"נראה שהרב אליהו ומשפחתו החליטו להתנפל עליי" - סרוגים

"נראה שהרב אליהו ומשפחתו החליטו להתנפל עליי"

פרופסור אשר כהן מתייחס למאמרים שנכתבו על ידי הרב שמואל אליהו ובנו, עמיחי, בו הם תוקפים את מסקנות מחקרו. "יש אב, יש בן, רק רוח הקודש חסרה כאן"

author-image
"נראה שהרב אליהו ומשפחתו החליטו להתנפל עליי"
  באדיבות המצולם

פרופסור אשר כהן, שהתמודד בפריימריז של מפלגת 'הבית היהודי', סבור כי הרב שמואל אליהו ומשפחתו החליטו להתנפל עליו באופן מתואם.

בפוסט שפרסם כהן הוא מתייחס למאמר שפורסם השבוע ב'סרוגים' בו הרב אליהו תקף את מסקנות המחקר של כהן, ולמאמר נוסף שנכתב על ידי בנו של הרב אליהו, עמיחי.

תחת הכותרת "העץ לא גדל רחוק מהתפוח שנפל ממנו", כתב כהן: "נראה כאילו שבמשפחת הרבנים אליהו הוחלט בישיבה המשפחתית להתנפל עלי בצורה מתואמת. יממה אחת אחרי שעשה זאת הרב שמואל אליהו, עושה זאת בנו הרב עמיחי אליהו".

"כך כותב עלי ועל אלה שחושבים כמוני אליהו דור 2.0", המשיך כהן וציטט חלק ממאמרו של עמיחי אליהו: "הניסיון העצוב שלו ושל דומיו להרים את דגל הפלורליזם המחשבתי מתגלה פעם אחר פעם כשלילת הזולת… הפלורליזם בו הם דוגלים הוא דיכוטומי. הוא אינו מסוגל להכיל מורכבות הוא לא מסוגל להכיל גוונים שונים של תפיסות עולם".

לדברי כהן: "את זה כותב מי שמגיע מסביבה שבה כל רב שלא חושב בדיוק כמוהם הוא בקושי רב או בכלל לא רב, מסביבה שנאבקה בכל דרך במועמדותו של הרב סתיו מרבני צהר, מסביבה שנלחמה נגד כל דבר שלא נראה להם".

כהן אף מבהיר את עמדתו בנוגע להרכב המפלגה ומבהיר כי "כמובן שמעולם לא הייתי נגד ייצוגו של האגף התורני במפלגה. הייתי בעד ייצוגו הראוי בהתאם למשקלו היחסי בחברה הדתית הלאומית".

כהן טוען כי "אליהו מייחס לי מה שנראה בעיניו כרדידות יהודית שבאה לידי ביטוי בסרטים המגניבים של הבית היהודי, בשירת אישה ששרה את שיר המפלגה בבחירות, בבחירות אלי אוחנה וכיוצא באלה".

"האמת שונה לחלוטין", מסביר כהן. "אני גאה לייצג בעקביות גישה כוללת השונה ומנוגדת לחלוטין לזו שלהם בסוגיית דת ומדינה וזהותה היהודית של המדינה: אני חושב שיש לתמוך ואף ליזום שינוי בחלק מהסדרי הסטטוס קוו מכיוון שאינם מתאימים כיום והם רק מביאים לדילול זהותה היהודית של המדינה. יש לחוקק את חוק הגיור שלו הם מתנגדים כי המחמירים בדיני גיור הם המקלים בהתבוללות. כן, אני תומך במגוון הסדרים חדשים על בסיס אמנת גביזון-מדן. שם מוקד המחלוקת המהותית. והם עוד מדברים על פלורליזם".

כהן מוסיף כי "הבית היהודי צריכה להיות מפלגת מחנה פתוחה (בסיס ציוני דתי חזק המשלב אוכלוסיות חדשות המזדהות עם ערכי הציונות הדתית) וזה מוקד המחקרים שלי שמשפחת אליהו כנראה לא טרחה לקרא. אין למפלגה שום משמעות אם היא לא מציגה חזון של הרחבת שורות במשולב עם חיזוק זהותה היהודית של המדינה. חיזוק הזהות הזאת לא יגיע מהכיוון החרד"לי שאגפו הקיצוני לא מתעניין במציאות, ושנאחז בקרנות המזבח של הסטטוס קוו שרק ידלל את זהותה היהודית של המדינה".

"לדוגמה", ממשיך כהן, "אלה שלא עושים כלום בתחום הגיור בגלל ההחמרות שלהם (שהרי מבחינתם כנראה גם הרב אמסלם איננו רב ראוי) ומותירים מאות אלפי אנשים "מזרע ישראל" כלא יהודים, הם שגורמים להתחזקות העמדה בעד נישואים אזרחיים, שהרי לא ייתכן להחזיק מאות אלפי אנשים במעמד של חסרי זכות בסיסית להינשא".

"את המתקפה של הימים האחרונים יש לראות במבט רחב כחלק מהסטארט-אפ הפוליטי המתמשך של 2015: דאגה לשריון של אנשי תקומה ברשימת הבית היהודי, התפקדות לבית היהודי והשפעה על הרשימה, פרסום מאמרים על הצורך בשינוי בבית היהודי של הבן, לאחר שהאב הביע תמיכה במפלגת יחד. יש אב, יש בן, רק רוח הקודש חסרה כאן", כתב כהן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
34 תגובות - 33 דיונים מיין לפי
1
זו הסיבה למה לא אצביע הבית היהודי
ישראלי | 14-02-2015 20:02
זה בית יהודי? מה זה יהודי בכלל? תודה לך פרופ יקר שחדדת לי מהם השקפות הבית.
2
אשר כהן מבריח מצביעים פוטנציאלים למפלגת "יחד".
הסדרניק | 14-02-2015 20:17
ויתכן שאף אני אעשה כך. האיש קיבל במה יותר מדי גדולה, זילזל בציבור התורני בדעותיו ובכמותו!!! הוא לא יודע שהדור הצעיר של הציונות הדתית ברובו שייך לציבור התורני, והוא מתרבה מיום ליום. האיש הזה הבריח ומבריח רבים לידיו של אלי ישי. תדעו לכם, מתוך 6 המנדטים של ישי, 5 הם כיפות סרוגות!!! וככה החרדים מרוויחים בלי מאמץ.
3
כהן: קשה להתמודד עם האמת ולכן משחקים את הנרדף? מסכן שלי
תמים | 14-02-2015 20:24
4
תודה על היחצנות ליחץ עם כאלה אנשים הייתי מעדיף להצביע
גלעד | 14-02-2015 20:30
לזהבה...
5
מכיר את משפחת אליהו ממגדל העמק וצר לי לאכזב אותך..
אבי ממגדל העמק | 14-02-2015 20:32
מר אשר כהן, מכיר את משפחת אליהו אישית. עשו כאן בעיר דברים נפלאים. בין השאר, הקים הרב עמיחי כיתת למתגיירים כאן בעיר. אני מכיר שלושה מתגיירים לפחות שאוכלים אצל המשפחה בשבתות. והרב עמיחי עצמו העביר שיעורים לכיתה, ואף ערך חתונה לזוג מתגיירים. אז אתה תמשיך לברבר על רוח הקודש אי שם באליטה במרכז הארץ, ואנחנו נמשיך להאמין ולפעול כאן בפריפריה בתוככי עם ישראל.
6
האב הבן ורוח הקודש
שרה | 14-02-2015 20:47
זה מושג נוצרי מובהק!!! מה לך ולנצרות מר כהן?!
7
הבו עצה, התנזים של דרעי מאיימים ומקללים מחסוי
שסניק לשעבר, יחד בהוה | 14-02-2015 21:04
אני מקנה בכם אנשי הציונות הדתית, אצלנו החרדים השסניקם לשעבר, רק בחדרי חדרים מספרים לך שמצביעים ליחד, אני לדוגמא קצת דיברתי בגלוי, והאיומים והקללות מטלפונים חסויים לא פוסקים. ביום הבחירות נשתחרר בעזרת השם מהמאפייה של דרעי. ואחר כך כבר נוכל לדבר בגלוי שעברנו ליחד.
8
הפרופסור מבריח אנשים ל"יחד"
נחלים | 14-02-2015 21:05
אף אני אעשה כך. האיש קיבל במה יותר מדי גדולה, זלזל בציבור התורני בדעותיו ובכמותו!!! הוא לא יודע שהדור הצעיר של הציונות הדתית ברובו שייך לציבור התורני, והוא מתרבה מיום ליום. האיש הזה הבריח ומבריח רבים לידיו של אלי ישי. תדעו לכם, מתוך 6 המנדטים של ישי, 5 הם כיפות סרוגות!!! משפחת אליהו צדיקים מוסרים את נפשם למען עם ישראל. הרב פשוט כתב ש"בית היהודי" אמור להיות קודם כל בית לציונות הדתית
9
מר כהן, מיצינו את העניין
בצ בז | 14-02-2015 21:21
הבנו את הכיוון שאתה חותר אליו, תן לציבור להחליט אם הוא עם הרבנים או עם הפקולטה למדעי המדינה.
10
פני הבית היהודי כפני אשר כהן
עיקבתא דמשיחא | 14-02-2015 21:26
יהירים, חצופים, מקדשים את המודרנה והחדשנות על פני המסורת, מגלים התבטלות מוחלטת בפני המערביות הנוצרית (כולל שימושים בסמלי הנצרות), מעריצים חיצוניות ורכושנות, מזלזלים בכל מה שלא נמדד בכלים "מחקריים" מערביים, ועוד כהנה וכהנה. האם כך אמורה להיראות המדינה היהודית?
11
ל1
אני | 14-02-2015 21:27
אשר כהן בשום מצב לא יכנס לכנסת דרך הבית היהודי. אם זו הבעיה אתה יכול להצביע לבית היהודי בבטחה!!
12
העם הבוחר מכיר ומעריך את כבוד הרבנים ממעשיהם
טהר | 14-02-2015 21:36
ומעשיה שאינה רק בערב בחירות, ומעשיה למען העם גם במקומות ללא סיקור ו מצלמות. ומאהבתם הרבה לכל אדם באשר דעתו.
13
עצוב ..ממי אתה מחפש יחס עכשיו
איריס | 14-02-2015 21:46
קצת ענווה
14
תודה רבה לך אשר
| 14-02-2015 23:13
שהבהרת לי שוב כמה שאתה לא חכם. כמה שפתיחות דתית כמו שלך זו סכנה. כמה גדולה משפחת הרבנים של הרב מרדכי אליהו. ולמה כדאי לי להצביע למפלגת יחד. המאמר שלך מייצג סביבה אקדמית חשוכה שחיה בד' אמות שלה..
15
חוזר על אותם טעויות. כותב בלי קשר למציאות
חבר מפלגה | 14-02-2015 23:29
וזו בדיוק הסיבה שהציבור בעט בך בפריימריז
16
צודק, אבל
ל-11 | 14-02-2015 23:35
אם לא הבנת, כפיליו ממלאים את צמרת הבית היהודי
17
אשר כהן אני מעריך אותך מאוד. אבל יצאת קטן.
ארנון | 14-02-2015 23:35
א. רוב מצבעי שס הם חילוני. ב. רוב מצביעי הבית היהודי שאני הייתי בקשר איתם בבחירות הקודמות, היו בגלל שהם חיפסו יהדות ולא זייפיות. היום קשה לי לשכנע בנט מצטייר כתוקף היהדות בשלל היבטים. 3. בגלל תפיסתך המחקר האוביקטיבי שלך שווה כקליפת השום. דבר שמעיד על האקדמיה בדיוק כמו שזה מעיד עליך. ד. כבוד לרבנים זה הבסיס של היהדות. ההתקפה עליך היא כי אתה בחרת להיות ה"אמנון שפירא" התורן. שבוע טוב
18
לאשר כהן
יורי | 14-02-2015 23:42
קצת שכל עם טיפונת צניעות לא יזיקו. בבסיס טענותיך יש צדק אולם הסגנון והתדירות חורגים מהסבירות. אם לא הבנת, מהרגע שנכנסת לרשימה לכנסת, גם אם במקום ה- 120, אתה מייצג לא רק את עצמך אלא גם את המפלגה. מספיק להרוס!
19
תבין אשר.. היחס אליך בצה"ד הוא כמו היחס אל התקשרות
אפי . ג | 14-02-2015 23:54
מה שאתה לא מבין .. שזה כמעט ולא משנה כמה לייקים תקבל בדף שלך אתה תמשיך להיות מיעוט שמזין את עצמו וטופח לעצמו על השכם. הציונות הדתית לא איתך.. זרקו אותך מכל המדרגות.. בדיוק כמו שהעם בישראל לא עם התקשרות והאקדמיה... אל מחמיא לעצמך שהציבור החילוני אוהב אותך.. אין לך מושג כמה אנחנו לא סובלים שחצנים שכמותך. קבלת פחות מאביחי בוארון .. כמה אתה מקשקש באינטרנט ובסוף אף אחד לא מתייחס אליך .. קצת עצוב! מציע לך להתחיל לעשות למען הציבור ובמקום לעסוק במחקרים, תייצר את החומר למחקר בעשיה ציונית אינטנסיביות. יש סיכוי שאחרי שתעשה את זה ויבוא איזה שחצן ויכתוב עליך שטיות.. גם אתה תכעס מעט.
20
קצת על המחקרים של הפרופסור.. כנסו
שקט | 15-02-2015 1:38
כבר במשך 3 שנים פרופסור כהן מציג את המבחנים "האובייקטיבים" שלו על מיהו ה"ציוני דתי". אלו אותם שיטות ישנות ועלובות של יאיר לפיד שמגדיר מיהו ה"ישראלי" על פי מה שדומה לו בדיוק וממילא הוא זה שמייצג את המיינסטרים, ועלינו להיות כמהו כאשר כל השאר לא "ישראלים". בדיוק כך עושה כהן עם הציונות הדתית, אלא שהפרופסור המלומד הפך את השיטה לדוקטרינה, לאמת מדעית!! אז לא כהן, רובה של הציונות הדתית היא לא לייט ולא חרדל, אנו סולדים מההגדרות האלה שעניינם היחיד הוא קידום אג'נדות. רובינו מאמינים בשילוב בחברה, שיתוף עם העם, והכרה במציאות, ובד בבד, אני מאמין, שלרובינו חשובה התייעצות עם רבנים בנושאי דת ומדינה. אנו רואים בבנט מנהיג פוליטי ראוי, רוצים בשילובם של חילונים דוגמת שקד, אבל לא פחות מכך חשוב לנו האחדות בתוך הציונות הדתית והחיבור עם תקומה. מחקרך נכשלו פעם אחרי פעם במבחן התוצאה (כמובן שצריך להחליף את העם), וכך גם מטרות המחקרים שנועדו להשפיע על דמותה של המפלגה והניסיון שלך (ושל עדר עיתונאי "מקור ראשון" ו"כיפה") להפיל האיחוד עם תקומה, לא צלחו. האדם המסוכן ביותר למרקם העדין של המפלגה הוא אדם כמוך שהאג'נדה היחידה שלו הייתה העצמת המחלוקת, מלחמה בחרד"ל (כהגדרתך), וריסוק מבפנים של המפלגה. כמובן, אין בעיה עם ויכוח אידאולוגי על דרך ועם גוונים שונים דוגמת שטבון, אורבך, בנט, ויוגב, אך תהום פעורה בינך לבינם: אצלם המחלוקת נובעת לעתים מהמצע- היא איננה מטרה, איננה המהות ואיננה תכנית העבודה. מחשבותיך על כך שאתה זה שמביא ציבור חילוני לבית היהודי כל כך מטופשת, -אתה מאמת חושב שהמלחמה אותה רצית לנהל מהכנסת על הפרדה וערבוב בין בנים לבנות בחודש ארגון, מעניינת חילוני אחד בעולם?? המלחמות המגזריות שהיית מביא אתך למפלגה היו מבריחים כל חילוני ממוצע. אולי תעשה איזה חשבון נפש קטן ובינתיים תן לנו קצת מנוחה לפני המחקר הבא??
21
חשיפה!!!!!!
עמיחי | 15-02-2015 5:07
מפלגה ימנית? ארץ ישראל השלמה? נגד פינוי יישובים? קראו מה דעתו של אלי ישי על כך: https://www.facebook.com/hertzisrael?fref=ts
22
אשר כהן-חזור בתשובה שלמה עכשיו מחר יהיה לך מאוחר!
גימי-יהודי מיהודה | 15-02-2015 5:56
משיח כבר כאן ואתה עדיין שם-בזרועות הסיטרא אחרא ! אם אתה יהודי אמיתי כשה תשובה ומהר אחרת תיסבול!נקודה!
23
עזות מצח לבזות ת"ח תתבייש לך.
מבזה תלמידי חכמים | 15-02-2015 7:49
