חדש: משגיחי כשרות ייבחנו ללא צורך במכוני הכשרה - סרוגים

חדש: משגיחי כשרות ייבחנו ללא צורך במכוני הכשרה

ביוזמת הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו יצאה לדרך המהפכה בבחינות ההסמכה למשגיחי כשרות, בהם יוכל כל נבחן ללמוד באופן עצמאי ללא צורך במכוני הכנה, צעד שיחסוך אלפי שקלים

author-image
חדש: משגיחי כשרות ייבחנו ללא צורך במכוני הכשרה
  חסכון למשגיחי הכשרות (פלאש90)

מהפכה משמעותית בבחינת ההסמכה למשגיחי כשרות ברבנות הראשית לישראל יוצאת לדרך בימים אלו. החל מהיום, יכול כל נבחן לגשת לבחינה באופן עצמאי, וללא צורך בלימוד באמצעות מכוני הכשרה. הלימוד באופן עצמאי, יחסוך לנבחנים את עלויות שכר הלימוד למכונים בסך אלפי שקלים, וזאת, בניגוד למצב שהיה קיים כה, שבו התאפשר לנבחנים לגשת לבחינה ההסמכה ברבנות הראשית רק באמצעות הרשמה דרך מכוני ההכשרה.

ע"פ התוכנית החדשה שיוצאת היום לדרכה, מי שברצונו לגשת לבחינת ההסמכה, יכול להוריד מאתר הרבנות הראשית לישראל, את הספר "השגחה וכשרות", אשר הוכן בהכוונתו של הרב הראשי לישראל והינו ספר הלימוד המחייב לבחינה. הספר היוצא לאור ע"י מח' הבחינות וההסמכה ברבנות הראשית לישראל, כולל בתוכו לראשונה, באופן רשמי ומסודר, את כל חומרי הלימוד הנדרשים לבחינה ואת כל נהלי הכשרות של הרבנות הראשית לישראל. ספר הלימוד ניתן להורדה בשלב זה ללא תשלום.

ע"פ הודעת מח' הבחינות וההסמכה, בעוד כחודשיים, יתקיים מועד הבחינה הראשון במתכונת החדשה, המותאם לספר הלימוד החדש.

הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו, הסביר, כי "מטרתה של רפורמה זו, היא לאפשר לנבחנים הניגשים לבחינת ההסמכה לחסוך אלפי שקלים בתשלום שכר הלימוד, ויחד עם זאת לא להתפשר על רמתם המקצועית הגבוהה".

כב' הרב הראשי ביקש לציין לשבח את עבודתה המקצועית של מח' הבחינות וההסכמה בראשותו של הרב רפאל מזרחי שליט"א וכן את עבודתם המקצועית של הרבנים הנכבדים הרב ישראל שחור והרב שלמה סויסה, שסייעו רבות בהכנת ובעריכת ספר הלימוד.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו