פתיתי שלג מהצפון עד הדרום - סרוגים

פתיתי שלג מהצפון עד הדרום

הסערה הגדולה כבר כאן: עשרות סנטימטרים של שלג ירדו הלילה בירושלים וביישובים רבים ברמת הגולן והגליל העליון. בשונה משנים קודמות, שלג נערם גם בחלק מיישובי הדרום וצפון הנגב

פתיתי שלג מהצפון עד הדרום
  שלג הלילה באפרת (צילום: מאיר אליפור)

שלג רב החל לרדת במהלך הלילה (בין חמישי לשישי), ואזרחי ישראל, מהצפון ועד הדרום, התעוררו לבוקר לבן.

בירושלים, בירת השלג, נמדדו כ-30 סנטימטרים של שלג. כמו כן, כמויות שלג גדולות נרשמו גם ביישובים רבים ברמת הגולן וביישובי הגליל העליון.

בדומה לירושלים, גם בצפת נערם השלג לגובה של כ-30 סנטימטרים ובקיבוץ אלרום שבצפון רמת הגולן הגיע השלג לגובה של 20 סנטימטרים.

מלבד המקומות "המסורתיים" הזוכים למנת שלג יפה בכל מזג אוויר סוער, הפעם הגיעו הפתיתים הלבנים גם ליישובי הדרום וצפון הנגב. במהלך הלילה ירדו שלגים בבאר שבע, מיתר, דימונה ומצפה רמון.

על פי ההערכות עד שעות הערב ייפסק השלג אך גשמים עזים צפויים לרדת במישור חוף ובאיזור השפלה.

משטרת ישראל מבקשת מציבור הנהגים לנקוט במשנה זהירות שכן קיימת סכנה להיווצרות שכבת ברד על הכבישים שעלולה לגרום להחלקה.

כחלק מההיערכות לסופה הגדולה עשרות אמבולנסים 4X4 של מד"א הועמדו בכוננות. שרשראות שלג כבר הורכבו על גלגלי האמבולנסים, על מנת שאלה יוכלו לעבור בבטחה, במהירות וביעילות גם במקרים של שלג הנערם על הקרקע באזורים שונים.

גם בחברת החשמל ערוכים לתקלות שעלולות להיווצר עקב מזג האוויר הסוער. אמש (חמישי) הכריז מנכ"ל החברה על מצב כוננות הכולל גם את פתיחת מטה ההפעלה הארצי של החברה וחדרי מצב ברחבי הארץ. ההיערכות כוללת תגבור גנרטורים ורכבי שטח באזורים מרוחקים, תגבור עובדים בירושלים ובצפון, איוש מקסימלי של מוקד 103 וכן כוננות מלאה של הצוותים לתיקון תקלות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו