19 יום לבחירות: הבית היהודי והתעויוט.../ דעה - סרוגים

19 יום לבחירות: הבית היהודי והתעויוט…/ דעה

השר בנט אומר ששופטים אותם כל הזמן על חמשת האחוזים הבעייתיים בתפקוד שלהם בכנסת האחרונה ושוכחים את התשעים וחמש הנותרים. הוא צודק. רק שהוא שוכח לספר מה כוללים אותם חמישה אחוזים בהם הם טעו

author-image
19 יום לבחירות: הבית היהודי והתעויוט.../ דעה
  מותר לטעות, השאלה במה. דוד וכטל (באדיבות המצולם)

לפני למעלה מחצי שנה ביקר אצלנו ביישוב עלי השר נפתלי בנט. בשיחה עם תלמידי המכינה, כשהופנו אליו שאלות קשות על ידי תלמידים, שאלות שנוגעות לסוגיות דת ומדינה, הוא אמר: 'תביאו לי עובדות, לא סיסמאות'! קם אחד אמיץ וטען כנגדו: 'מה לגבי חוק הפונדקאות, זה שבעצם מאפשר בפועל לזוג הומואים לקנות תינוק'? נפתלי, בצניעות רבה, שתק ואז אמר: 'נכון, טעינו'.

עברה תקופה. לפני כמה ימים שוב ביקר אצלנו השר בנט, שוב שיחה, שוב שאלות קשות על סוגיות דת ומדינה. כששאלו אותו: 'מדוע בהקמת הממשלה ויתרת על הסעיף שמורה שלא יערכו שום שינויים בסטטוס קוו'? ושוב, נפתלי, בצניעות וכנות, עמד ואמר: 'נכון, טעינו'.

גם כשהקשו המקשים וזעמו על החלטתו לצרף, על פי דעתו בלבד, את שחקן הכדורגל אלי אוחנה למפלגה, לא תאמינו, אבל נפתלי שוב הודה שהוא טעה.

אז ככה: באמת "מודה ועוזב ירוחם", ובאמת שזו מעלה גדולה לדעת להודות בטעויות ואף לנסות לתקנן, אלא שריבוי הטעויות בנושא מסוים דווקא, מדליק נורה אדומה, או במילים אחרות: "אמור לי מהן טעויותיך ואומר לך מי אתה". כי נראה שיש דברים בהם טעויות הן בלתי נסלחות. לא היינו מעלים על דעתנו שראש מפלגת 'הבית היהודי' היה, למשל, בלי לשים לב, מתוך טעות מוחלטת, נעדר מהצבעה בכנסת על חוק ההתנתקות, וכן לא היינו מעלים על דעתנו, שמישיבת הממשלה לגבי שחרור מחבלים, הוא ממש בלי כוונה היה נעדר. אם הדברים הללו היו קורים היינו מבינים שמשהו פה ממש לא בסדר ושצריך לבדוק טוב טוב איך קורות כאלו טעויות.

אבל יש דברים שכנראה לא כל כך נורא לטעות בהם: למשל: חוק הפונדקאות, זה שכבר אמרנו מאפשר למדינתנו להפוך חלילה לסדום ועמורה, כנראה לא מספיק חשוב, שהרי גם נפתלי וגם שמונה חברי סיעה נוספים משום מה לא היו כשהוא הועלה להצבעה. והסטטוס קוו, זה שעם כל הביקורת שיש עליו שומר את מדינתנו יהודית, כנראה לא מספיק מרכזי בשביל לעמוד על כך שהוא לא יפגע חלילה.

