בואו להזכר בשידורי התעמולה: המערך - סרוגים

בואו להזכר בשידורי התעמולה: המערך

המערך זו התקווה, הגששים בטייק אוף על הקפיטריה בטבריה, ישראל מחכה לרבין, וישראל חזקה עם פרס. תעמולת הבחירות מן הארכיון של המפלגות: בכל יום ב14:45 ברדיו גלי ישראל ובאתר סרוגים

בואו להזכר בשידורי התעמולה: המערך
  ישראל מחכה לרבין. (צילום מסך)

בבחירות 81' הייתה המערך – שילוב של מפלגת העבודה ומפ"ם לראשונה באופוזיציה, לאחר התבוסה בבחירות 77'. המטרה הברורה הייתה להחזיר את השלטון חזרה מהליכוד.

עם הסיסמה בוחרים אמת, הסבירו במערך כמה רע בזמן הליכוד, וג'ינגל הבחירות נשמע כמו ערב שירה בציבור.

אחרי הכשלון הנוסף של פרס בבחירות 81', לבחירות 84' גייסו את 'שלישיית הגשש החיוור' שבתשדיר תעמולה עושה טייק אוף על המערכון 'עיריית טבריה' עם התקפות נגד הליכוד. בהמשך, מאוכזבי ליכוד אומרים כי נמאס להם ואחרי פעמיים הם חוזרים להצביע אמת.

לבחירות 88' הגיע המערך אחרי שותפות בממשלת רוטציה עם הליכוד, כדי לנצח נדרשה פריצת דרך וכך גם נשמע תשדיר הבחירות של המפלגה.

אחרי 15 שנה של הפסדים, ובצל 'התרגיל המסריח', חזר יצחק רבין לראשות העבודה, עם ג'ינגל בחירות אישי (למרות שהבחירות היו מפלגתיות). 'ישראל מחכה לרבין'  היה התשדיר שהוביל את המערך לנצחון

בחירות 96 חמישה חודשים לאחר רצח רבין, החזירו את פרס למועמד לראשות הממשלה בפתק נפרד, הסיסמה "ישראל חזקה עם פרס", לא עזרה, ולמרות הנצחון במדגם, בסופו של לילה ארוך, דווקא נתניהו הוא זה שניצח.

ובחירות 99' הרמטכ"ל אהוד ברק מסביר למה הכל במדינה תקוע, ואי אפשר עוד 4 שנים של נתניהו.

==

האזינו לפינת 'מנהרת הזמן' בכל יום בשעה 14:45 ברדיו גלי ישראל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו