא עוול בכפו" / ריאיון
  הרב בן דהן ובנט (פלאש 90)

רגע לפני פתיחת הקלפיות, בריאיון ל'סרוגים' מתייחס סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, לעלייה בסקרים, למתקפות על הבית היהודי ולחשש שנתניהו יפנה למחנה הציוני לפני בנט.

אתה מרוצה ממשה שאתה רואה בסקרים? בתחילת הקמפיין ציפיתם להרבה יותר.

"נכון. אבל אפשר לראות שאנחנו כבר יציבים בין 12 -13 מנדטים שזה מבחינתנו בסדר, ברוך ה'. נכון שהיינו מעדיפים לקבל יותר. אני אגיד לך שאני מקווה שמה שאני מרגיש בימים האחרונים יורגש עוד יותר. אנחנו מרגישים שיש חזרה ותזוזה לטובת הבית היהודי. ואני מקווה שזה יבוא לידי ביטוי בתוצאות הבחירות".

ממה נובעת החזרה הזאת, לדעתך?

"הרבנים נכנסו יותר לתמונה. ההסתה הפרועה שהייתה נגד הבית היהודי לא עשתה טוב. אנשים הבינו שיש פה גופים שנלחמים בבית היהודי לא תמיד באמירת האמת המלאה ולא תמיד ביושר. אנחנו מרגישים שהציבור מבין שהבית היהודי נרדף ולכן הוא חוזר אליו. הבית היהודי פשוט נרדף על לא עוול בכפיו".

אתה בטוח? לא הזמנתם את המתקפות האלה עליכם?

"לצערינו יש מין אווירה שאם אתה לא בדיוק כמוני אז אני כבר חייב לפעול נגדך. והפלא הוא שדווקא אותם אנשים שחושבים שהבית היהודי לא בדיוק ענה על ציפיותיהם נמצאים היום במפלגה שיש לה ראש אחד בלבד והגיוס לצבא היא לא לכתחילה, האמירה של תפילה לשלום המדינה לא נאמרת אצלו בישיבה, ביום העצמאות הם אומרים תחנון במקום הלל. רק מהבית היהודי צריך לדקדק כחוט השערה".

תאמר לי, לטובת מי הבית היהודי איבדה את המנדטים שלה, ליחד, לבית היהודי?

"תראה, ליחד יש את שני המנדטים הקבועים של מרזל. בכל מערכות הבחירות האחרונות תמיד הם קיבלו שני מנדטים. אני לא יודע לכמה הם ציפו אבל אני מרגיש שהציבור הדתי לאומי מתחיל להבין שאנחנו מפלגת הציונות הדתית".

למה אתם מזהירים מעל כל במה שאם לא יהיה בית יהודי חזק נתניהו יפנה להרצוג וללבני? נתניהו הצהיר שאתם הראשונים שהוא יפני אליהם, יכול להיות שאתם לא מאמינים לו?

"אני לא רוצה להגיד שאני לא מאמין לראש הממשלה. אנחנו מציגים לציבור את הדברים כפי שהם היו בשתי מערכות הבחירות האחרונות. ב  – 2009 נתניהו פנה לברק ונתן לו את תיק הביטחון וב – 2013 הוא פנה לציפי לבני ונתן לה את תיק המשפטים. אנחנו באמת חושבים שהיינו בממשלה האחרונה השותפים הכי נאמנים לנתניהו. לפיד תקף את נתניהו, ליברמן לא טמן ידו בצלחת, ובנט היה היחיד שתמך בנתניהו לאורך כל הדרך. בנט היה היחיד שנסע עם נתניהו לוושינגטון כדי לחזק אותו. אנחנו כן חוששים ודואגים שיהיה בית יהודי חזק מימינו של נתניהו ויעזור לו לעמוד בלחצים מול ארה"ב והעולם".

 

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
תחנון אולי אך תורה בטוח. אך לבית היהודי הרב מלמד לדוגמא
שינה את תפילת המדינה ! הרבנות הראשית החדשה ?? | 15-03-2015 18:02
2
אחוז הצבעה גבוה יגרום שיחד לא יעברו? קשקוש!(הסבר בפנים)
מצביעים 'יחד' | 15-03-2015 18:37
אחוז החסימה בבחירות הנוכחיות עומד על 3.25%. אחוז החסימה במספרים בבחירות האחרונות - אילו היו מנהיגים אז את ה-3.25% מה שהוא היום - היה 117,000. כלומר, גם אם נגיד שתהיה הצבעה גבוהה של עוד 100,000 איש נוספים (דבר הזוי שאין סיכוי שיקרה), אחוז החסימה יעלה בעוד 3250 קולות בלבד, ויעמוד על 121,000 קולות. עכשיו הבחירה בידכם, האם לבחון את הנתונים והעובדות לאשורן כפי שהן במציאות, או להאמין לספינים מגמתיים ושקריים של כל מיני מפלגות שמפחדות מהתמיכה העצומה שיש ביחד ובסך הכל מנסות 'לשתות' ליחד את הקולות, באמצעות מניפולציות זולות.
3
על לא עוול בכפו ?????!!!!!!! ממש הקוזק הניגזל !!!!!!!!!
לא יאומן | 16-03-2015 0:02
תמיכה בחוק הגיור, תמיכה בחוק הפונדקאות, הכרה בקונסרבטיבים, נכונות לפשרות בנושא השבת, רמיסת הסטטוס קוו, קרע עם החרדים, הכרה בזוגות חד מיניים, ולהמשיך להיות "פתוחים" יותר בענייני דת ומדינה - דהיינו פגיעות נוספות בדת !!!! כבר אמר מספר 12 שלכם שאתם קרובים יותר ליש עתיד מאשר לחרדים. לעומת זאת במפלגת יחד חרדים ודתיים לאומיים לומדים אותה גמרא, אותו תוספות, אותו רמבם, שומרים אותו שבת, חגים, שולחן ערוך.....
4
בנט- מה לעשות בזמן שנשאר
מפוקח | 16-03-2015 11:44
1. תחזור למיתוג: ימין חברתי, ימין שעובד בשביל האזרח הקטן. ימין בלי טייקונים. ימין שלא משקר. ימין אמין. 2. פנה למאגר הבוחרים של יש עתיד. מעמד ביניים ציוני-חילוני. שם המנדטים. הדגש שוב את העשייה שלך מול החוסר העשיה של לפיד. כשעשית את זה עלית במנדטים. חשוב שתדגיש- אתה איש הייטק, איש עשייה, ציוני לא מתנצל- באת לעבוד. לפיד, גם אם כוונותיו טובות, כבול למנגנון של טייקון. הוא לא יכול לשנות- כי נוני לא ייתן. אתה לא סופר טייקונים ממטר. לפיד, בעל כורחו אולי- עובד בשביל אחד, ותלוי בו. 3. עזוב את הליכוד. אתה צודק, הם לא בסדר, אבל התבכיינות לא תעזור- רק תזיק. אין מה לעשות מול זה בשלב הזה. אתה מתייחס אליהם בעקיפין במיתוג שלך כימין אמין. 4. תן לליכוד לטפל בכחלון. אתה לא יכול להתפזר. אם להתייחס, רק כנספח ללפיד. לפיד הוא היריב, אל תוריד עיניים מהכדור. בהצלחה
5
מעניין אם איילת שקד אומרת הלל ביום העצמאות..
אבי | 17-03-2015 16:42
עם מי שלא מתפלל כלל אפשר לחבור,אך מי שלא אומר הלל ולא תחנון ביום העצמאות אי אפשר לחבור.כמה עצוב שזה המדד שלך..