אהרונוביץ' לויינשטיין: "הנחייתך פוגעת קשות במשטרה, במדינת ישראל ובאזרחיה"

אהרונוביץ' לויינשטיין: "הנחייתך פוגעת קשות במשטרה, במדינת ישראל ובאזרחיה"

במכתב חריף ששיגר השר לבטחון הפנים ליועמ"ש הוא תוקף את הנחייתו להקפיא את מינוי המפכ"ל הבא בשל תקופת הבחירות. התנועה למשילות ודמוקרטיה שעתרה לבג"ץ בנושא: "וינשטיין פוגע בדמוקרטיה וחורג מסמכויותיו"

אהרונוביץ' לויינשטיין: אתה פוגע במשטרה
  ויינשטיין פוגע במשטרה. אהרונוביץ' (פלאש90)

כהונתו של המפכ"ל רב ניצב יוחנן דנינו אמורה להסתיים בעוד כחודשיים אך היועץ המשפטי לממשלה עומד בסירובו לאפשר לממשלה להתחיל בהליך למינוי מחליף. ויינשטיין טוען כי בתקופת בחירות אין לממשלה לקבל החלטות מהסוג הזה ונימק בין היתר את ההנחיה בכך שלא נכון שממשלה אחת תציב עובדות לממשלה שתמונה אחריה.

במסגרת עתירת התנועה למשילות ודמוקרטיה הגישה המדינה לבג"ץ את מכתבו של השר לבטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בו תוקף השר במילים קשות את עמדת היועץ האוסר על הממשלה למנות מפכ"ל ונציב שב"ס חדשים.

במכתב ששוגר לוינשטיין לפני כחודשיים תיאר אהרונוביץ' את הפגיעה הקשה במשטרת ישראל בעקבות הנחיית היועמ"ש: "הנני מכיר את המשטרה מקרוב עשרות בשנים, ומדע להתנהלות הארגון מאז היותי קצין משטרה ועד לכהונתי כסמפכ"ל, שעבר שני סבבים של מינוי מפכלי"ם. קציני המשטרה הבכירים עוסקים כ-9 חודשים לפני מינוי המפכ"ל הבא בשאלת השיבוצים והמינויים הצפויים". אהרונוביץ' כותב לגבי העיכוב במינוי מפכ"ל כי "הדבר מסיט חלק ניכר מתשומת ליבם (של קציני המשטרה) שאמורה להיות מופנית לענייני אכיפת החוק, מלחמה בפשיעה, מאבק באלימות, ביטחון הציבור, הנפש והרכוש".

השר מסביר ליועץ במילים ברורות ומבהיר לו את משמעות העיכוב "דחיית ההודעה על מינוי המפכ"ל עד לאוגוסט 2015 ואולי אף למועד מאוחר יותר בגין בחירות, הרכבת קואליציה, מינוי שר לבט"פ ולימוד העניין, יאריך ללא הצדקה את אורך תקופת האי וודאות במשטרה, ויפגע קשות במשטרה ובאופן ישיר גם במדינת ישראל ואזרחיה. כלומר, הארגון יעסוק כשנה באינטריגות של מינויים ושיבוצים" כותב אהרונוביץ' ומבהיר לויינשטיין: "איני מתכוון להאריך את כהונתם של המפכ"ל ונציב השב"ס הנוכחיים, שכן הדבר אינו נכון משיקולים מקצועיים טהורים".

במילים ברורות כותב השר כי "אי מינוי מחליפים קבועים כבר עתה, לצורך חפיפה מסודרת של כ-4 חודשים, עלול לפגוע בהעברה מסודרת של התפקיד".

המכתב עצמו נמסר לבג"ץ ע"י משרד המשפטים במסגרת עתירה שהגישה התנועה למשילות ודמוקרטיה נגד עמדתו של וינשטיין. בתנועה למשילות אומרים כי דברי השר לבטחון הפנים מחזקים את עמדת התנועה כי היועץ המשפטי לממשלה גוזר שיתוק על מדינת ישראל וכך פוגע באופן ישיר באזרחי ישראל.

עו"ד התנועה שמחה רוטמן אומר כי "האופן שבו נוהג וינשטיין ערב בחירות הוא פגיעה קשה בדמוקרטיה ובשלטון החוק. כעת העניין נתון לטיפול שופטי בג"ץ שצריכים לתקן את המצב ולהבהיר ליועמ"ש כי אין לו לחרוג מסמכויותיו". עוד טוענים בתנועה כי ע"פ תשובת וינשטיין למכתב זה של השר אהרונוביץ' "הוא חורג מהנימוק המשפטי וחולק על טיעונים מקצועיים שמעלה השר ותחום זה אינו מעניינו לפי כל הדעות" דברי מנהל התנועה יהודה עמרני.

יש לציין כי בסיום מכתבו של אהרונוביץ' הוא מסביר ליועץ המשפטי לממשלה כי הליך המינוי החל עוד חודשים רבים לפני שנודע על קיום בחירות והוא אף החל בתהליך של בירור לגבי מועמדים, בין היתר עם וינשטיין עצמו. אהרונוביץ' כותב לויינשטיין כי אם האיסור שלו יעמוד בעינו הוא מתכוון למנות לממלא מקום את הסמפכ"ל.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו