השמאל משתולל: הדרך של בנט היא פאשיזם צרוף - סרוגים

השמאל משתולל: הדרך של בנט היא פאשיזם צרוף

חתן פרס ישראל איש השמאל פרופ' דוד הראל, טוען כי בנט הוא פאשיסט המבקש לתפוס את השלטון בישראל. על הנאום של בנט: "ישבתי שם רועד מאימה. ריח של 1933 עמד באוויר"

השמאל משתולל: הדרך של בנט היא פאשיזם צרוף
  בשמאל משווים אותו להיטלר. בנט (פלאש90)

בשמאל הקיצוני, מפחדים מאוד מנפתלי בנט, ועם הפחד מגיעים גם טורים שנמצאים על הגבול הדק בין חופש הביטוי להסתה.

חתן פרס ישראל בתחום מדעי המחשב פרופ' דוד הראל, המגדיר עצמו פעיל שלום וזכויות האזרח, פרסום היום (ה') טור דעה באתר וואלה תחת הכותרת "אני מפחד מנפתלי בנט". הראל ששמו מתנוסס על עצומות שמאל בהן כאלה שקראו להסרת המצור מעל עזה, והכרה עולמית במדינה הפלסטינית, משתלח בבנט ומשווה בינו לבין עליית הנאצים לשלטון בגרמניה של שנות השלושים במאה הקודמת.

"אני פוחד מנפתלי בנט. חיל ורעדה יאחזוני. בנט מהווה תופעה שלא הייתה כמותה במקומותינו. למהירות המסחררת שבה הפך למנהיגו הבלתי מעורער של קהל עצום שהולך אחריו בהערצה עיוורת, אין אח ורע." כותב הראל בתחילת הטור.

הראל, יליד אנגליה, בוגר ישיבת נתיב מאיר משווה בין 'בני עקיבא' ו'המזרחי' עליהם גדל ובין הבית היהודי: "איפה הם ואיפה נפתלי בנט? איפה המפד"ל דאז, המתונה והשפויה יחסית, ואיפה הבית היהודי של היום?"

בסוף המאמר עורך הראל, שלפי אתר ויקיפדיה הוא חבר במועצה של הקרן החדשה לישראל השוואה בין עליית הרודנים הפאשיסטים – היטלר ומוסוליני לבין בנט. "רודנים פשיסטים רבים, בהם מהגרועים בתולדות האנושות, עלו לגדולה מהר מאוד באמצעות חושים פוליטיים חדים, כריזמה סוחפת, רהיטות וחדות מחשבה, ואמביציה בלתי נדלית…. תוך זמן קצר תופס רודן כזה את השלטון ומאותו רגע הוא עושה בו כרצונו. במקרה של בנט, רואים כבר עכשיו בבירור את השימוש הכוחני והציני שהוא עושה בכלים אנטי-דמוקרטיים במטרה להוביל את ישראל לשינוי מהסוג שקרה במשטרים אפלים שכולנו מכירים. ואם לא בפשיזם צרוף מדובר איני יודע פשיזם מהו."

הראל ממשיך ומשווה, "בניגוד למנהיגים אחרים אצלנו, בנט אינו משדר חולשה או הימנעות. הוא אינו מזגזג ואינו מכלה זמנו בספינים ובתחמונים פוליטיים. הוא יודע בדיוק מצמרר לאן פניו מועדות, ומתקדם לשם בנחרצות. גם אם יישב באופוזיציה אחרי הבחירות, התנגדות דורסנית לכל מהלך שיעלה ממנו אבק של שלום או שוויון רק יגדילו את בסיס תמיכתו ויחישו את עלייתו לשלטון. וזהו התסריט הנורא מכל."

את המאמר מסכם הפרופ' בחוויה האישית שלו, מכנס 'הארץ' לשלום שהתקיים בקיץ האחרון, בו לקח נפתלי בנט, ונשא נאום שנקטע בשל צעקות מקרב הקהל, "לפני כמה חדשים ישבתי בקהל בכנס השלום של 'הארץ', ובנט עלה לדבר. עוד לפני שפתח את פיו שידרו עמידתו ושפת גופו זחיחות, יוהרה, אדנותיות ובטחון עצמי שלא ראיתי מימיי. חיוך הבייבי-פייס המזלזל, עם גומות החן השובבות לכאורה, היה מקפיא דם. הגו הזקוף והראש המורם, שלא לדבר על תוכן הדברים ("אין פה אדם שרוצה שלום יותר ממני") הילכו אימים על הקהל. ישבתי שם רועד מאימה. ריח של 1933 עמד באוויר. פחד אלוהים."

