"לבית היהודי אין מונופול על ההתיישבות ביהודה ושומרון" - סרוגים

"לבית היהודי אין מונופול על ההתיישבות ביהודה ושומרון"

חברת הכנסת ציפי חוטובלי מתייחסת לקמפיין המפלגה, לירידה בסקרים, לתקשורת המגוייסת לטובת השמאל ולמפלגת 'הבית היהודי': "לא נתנה מענה לצרכיה של הציונות הדתית"

author-image
"לבית היהודי אין מונופול על ההתיישבות ביהודה ושומרון"
  פלאש 90

חברת הכנסת ציפי חוטובלי מתייחסת לקמפיין הבחירות של מפלגת 'הליכוד' במהלכו, אולי הרבה יותר ממערכות בחירות קודמות, חברי המפלגה מגיעים המון ליישובים ביהודה ושומרון, צעד שגרם לגורמים בבית היהודי למתוח על הליכוד ביקורת.

איך את מקבלת את הביקורות של הבית היהודי על הנוכחות שלכם, הליכוד, ביהודה ושומרון?

"בוא נזכור מי בנה את ההתיישבות. מי שבנה את ההתיישבות במשך השנים היו ממשלות הליכוד. עם כל הכבוד, לא רק שאין כאן מונופול של הציונות הדתית על ההתיישבות אני חושבת שהתפיסה הזאת היא תפיסה שלא מבינה באיזו סכנה נמצאת מדינת ישראל. אני מסתכלת על המפה הפוליטית של היום ויש מגמה מאוד ברורה והיא התחזקות מאוד גדולה של השמאל. ועצם זה שציבור גדול הולך למפלגות הנישה אני מזהה שידור חוזר שח מערכת הבחירות שעברה רק שהפעם, בניגוד לפעם הקודמת, הליכוד הוא חלש ובוז'י ולבני בגלל גיבוי תקשורתי אדיר מתחזקים. והאחריות על הציבור היא להבין שבימין יש מועמד אחד לראשות הממשלה והוא בנימין נתניהו. שבשנים האחרונות ניהל מאבק בלתי מתפשר גם בנושא האיום האיראני וגם נגד הלחץ הבינלאומי להקפיא את הבנייה בהתנחלויות".

אז איך את בכל זאת מסבירה את הטענות לפיהן שר הביטחון, משה יעלון, הוא האוייב הגדול ביותר שהיה להתיישבות בשנים האחרונות?

"מאוד קשה לי לשמוע את זה כי אין כאן הערכה מספיק גדולה למאבקים המשפטיים שנעשים ויש בעיה אמיתית עם מערכת המשפט. זה לא פוליטיקאי כזה או אחר. הליכוד הוביל את דו"ח אדמונד לוי, אימץ אותו דה – פאקטו. בימים האחרונים אנחנו עושים הכל כדי להכשיר את היישוב מצפה כרמים באופן משפטי. נושא ההסדרה נמצא בראש מעיינינו ואנחנו לא רוצים לעקור אפילו בית אחד. מאוד ברור איפה נמצא הליכוד. מצביעי הימין לא חוששים שהליכוד יפנה יישובים. אין דבר כזה לחזק את הליכוד מימין, לחזק את הליכוד מימין בעת הזאת כשהמערכת הפוליטית מנהלת קרב צמוד המשמעות היא ליכוד חלש וממשלת אחדות או במצב הגרוע יותר ממשלת שמאל".

מה הלחץ של הליכוד? מה יקרה אם תקבלו 20 והבית היהודי 15. או שאתם תקבלו 27 והבית היהודי יקבל 12? זה הרי אותם קולות. הצבעה לבנט פירושה הצבעה לנתניהו.

"זה לא נכון. אם הליכוד יהיה 22 מנדטים אתה תראה את כל האנשים שמה שמעניין אותם זה יצר הנקמה בנתניהו, דרעי, ליברמן כחלון, שמאוכזבים ברמה האישית, אתה תראה אותם כורתים בריתות ותראה איך מחנה הימין הולך לאופוזיציה. נכון לעכשיו יש רק שתי מפלגות ימין והן 'הליכוד' ו'הבית היהודי'. גם המפלגות החרדיות גם כחלון וגם לפיד אי אפשר לדעת באמת מה הן יעשו אחרי הבחירות. אנחנו לא רוצים קטסטרופה פוליטית כמו שהייתה לנו בשנתיים האחרונות. מי שבטוח שנתניהו ירכיב את הממשלה הבאה חי באשליה".

איך את מסבירה את החשבון הבלתי אפשרי הזה: 0 של לבני ועוד 15 של הרצוג שווה ל – 24?

"זה מה שקורה שכל כלי התקשורת מגוייסים להחליף את שלטון הימין. מערכת בחירות שמתעסקת רק בדבר אחד והוא איך להפיל את השלטון. רוב העם רוצה שלטון ימין. יש סוגיות שאני לא מזלזלת בהן כמו יוקר המחיה ומשבר הדיור אבל שום דבר מזה לא יקרה אם נמצא את עצמנו בסופו של דבר עם ממשלת שמאל שלצערי הרב לא תעשה לא בזה ולא בתחום ההתיישבותי".

למה את חושבת שאנשי הציונות הדתית יכולים למצוא אצלכם בית פוליטי – אידיאולוגי?