פשע השתיקה

השר בנט אומר ששופטים אותם כל הזמן על חמשת האחוזים הבעייתיים בתפקוד שלהם בכנסת האחרונה ושוכחים את התשעים וחמש הנותרים. הוא צודק. רק שהוא שוכח לספר מה כוללים אותם חמישה אחוזים בהם הם טעו – האחוזים הללו כוללים את השאלות הכי משמעותיות שנוגעות לעיצוב דמותה של מדינת ישראל. הם כוללים את השאלה מיהו יהודי, וממילא מהי מדינת היהודים, הם כוללים את השאלה מהי משפחה בישראל ומי ראוי לזכויות ומי ראוי לקלון. סדר העדיפויות של ראש המפלגה שלנו הוא כזה שאומר, שעל שחרור מחבלים ראוי לשבור את הכלים ולפרק את הממשלה, אבל השאלה מהו תא משפחה ראוי ומה הוא תא משפחה הזוי, איננה מהותית ועקרונית. מדהים שבעיני נפתלי בנט זהותה היהודית של המדינה נכנס בגדר של חמישה אחוזים בודדים.

ועדיין, הדבר אולי הנורא מכל, זה שעליו יש למחות בצורה הכי קשה, ולדרוש מראש מפלגתנו תשובות לגביו, הוא השתיקה. איך לא התרעת? איך לא סיפרת לאף אחד, לא מבוחריך ולא מרבותיך שמתחולל בכנסת קרב קיומי בנושאי דת ומדינה. איך בצוק איתן עברת מאולפן לאולפן ודיברת בתוקף על הצורך לתקוף את המנהרות ולא לסגת עד שהמשימה תושלם כי אנחנו בסכנה נוראית, אבל אל מול גל החקיקה ששטף את הכנסת האחרונה (גם אם לטענתך חוקים רבים בלמתם) נאלמת דום והחרשת? האם היינו מעלים על דעתנו שאלוף פיקוד הצפון היה מקבל התרעה חמה על מלחמה שבאופק והיה שומר את כל המידע לעצמו?! איך קרה מצב שצריכים לקום גופים עצמאיים ולהילחם מלחמה כנגד החקיקה האנטי דתית, לערוך כנסים ולכתוב מאמרים, כל זה נמצא תחת אחריותך!

עכשיו כשמתקרבות הבחירות בחרתם להתחיל לדבר, אתה מודה ומתנצל על טעויות, אתם מפיצים פרסומי תמיכה מרבנים ומחלקים חוברות בבתי הכנסת שמבהירות מה היה לנו בכנסת האחרונה ואיך נלחמתם וניצחתם כמו גדולים (חוברת ברמה נמוכה יש לומר, שאין בה אף לא בירור אמיתי אחד ביחס לשאלות שהופנו אליכם). רגע לפני בחירות…למה שנאמין לכם?! ואם נאמין לכם, אז למי מכם בדיוק אנחנו צריכים להאמין: לך – ראש המפלגה, או לרונן שובל; לרב אלי בן דהן או לינון מגל?

לפני כשבועיים הכריז רונן שובל במהלך ביקורו בבית ספר תיכון, שהוא בעד נישואים חד מיניים. כשהרב דרוקמן נשאל בעניין הוא השיב שזו לא עמדת המפלגה ושבכלל רונן שובל לא נמצא במקום ריאלי (דבר ראשון שלמדנו זה, שכדאי להשתדל שהבית היהודי לא יקבלו חלילה 15 מנדטים). לפני כשבוע הכריז גם ינון מגל שהוא תומך בנישואים חד מיניים ועוד הוסיף שזו לא רק דעתו אלא גם דעת ראש מפלגתו. עוד הוא אמר שבכלל 'אנחנו מספיק בוגרים' והגיע הזמן כבר לפתוח את הסטטוס קוו ולערוך בו וויתורים ופשרות. ינון מגל במקום ריאלי מאוד וההצטרפות שלו לאמירות של רונן שובל מעלה שאלות קשות בדבר הכיוון אליו המפלגה צועדת.

רגע לפני בחירות, אין מנוס מלומר: "על טעויות בחיים משלמים".

