"אחוז גבוה מתלמידי הישיבות לא לומדים יום ולילה" - סרוגים

"אחוז גבוה מתלמידי הישיבות לא לומדים יום ולילה"

בשיחה ל'סרוגים' מתייחס חבר הכנסת דב ליפמן למשבר עם הבית היהודי ולהצהרות של נתניהו שיפעל לבטל את הסנקציות הפליליות. "נתניהו כבר מחלק נדוניה למפלגות החרדיות"

"אחוז גבוה מתלמידי הישיבות לא לומדים יום ולילה"
  ליפמן (פלאש 90)

בריאיון ל'סרוגים' מתייחס חבר הכנסת דב ליפמן (יש עתיד) לפעילותה של מפלגתו בקרב הציונות הדתית, וסבור כי הציבור הדתי לאומי יכול לראות ב'יש עתיד' בית אידיאולוגי – טבעי.

לדבריו: "אני חושב שאלו שחשבו שבבית היהודי הם מתונים ורוצים לקרב את כלל הציבור, הם ראו במשך הכנסת ה – 19 שהם יותר קיצוניים. אנחנו גם גילינו את זה. חשבנו שנוכל לעבוד ביחד איתם על כל מיני דברים. יכול להיות שבנט הוא יותר ליברלי ויותר מתון יש מאחוריו מפלגה שהיא לא כזאת. ואלו שמנסים למצוא מפלגה דתית אבל מתונה ושפויה שבאמת מחפשת פתרונות הלכתיים יכול למצוא זאת אצלנו".

חבר הכנסת ליפמן מתייחס גם לסקרים האחרונים המציגים מגמה של התחזקות של מפלגת 'יש עתיד': "אנחנו ידענו שברגע שנצא החוצה ונסביר לציבור מה בדיוק עשינו בשנה ושמונה החודשים האחרונים, וגם מה היה על השולחן, תקציב 2015, שראש הממשלה החליט לתקוע אותו, הם ראו שבאמת יש מפלגה שעומדת במילה שלה ועושה בדיוק את מה שהיא הבטיחה לבוחרים שלה".

ליפמן מוסיף כי "בשנה ושמונה חודשים לא באמת שיווקנו את מה שעשינו כי היינו שקועים בעשייה ועכשיו אנחנו עושים את זה בצורה מאוד מסודרת. עם מטות בכל הארץ ועם מתנדבים בכל עיר. הפעם זה יותר קל מהפעם הקודמת כי הפעם אנחנו באים עם קבלות. אנחנו לא באים עם הבטחות. בכל כנס אנחנו מציגים מה עשינו בכל נושא. והם רוצים לתת לנו שוב את הקול שלהם".

ליפמן, בוגר הישיבות החרדיות בעצמו, מתייחס גם להצהרתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפיה הוא יפעל לביטול הסנקציות הפליליות: "אני באופן אישי כבוגר ישיבות חרדיות יכול להגיד שאם ראש הממשלה באמת יעשה משהו בנושא ויבטל את השוויון בנטל זו באמת תהיה פוליטיקה בלבד והוא יגרום להרס גם של המדינה וגם של עולם הישיבות".

ליפמן מדגיש כי "אני אישית יודע שבישיבות לא כולם לומדים יום ולילה. ואחרי כמה שנים הם חייבים לצאת ולשרת. ובחוק שלנו יש יעדי השגה. כשראש הממשלה מדבר על זה הוא בסך הכל רוצה לתת נדוניה למפלגות החרדיות. מפלגות שלא באמת מייצגות את טובת הציבור החרדי. אני שומע מכל הכיוונים בציבור החרדי, מתחת לפני השטח, שהם תומכים במה שאנחנו עשינו, והם דואגים שהמצב יחזור להיות כמו שיהיה".

"הסנקציות הפליליות לא היו חלק מהמצע שלנו, אבל ראש הממשלה הסביר לנו שאם אין סעיף כזה בחוק אז בג"צ יקבע שאין שוויון בכלל בחוק הזה, ואם אין סעיף שאומר שאם הם לא עומדים ביעדים אז אין שוויון לכולם. ראש הממשלה דואג רק לקואליציה שלו ולא דואג למדינה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
שהרבה חיילים לא עושים כלום בצבא
אני אישית יודע | 01-03-2015 17:24
אתם עם יהירות הרסתם את גיוס החרדים שהתקדם מאוד......{אגב..יהיר "שירת" בסיירת במחנה..ופירון..."שירת" בחיל החינוך....האם זה עדיף מלימוד תורה???????.
2
רשע ארור מוציא דיבת הלומדים
שלמה | 01-03-2015 17:51
דואג האדומי נענש "ושרשך מארץ החיים" על שהוציא דיבת דוד רעה. איך אתה לא פוחד מיום הדין ומיום התוכחה?! עולם הבא שלך נראה ממש מפחיד! חזור בך! עשה תשובה!
3
הוא בעצמו לא עשה צבא
ישראלי-לא אמריקאי טפיל | 01-03-2015 17:57
אז שיסתום!
4
קשקשן
זאב | 01-03-2015 19:00
5
כולם מוזמנים לבקר בכולל באלעד
אחד העם 13 | 01-03-2015 19:14
להתרשם מעולמם הרוחני של האברכים, מקיצים עם הנץ למלאכת הקודש....נראה לכם הגיוני? ממש לא! או לתהות על קנקנם של החיילים בצבא ה' בטרמפיאדות.
6
ואם כן לומדים יומם ולילה ?
אז מה? | 01-03-2015 20:08
גם בטכניון לומדים יומם ולילה וגם משרתים בצבא.
7
שקרן
ל-6 | 01-03-2015 22:49
כבוגר הטכניון, לכמה חודשים בשנה התכונתה?