יחד היא בשורה גדולה מול טשטוש השקפתי /תגובה לרב קופלד

יחד היא בשורה גדולה מול טשטוש השקפתי /תגובה לרב קופלד

הבשורה של "חבר אני לכל אשר יראוך" אינה רק החיבור בין יראי ד' ממגזרים שונים, שבעז"ה עוד יתגבר וישתכלל ויתפשט לקהלים נוספים. הבשורה העיקרית היא נעיצת האצבע בסכר מול הגלים השוטפים של טשטוש ההשקפה שהנחיל לנו מרן הרב קוק זצ"ל

בשורה גדולה מול טשטוש השקפה/תגובה לרב קופלד
  נלחמים על ההשקפה. יחד (פלאש90)

הרב קופלד שליט"א טוען כנגד השימוש של תומכי מפלגת יחד בפסוק "חבר אני לכל אשר יראוך", שהרי גם הוא מכיר ומקיים את הפסוק הזה, ו"מעולם לא היתה חלילה גישה תורנית של יחס איבה לחרדים". אך לצערנו מבין השורות של דבריו עצמם ניכר יחסו השלילי לחרדים, כי בעוד הוא מקבל כלגיטימי שיתוף מפלגתי עם מחללי שבת- שיתוף עם הרב מזוז ואלי ישי הוא בלתי נסבל בעיניו, כי "יש לנו עם הציבור החרדי מחלוקת השקפתית בענינים גדולים וחשובים".

ויותר מזה- כלפי החילונים יש אמפתיה (טובה וחיובית) שמאפשרת לכבד כל אחד על דעתו, ולהבין שיש הבדל, למשל, בין אילת שקד וזהבה גלאון. ואילו החרדים בעיני הרב קופלד הם מקשה דמונית אחת, וכך אפשר להכליל את כולם תחת הדעה הקיצונית והחריגה של הרב שלום כהן שלא צריך צבא.

אך הבשורה של "חבר אני לכל אשר יראוך" אינה רק החיבור בין יראי ד' ממגזרים שונים, שבעז"ה עוד יתגבר וישתכלל ויתפשט לקהלים נוספים. הבשורה העיקרית היא נעיצת האצבע בסכר מול הגלים השוטפים של טשטוש ההשקפה שהנחיל לנו מרן הרב קוק זצ"ל, וכדלהלן.

תומכיה הדתיים לאומיים של מפלגת יחד אינם מטשטשים ואינם מסתירים את אהבתם למדינה ואת אמונתם בצמיחת גאולתנו. את מסירותם לצבא קדשנו ואת שייכותם לכל מפעלי החול הלאומיים- עליה, התישבות, מדע וכלכלה. את אהבתם לכל ישראל, "דתיים" ו"חילונים", ואת השותפות איתם בצבא, בהתישבות ובכל מפעל לאומי באחווה ובידידות. בין תומכי מפלגת יחד יש אנשי תורה ואנשי עבודה, אנשי צבא, אנשי התישבות ופעילים בגרעינים תורניים. המשותף לכולם הוא ההכרה הברורה שיסוד הכל, מעין החיים ממנו הכל נובע, הוא הקודש, התורה, יראת ד'.

לצערנו הכרה פשוטה זו, שהיא היסוד לכל משנת הגאולה של הרב זצ"ל, נטשטשה לגמרי בשנתיים האחרונות. כך למשל "מפלגת הציונות הדתית" לא יכלה להכיל את בתיה כהנא דרור כשהתבטאה בעד פשרה טריטוריאלית, אבל יכלה גם יכלה להכיל אותה כשקראה לנישואים בלי חופה וקידושין ולרפורמות הלכתיות. כך שמים בראש הסיעה מחללת שבת ואומרים שהיא מייצגת נאמנה את משנת הציונות הדתית. כך יכול ראש המפלגה לככב בסרטונים לועגים לכל מורשת הצניעות הישראלית, כשהמחאה היחידה מופיעה רק בעקבות הונאה בזויה. וכך מצהיר ראש המפלגה על כוונתו לתת זכויות של משפחה לזוגות חד מיניים, דהיינו הכרה רשמית של מדינת ישראל בגילוי עריות מתועב, עליו מזהירה אותנו התורה: "ולא תקיא אתכם הארץ בטמאכם אותה", וכולם, כולל הרב קופלד, שותקים.

אלו רק דוגמאות בודדות לרוח הכללית העולה מכל מהלכי המפלגה, המתייחסת לקודש בכבוד ובהערכה רבה כמרכיב חשוב בזהותנו הלאומית, אך לא רואה בו את מעין החיים הבלעדי שכל סדרי החיים צריכים להיות מושתתים על פיו. אך הרב קוק זצ"ל כותב ששיטה כזו, "המחזיקה את עניני האמונה ותוכן עבודת ד' במדרגה גבוהה, אבל לא בעצם החיים, כי אם במדרגת קישוט ותכשיט חיצוני לחיים- היא רעה מאד ומביאה נזק והפסד נורא למצב קדושתם של ישראל, שיסוד תורת ד' אשר אתנו הוא שהיא כולה מלאה חוקי חיים ונקראת תורת חיים", ולכן תפיסה כזו היא "דבר משחית כל יסוד חיי האומה הישראלית שבנויה להיות דבקה בד' א-להים חיים בכל דרכיה והליכותיה" (עין איה שבת א' עמ' 19).

זוהי הבשורה האמיתית של "חבר אני לכל אשר יראוך". נכון, בין הכוחות השונים של מפלגת יחד יש הבדלים גדולים, אך כולם מאוחדים בערך הבסיסי, היסודי, שרק ממנו נובעים כל הערכים כולם, ורק ממנו כוחות חיים ועוז לכל מפעל תחייתנו הלאומי. "ועל זאת אני בוטח באומרים ד' אחד, ומושכים כולם יחד מזה אחד ומזה" (סליחות עיוה"כ).