==

דוד וכטל הוא תלמיד בישיבה לבוגרי צבא בעלי

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
22 תגובות - 22 דיונים מיין לפי
1
ישר כוח גדול לכותב! יש לעבוד קשה לשכנע חברים להצביע יחד
| 26-02-2015 14:02
חוגי בית בישובים, להעלות את כל האמת !!!!
2
מי שלא עושה לא טועה
שימי | 26-02-2015 14:10
כל החכמים שרוצים לחזור אחורה לימי המפדל הישנים שמסתפקים ב4 מנדטים. עליהם נאכר לכסיל יחשב אני אצביע בשמחה רבה לבית היהודי. ומבין מצוין שכולם יכולים לטעות. וכן לא שכחתי שאלי ישי הגדיל את עצמו כשמאלני בראיון לפני מספר שנים. וכן שמפלגתו הצביע טאישרה את אוסלו
3
יישר כח. מקווה שהבירור הזה יועיל בסופו של דבר לכולם
יעל | 26-02-2015 14:14
4
הבית היהודי טוב בתירוצים...
יוסף | 26-02-2015 14:14
כך קיבלתי מרבותיי, כאשר יש הרבה מאד תשובות לבעיה אחד - כנראה שאף אחת מהן לא מספקת...
5
טעות! גם על שחרור מחבלים בנט לא פרק את הממשלה
| 26-02-2015 14:20
יש לו אחריות מיניסטראלית על שלושה סבבים של שחרורי מחבלים עם דם על הידיים. רק בסבב הרביעי, כשבר היה ברור לכולם שה'משא ומתן' מת ושאים שום 'טעם' ל'מחוות' הוא איים. באותה שעה כבר היה ברור שלא יהיה סבב רביעי ולכן קל היה לו לאיים. בקיצור, הוא לא יכול לומר שידיו לא שפכו את הדם הזה. גם בנושא הבטחוני. ואגב הנושא הבטחוני, לא בגלל בנט צה"ל נכנס לרצועה. הוא אמנם קרא לעשות זאת אבל לא היתה לו כל השפעה מעשית (ובשל כך, לא היה בכך משום לקיחת סיכון ואחריות). רק החדירות החוזרות ונשנות של המחבלים מהמנהרות שגבו לללים הי"ד, אילצו את בוגי וביבי להחליט על כניסה קרקעית. אז יפה שבנט התריע. אבל גם כאן, הוא לא 'הפך שולחנות'.
6
האם רבני הבית היהודי אישרו לבנט להצטלם לתוכניות
| 26-02-2015 14:36
טלוויזיה שמיועדת לשידור בשבת? או ששואלים אותם רק לאחר מעשה ורק על מה שנוח?
7
יפה מאוד
יוסף | 26-02-2015 15:05
חזק וברוך הערת את עיני
8
א. רוב הדתיים הלאומיים ברכו ומברכים על כך שהמפלגה נפתחה
סתם אני | 26-02-2015 15:40
לכל מיני ציבורים, רגע ,אף אחד מהם לא הבין במה נצטרך לשלם? אז בנט משלם ועוד איך. ב. אני לא מאמינה שבנט אם יהיה בקואליציה יפרק את הממשלה בגלל איזושהי סיבה. אם תאוות שלטון כמו שלו לא עוזבים ממשלה כי העיקר זה לשבת שם. אתם רואים את בנט יושב באופוזיציה?
9
מדינת יהודה!
הצעה | 26-02-2015 15:48
יש להקים ביהודה ושומרון את מדינת יהודה לפי חוקי ההלכה! מדינה עצמאית עם צבא וכלכלה עצמאים. לא יצליח? ישראל לישראלים! יהודה ליהודים!
10
יישר כוח על הביקורת הבהירה והלא-מתלהמת
זאב | 26-02-2015 15:49
למרות שאני אמשיך לתמוךב"בית". מקווה שרמת השיח הכללי תעלה בעקבות כתיבה כזאת.
11
אמת מארץ תצמח
אביטל | 26-02-2015 20:04