"אני לא זוכרת כמות של טלפונים גדולה יותר שקיבלתי כמו אחרי ברית בנט לפיד ממנה עולם הישיבות הציוני מאוד נפגע. מה שהליכוד עשה עם 27 מנדטים לציבור הדתי לאומי ולמוסדות הציונות הדתית זה פי הרבה ממה שהבית היהודי עשה עם 12 מנדטים. כולם יודעים שהבית היהודי לא באמת נתנה מענה לצרכים הפנים דתיים של הציונות הדתית, לא בכינון רב ראשי ציוני, לא בשינויים בתוך מוסד הרבנות, לא בשום דבר שמעניין את המצביע הדתי בצד הדתי של המפה. כל מה שהיה כאן היה תהליך של ליכודיזציה, תהליך שבו הם מנסים להפוך את הבית היהודי לליכוד החדש. ואני חייבת להגיד שהליכוד תמיד נתן מענה בסוגיות האלה יותר מהבית היהודי ואני לא חושבת שיש כאן איזושהי אלטרנטיבה רעיונית לליכוד. יש כאן קבוצת אנשים שאכפת לה מהזהות היהודית של מדינת ישראל, אין להטיל ספק בכך שגם אנחנו פועלים לשם כך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
אין מקום לנשים בפוליטיקה!
כבוד האישה בבית פנימה | 09-03-2015 20:07
2
אוהבים אותך ציפי!! הבית היהודי חיים בסרט
שירה | 09-03-2015 20:13
אני וכל מי שאיתי בש"ל כולנו מצביעות לליכוד. שלטון הימין בסכנה ומה שמעניין את הבית היהודי זה לקחת לכם עוד כמה מנדטים. אין להם אחריות. אני מאמינה שאתם עוד תגיעו ל-30 בהצלחה תותחית!!
3
תגובה ל 2
מיותר | 09-03-2015 20:17
ציפי כבר עברה את גיל 30.
4
ומה את עשית?
שלום | 09-03-2015 22:44
התחתנת יופי מזל טוב ילדת יופי מזל טוב ומה עוד? שכחתי מנסה לקחת קולות מהבית היהודי לליכוד למה שלא תחפשי קולות אצל יש עתיד?
5
ומה בדיוק עשית?
חנוך | 09-03-2015 22:53
בשש שנים מה ציפי עשתה, חוץ מכלום?
6
שקר!!!! מעולם לא טיפלת בנושאים של הציונות הדתית
ליכודניק מאוכזב | 09-03-2015 23:04
רב ראשי? הליכוד תמך ברבנים ראשיים חרדים!!! מירי רגב נלחמה בוועדת הפנים נגד מינוי רבנים ציונים וניסתה לטרפד מינויים של הרב בן דהן. במקום שהליכוד יקדם רבנות ציונות הוא שיתף פעולה עם החרדים. את לא עשית כלום בקדנציה האחרונה, כעו"ד יכלת להתעסק בבעיות המשפטיות ביש"ע אך העדפת להתעלם ולשבת בצד. בושה
7
אולי תספרי לנו מה את עשית
זיו | 09-03-2015 23:16
בעצם נזכרתי נסעת באוטובוס בבית שמש אולי תחפשי שם קולות?
8
קשקשנית! מי אם לא הציונות הדתית ישבה את יו"ש!!
| 09-03-2015 23:33
חבל שציפי דואגת לאינטרס הצר של מנדטים לבוס שלה ולא לטובת ציבור גדול בישראל
9
ולדאבון הלב גם לכם אין מונופול על ההתישבות. ההיפך,
סתם אני | 10-03-2015 8:03
עשיתם הכל לחנוק את ההתישבות אפילו בירושלים. ואת עוד מדברת???
10
לליכוד יש מונופול על הפינויים ביו"ש
איתמר | 10-03-2015 8:19
עובדה!!!
11
ציפי כותבת פה שקרים על גבי שקרים!!
מה עשית במשרד התחבורה? | 10-03-2015 9:46
מה עם בעיית התחבורה בשומרון? מי היה אמור לדאוג לזה? מה עם תקציבים לישיבות? מי דאג לזה אם לא ניסן? הרי זאת אחת הסיבות שנכנסו בניסן סלואמיאנסקי כיו"ר ועדת הכספים. מה עם ההקפאה השקטה שיו"ר הליכוד עושה דה פאקטו?? איפה היית בכל המאבקים הלאומיים שהבית היהודי נלחם בהם לבד?? דו"ח אדמונד לוי הוזמן ע"י הליכוד אבל צריך גם להכניס אותו ולא רק לנופף בו כשמאשימים אתכם.. ולגבי ברית בנט - לפיד: את לא מתביישת??!! למה היה צריך אתא הברית הזאת? צריך להזכיר? כי היו"ר של ציפי לא רצה את הבית היהודי "שותפתו הברורה" בממשלה שלו!! אמנם יש לנו זיכרון קצר אבל לא מספיק קצר, אתם הרי דואגים לנו שמהר מאוד נגיע לבחירות..
12
לרדת מהבית היהודי
ניסים | 12-03-2015 12:34
ציפי אל תתעסקו עם בנט והבית היהודי-זה רק מזיק לכם - כל התעמולה שלכם מאד לא מוצלחת ולא משכנעת...