==

הרב עמיחי אליאש הוא ר"מ בישיבת שבי חברון לצעירים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד.
בנצי | 19-02-2015 16:13
2
הוי תמימות קדושה
אבי | 19-02-2015 16:29
אם הרב קופלד לא הצליח לשכנע אני בטח לא יצליח- אבל ההתפכחות תתפוצץ לכם בפנים והוי כמה שזה יכאב. הנקודה העיקרית כאן שדה פקטו אתם קיבלתם את הנהגת ההשקפה החרדית ולא הבנתם שמנצלים אתכם כמו שמרזל והם ניצלו אחד את השני. ולא יגעת ומצאת אל תאמין- מה שנבנה בצורה מגוחכת ומקרית סופו שיגמר במפח נפש. עם זאת בסופו של תהליך ארוך החרדים הציונים באמת ישתלבו בהנהגת המדינה.
3
אם הכותב היה חי בזמן הרב קוק - היה יוצא בשצף נגד הרב
יוסף | 19-02-2015 19:02
ונלחם נגד ההשקפה של הראי"ה זצ"ל. כך קורה כשחסידי הרב זצ"ל הופכים חרדים וכביכול יראי שמים, ובאמת יראי עצמם.
4
כל מילה בסלע! והערה למגיב 2:
יערה | 19-02-2015 19:28
אג'נדת השנאה שלכם אנשי בנט לא תגיע לשום הישגים וסופה לנחול כשלון חרוץ, כאשר כבר עכשיו רואים זאת היטב בירידה הדרסטית במספר המנדטים שלכם. נכון, בהרבה דברים אנחנו חולקים ביותר על השקפת העולם החרדית, אבל הם אחים שלנו ! כן אבי, לא רק הלהט"בים ומשנאי ה' - גם החרדים הם אחים שלנו ומן הראוי שתהיה אחדות בין כל יראי ה' ! ואלי ישי, בניגוד לחרדים בעלי השקפה שמאלנית כמו דרעי או גפני, הוא איש א"י מובהק ביותר שהיה מראשי הלוחמים נגד הגירוש והיחיד שלא ישב באותה ממשלה ארורה אפילו דקה אחת. אז אנא מכם !
5
למספר 3
דוד | 19-02-2015 20:11
כנראה שאם אתה היית חי בתקופת החתם סופר היית יוצא כנגדו והיית מצטרף לרפורמים.
6
כל מילה בסלע
חרדלית גאה | 19-02-2015 20:30
תודה שהבהרת בצורה ברורה כ"כ, לדעתי מפלגת יחד מבשרת את המשיח. לא משנות תפיסות העולם השונות ובלבד שהן מחוברות לתורה ולא לטשטוש שלה. כשיש יראת שמים ואמת גדולה היא מתגברת על פערים. התורה בכוחה לגשר. וזה כ"כ הרב קוק...
7
יחד היא התגשמות חלום שלי שלא האמנתי שיתגשם בדור שלי
תומך יחד | 19-02-2015 20:33
תמיד חינכו אותנו לחתור לקשר ולאהבה לציבור החילוני. מצוין אני בעד וזה באמת מאד חשוב. אבל למה הציבור הציוני דתי כל כך מתאמץ להתקשור לחילונים (וטוב שכך) אפילו כשהם בזים לו מסיתים נגדו , מקללים אותו ופועלים נגדו וזה לא מרתיע אותו (וטוב שכך), אבל משום מה "שכחו" שיש ציבור חרדי יקר ואהוב שהם אחים שלנו לא פחות מהחילונים? לא מבין את זה. אז נכון שיש רבים בציבור החרדי שבזים לנו ואפילו מגנים אותנו ויש גם שממש משמיעים ביטויי גנאי חריפים. אבל הציבור החילוני עושה זאת פי כמה וכמה וזה לא מרתיע אותנו , אז מדוע מדוע נרתעים משיתוף פעולה עם חרדים? כאמור זה חלום שלי (גם הרב קוק דגל בכך עיין ערך סיעתו "דגל ירושלים") והוא מתגשם תודה לאל.
8
ישר כח לרב. אני מכחה להסבר מהרב קופלד לסרטונים של חוסר
ר | 19-02-2015 20:57
צניעות , והכלה של בתיה כהנא דרור במפלגה. הם היו מכניסים למפלגה אחת שנלחמת נגד בתי הדין ? חז"ל : כל מי שיכול למחות ואינו מוחה- נתפס באותו עוון.
9
משהו אמיתי מתחיל
יוסף | 20-02-2015 10:39
לא מתנצל, ולא קונה את הפלפולים המובילים להעדפת חילונים המאמינים בערכי הציונות הדתית (קיום תורה ומצוות למשל?) על פני חרדים. אני לא מתבייש גם לומר שאני מקווה ומצפה שהחילונים ישובו בתשובה, ושלצערי הם טועים בתפיסתם האמונית. אני לא מתבייש לומר שאני חש קרוב פי כמה לחרדים מאשר לחילונים (אע"פ שיש לי הרבה יותר חברים שאינם דתיים מחרדים) ושרק על בסיס אחדות זו ניתן לצרף ולהגיד את המעגלים. וכן, חבר אני לכל אשר יראוך.
10
אתם גורמים לי גירוד בכל הגוף
מומו | 22-02-2015 23:54
המאמרים המעצבנים שלכם גורמים לי סופית לא להצביע 'יחד'. אפשר לחלוק על הרב קופלד, אבל לא לכתוב שבעיניו החרדים הם 'מקשה דמונית אחת'. זו השמצה גסה ומכוערת. הרב קופלד בסך הכל עומד בפרץ מול מבול המאמרים של אנשי הר-המור, המנסים להראות איך אלי ישי הוא התגלמות חזונו של הרב קוק. אז זהו, שלא. אם הוא היה מצטרף לבית היהודי - מעולה. אבל אנחנו מצטרפים אליו, ומטשטשים (המילה שאתם אוהבים) את עמדתנו. נודניקים נמאסתם.
11
יפה מאוד. כל הכבוד לרב קופלד ולרב אליאש. דושיח מכבד
| 24-02-2015 23:27
טוב לכולנו. יחד עם זה לי ברור שהטשטוש הוא יותר בבית היהודי ונכון לומר 'חבר אני לכל אשר יראוך' .