חוצפה
24
אלי ישי תמך בשמאל
בן תורה | 15-02-2015 7:56
בתקופה האחרונה התלבטתי בין בנט לאלי ישי. היום ברור לי שאצביע לבנט, כי גיליתי שאלי ישי מכר חלקים מארץ ישראל. הנה מקור https://www.facebook.com/hertzisrael?fref=ts
25
לא יעזור זו עובדה! שריון תקומה הזיק מאד לבית היהודי
אורי | 15-02-2015 9:01
רק מהשריון הזה הבית היהודי הפסי'ד לליכוד כ 4 מנדטים וזה בלי להזכיר את השחיתות בהכנסתו של בצלאל סמוטריץ מרגבים לתוך הרשימה מבלי שפורסמו תוצאות החקירה שמנוהלת על הקומבינה בכספים לעמותת רגבים שהוא המנכ"ל שלה לפי השמועות יש הרבה מועצות ביהודה ושומרון שיש להם יד בהלבנת כספים לטובת עמותת רגבים דרך חברות קש וקבלני משנה
רק בגלל תקומה...
לאורי | 18-10-2016 12:55
רק בגלל תקומה וסמוטריץ הצבעתי לבית היהודי - סמוטריץ' אין עליך אתה עושה השתדלות בכל .
26
21 ספר לנו עוד על דף הפייסבוק נגד ישי ששלחת אותנו אליו
אתה באמת חושב שאנחנו טפשים- ילדון | 15-02-2015 9:13
עמוד של גורם פוליטי (כנראה אתה עצמך) זו "הוכחה" לכך שאלי ישי שמאלני. נו באמת... 1. ציפינו לקצת יותר תחכום 2. מעשיו ופעולותיו של אלי ישי היו תמיד להיפך כולם יודעים זאת.
27
למגיב 24
יו | 15-02-2015 10:22
לך תבדוק איפה אלי ישי היה בגירוש גוש קטיף ואיפה היה בנט...
28
נראה לי יהיו עוד כמה שיתנפלו עליך...
דוד | 15-02-2015 12:40
ברור ומובן לכולם מדוע הרבנים מתנפלים עליך. ואם לא היה ברור עד כה, הבהרת במאמר זה. אם לא יתנפלו עליך עוד כמה רבנים, זה רק כי הם לא רוצים שתזכה לפרסום הזה.
29
הציבור אמר את דברו
יהוידע | 15-02-2015 13:35
לא רוצים אותך ולא מאמינים באג'נדה שלך. תסיק את המסקנות ותקבל את דין הבוחר העדיפו על פניך את אורבך את דני דיין ועוד רבים אחרים, כולל את הרב דהן, את ניסן, את אביחי בוארון ואת חברי הכנסת המכהנים. כלומר, החרדלים יותר ודאי לא בחרו בך, החילונים לא בחרו בך אתה מלך בלי עם כמלומד אובייקטיבי פלורלירסטי ופרגמטי אנו מצפים שתקבל את פסק דינו של הבוחר
30
"יש אב יש בן, רק חסרה רוח הקודש" יופי של תגובה
סתם הנ"ל | 16-02-2015 9:12
תגובה מוחצת לכל טענות האב. ולמה אסור גם לבן להגיב? לא מסכים איתם? תתמקד בנושא לא במשפטים פרחחיים כמו הנ"ל.
31
עצם הכנסת מושג כל כך נוצרי -אומר הכל
מרדי | 16-02-2015 11:29
אין צורך להוסיף אף מילה
32
גיור והתבוללות
שלמה כהן | 18-08-2016 14:39
פתרון לבעית ההתבוללות לא תבוא על ידי הקלה בהליכי גיור אלא בתיקון חוק השבות לפני כל. אי אפשר לדגול במאבק נגד ההתבוללות ולשתוק כשמגיעים מאות גויים כל חודש למדינת ישראל בחסות חוק השבות. למנוע המחלה זאת הרפואה הכי טובה.
33
שוב הפרופסור מטעם עם המחקרים מטעם שלו
יאיר | 28-10-2016 9:44
מעניין שכל מסקנות המחקרים של אשר כהן תואמות את דרך העולם העקומה שלו. אשר כהן כנראה לקח את הדימוי של האב הבן ורוח הקודש מעולם המושגים הרפורמי הקרוב אליו כל כך