יישר כח.כל כך עצוב שרבנים מגינים על המפלגה בדברים שהם היו צריכים להתריע. רבני החוברת של המפלגה,מה יש לכם להגיב? גם זה היה בהסכמת הרבנים?
12
רבי יוחנן בן זכאי צדק
שלום | 26-02-2015 22:03
ירושלים או חוכמת יבנה זו השאלה וההיסטוריה הוכיחה שיבנה ניצחה כי שימור העם היהודי מחייב המשך הליכה וכן גם בהלכה ורבנים או תלמידים החוששים מכך יספרו לנו איך מתייחסים לבעיות שמולנו הסתגרות דתית תוביל בדיוק למקומות שהיינו בהם והחידוש הלכתי לבעיות השעה הן הרב יוחנן בן זכאי של ימינו
13
חוברת של הבית היהודי
דני | 26-02-2015 23:11
חוברת מגוחכת, חסרת כל תוכן. אין שם אפילו התייחסות אחת עניינית לכל מה שדובר.
14
תגובה ל2
ששון | 27-02-2015 7:41
הסיפור עם אוסלו ואלי ישי קרה לפני 15 שנים.אם אתה מקבל את ההתנצלויות של בנט על דברים שקרו לפני חודשים בודדים .תקבל את ההתנצלות שלו..יראנו ה' נפלאות בעז''ה.
15
לשון הרע והונאת דברים
שמואל | 27-02-2015 7:50
בס"ד לא מכיר אותך, אך מכיר עובדות ולצערי אתה נפלת קורבן ליצרים שלך. כואב שבחור צעיר ולומד תורה מאפשר לאידואלוגיה להביא אותו לידי עבירות חמורות של לשון הרע והונאת דברים. שבת שלום
16
למספר 15 שמכיר עובדות
משה | 27-02-2015 10:03
מאוד מחוכם לרשום "אני מכיר עובדות", לא לציין מהם ולטפול על מישהו אחר נפילה ליצרים, לשון הרע והונאת דברים. אם יש לך מה לומר עניינית, תאמר, ואם לא - אל תגבב סיסמאות.
17
יישר כוח
טל | 27-02-2015 12:08
לאט לאט מתחיל ליפול לכולם האסימון (יש עדיין אסימונים?!)
18
נראה שיש בציבור מי שמתגעגע לימים הכתומים בגוש ובכפר מימ
גיל | 27-02-2015 12:46
כשכולנו היינו כל כך מאוחדים מאוחרי החליל המזייף של הרבנים ושאר מבטיחי הישועות למיניהם ('היו לא יהיה'). חברים, התבגרנו. אנחנו מחפשים אנשי מעשה שעושים (וכן גם שטועים), ואנשים שיכולים להוביל אחריהם בטוב ולא רק בשלילה. חברי הבית היהודי הוכיחו שהם אנשי מעשה (מה שאנשי יחד ממש לא- ורק השבוע העיד הרב בעדני [הזוי, אגב] שאלי ישי גם כשהיה שר הפנים לא עשה כלום).
19
בושה
א | 01-03-2015 1:57
בושה לכפיות טובה על בנט וחברי מפלגתו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! זה זועק לשמיים!!!!!!!!!!!!!! אז קורות טעויות.. מיזה לומדים.. כן חברים!!! נמשיך לתמוך בבית היהודי!!!!!!!!!!!!!!!!!
20
''''הסרטונים שר' דוד יוסף לא רוצה שתראו'''
, | 03-03-2015 3:38
https://www.youtube.com/watch?v=j_N92eBfePA https://www.youtube.com/watch?v=Q0rs43kQxDY https://www.youtube.com/watch?v=OlS96NzgD5g
21
"מזעזע יהיר ומתנשא"- תגובת הרב אלי סדן למאמר זה....
דוד | 03-03-2015 21:03
ראה עוד באתר כיפה תגובת הרב אלי סדן למאמר זה
22
למספר 21
חיים | 04-03-2015 9:07
התגובה הזו של הרב אלי היא לא למאמר הזה אלא למאמר אחר שפורסם כאן באתר "גם סעודת אחשורוש הייתה כשרה" והוסר. על המאמר הזה הוא לא הגיב.