יצויין, כי בנט הודיע השבוע על ביטול הגעתו ל'ועידת ישראל לדמוקרטיה' של עיתון הארץ בחסות הקרן החדשה לישראל. "אנו לא ניקח חלק בכנס שמעורב בו ארגון אנטי ציוני המשקיע את כל זמנו וכספו בפגיעה בחיילי צה״ל ובמדינת ישראל כמדינה יהודית", מסרה לשכתו של בנט לסרוגים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
ככה זה כשאתה לא יכול להתמודד עם עובדות
הסתה/פשיזם/גזענות ובלה בלה | 05-02-2015 15:13
2
זו ממש מתנה לבנט- שנאת השמאל תוסיף לו מנדטים אבודים
השמאל ומפלגת השמאל-תקשורת היו ונשארו מטומטמים | 05-02-2015 15:38
שרק ימשיכו!
3
בנט חוטא באי דיוקים ״קלים״?
אביחי בולקובשטיין | 05-02-2015 15:46
אם עד לאחרונה סברתי כי ביבי הוא הגדול מכולם, היום ברור לי כי בנט מאפיל עליו. לפחות בכל הקשור לבדיות והתרברבויות שוא. בביקור בחירות בדימונה מתחו תושבי העיר ביקורת עליו ועל מפלגתו שהיו מפלגה לא חברתית. בנט השיב כי ״מפלגתו היה המפלגה הכי חברתית בכנסת במעשים ולא בסיסמאות. "העלנו את שכר המינימום, עד שהגענו בכלל לא התייחסו לעובדי הקבלן ואנחנו עיגנו את התנאים שלהם. אנחנו דאגנו למיליון חלשים בחברה״. בנט,לא יפה למכור לאחיך ואחיותיך חצאי אמיתות. מי שיזמו וקידמו את שיפור מעמדם ותנאיהם של עובדי הקבלן היו עופר עיני ב2012 וניסנקורן יו״ר ההסתדרות הנוכחי. נפתלי ,לא נסחפת?
4
הכותב הוא ממפורנסי הקרן להשמדת ישראל
ליברטי | 05-02-2015 15:50
זה לא מאמר אישי הוא מקבל מלאאאאאאאאאא כסף וכנראה שגם טוקבקיסט מספר 1 נפתלי בנט רחוק מלהיות מנהיג בלתי מעורער ומצביעיו רחוקים מלהיות עדר... ע"ע ירידה בסקרים עקב הרצון (שלא מומש בסוף בגלל לחץ המצביעים וחברי הכנסת שלו) לשריין את אוחנה...
5
עוד בוגר ישיבת נתיב מאיר. צריך בדק בית דחוף במערכת
| 05-02-2015 16:36
החינוך הדתית לאומית. במיוחד ב"ישיבות הדגל"
6
המאמר הזה משבח את בנט!
ביני | 05-02-2015 16:55
רק שימשיכו ככה.
7
ומה הענין הזה ב1933?
מה יש לשמאל עם הפשיזם? | 05-02-2015 17:48
כל הזמן חוזרים לאותה התקופה.
8
הפחד שלו קצת מצחיק
מישהו | 05-02-2015 18:47
בס״ד ׳ישבתי שם רועד באימה׳ ׳פחד של 1933׳
9
מגיב 4 (ליברטי): אתה משקר
אבן זמרא | 05-02-2015 23:28
כמה כסף הוא מקבל? אנא החכימנו.
10
בנט הוא אכן 'מנהיג' כוחני ביותר בתוך המפלגה ומחוץ לה.
מרכזניק | 06-02-2015 0:49
אני לא מצביע שמאל. למדתי בישיבות גבוהות. הייתי מדריך בבני עקיבא. וגם אותי בנט מפחיד. המדיניות שלו היא לא פשיזם צרוף אבל בהחלט פשיזם.