"הנח את כתר הח"כות למתאימים ממך" - סרוגים

"הנח את כתר הח"כות למתאימים ממך"

במכתב גלוי לאלי אוחנה מציע לו הרב ישראל רוזן לוותר על הצעתו של נפתלי בנט להיות חבר כנסת מטעם מפלגת 'הבית היהודי'. "שיטת השיריונים לא מיועדת לאישים ציבוריים מסוגך"

לאלי אוחנה – שלום רב,

אינני מכיר אותך, אם כי שמעתי עליך זה מכבר. אינני יודע האם שמעת עלי, אבל זה לא מה שחשוב בתכתובת זו. אציג עצמי בשני משפטים, לצרכי היכרות וידידות בלבד: אני עומד בראש מכון 'צומת' בגוש עציון העוסק בפיתוח פתרונות הלכתיים-טכנולוגיים לצרכי בטחון, רפואה ומוגבלים, וכן עוסק כ-20 שנה בגיור כמייסד מערך הגיור בישראל ודיין גיור ותיק. פרטים נוספים אודותיי תוכל למצוא בויקיפדיה.

אני מבין שהרקע האישי היחודי שלך והישגיך הלאומיים המרשימים (שעוד נשמע עליהם בהרחבה בקרוב) מזכים אותך במועמדות ריאלית ברשימת 'הבית היהודי', רשימה שהיתה קרובה ללבי מיום עמדי על דעתי ועד שלשום.

כאיש ציבור המוכר בגיזרת 'הבית היהודי' אני מציע לך לוותר על הכבוד והתהילה ולומר תודה כשם שנהגה עדן הראל, וכמוה כמה וכמה מפורסמים ומפורסמות נוספים שדחו שיריונים במפלגות אחרות.

בודאי שמעת על הרעש ששיריונך עורר בשכבות רבות של נאמני 'הבית היהודי', כולל חבריך ברשימת הח"כים המעותדים. אמנם היו"ר מגונן עליך בחירוף נפש אבל דע לך שצפויה לך קדנציה של 'מוחרם' בקרב הסיעה, בשל אי-התאמה בסיסית, ואינני מתכוון כלל לאורח החיים הפרטי כהעדר כיפה, אי-נישואין כדת משה וישראל ומשחקי כדורגל בשבת. קשה לי לראות אותך פועל כח"כ עצמאי, בשום תחום, ללא חסות-צמודה של היו"ר. מסתמא תזכה למעקב אישי מתמיד מקרב חברי המפלגה וסובביהם, ולקיתונות של בקורת מפי אנשי ציבור וחברים מן השורה. כן, גם ממני ומשכמותי. קח בחשבון, למשל, כי יתכן שהרב אבי רונצקי, רבם של נפתלי ואיילת, ישאר בחוץ ואתה תואשם בדחיקתו. התוכל להתגונן מפני חיצי הבקורת שיוטחו לעברך? האם אתה מוכן להשליש מכתב התפטרות למקרה כזה? (והערה זו מכוונת גם לענת רוט).

אני מעריך שאתה מודה כי עד לפני שבוע לא עלתה כלל מחשבה בלבך להצטרף לבית זה, ועוד כנציג רשמי ודובר מן השורה הראשונה. גם מי שתומך בשיטת השיריונים, כמוני למשל, לא העלה על דעתו שהיא מיועדת לאישים ציבוריים ולאומיים מסוגך, עם כל הכבוד והתהילה.

אני משער כי ויתורך על זרי הדפנה יחלצו את נפתלי בנט ידידנו ממצוקה שהוא נתון בה, גם אם איננו מודה בכך. מצוקתכם המשותפת תגדל שבעתיים כאשר יתברר בסקרים, וע"י פרשנים אובייקטיביים, עד כמה רחבה הנטישה של חוגים רבים ורציניים את 'הבית היהודי' לטובת 'יחד' ו'הליכוד' (שם לפחות השיריונים טעונים אישור של מרכז המפלגה. האם לדעתך היית עובר ב'בית היהודי'?), ואתה תואשם בנטישה זו.

אלי אוחנה המהולל, רב לך כתר 'נבחרת הנוער'. הנח כתר הח"כות למתאימים ממך. ואשרי הדור שהגדולים נשמעים לקטנים…

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
מדוע השריון של ינון מגל טוב יותר?
מכתב ונכון - צריך להישלח גם לינון מגל | 29-01-2015 8:45
ענת רוט לפחות כן ניסתה להתמודד בבחירות, ונבחרה בהפרש של פחןת מ- 2 אחוזיםמשילת - אם מקפיצים אישה - לגיטימי שהיו"ר יחליט את מי, וגם שאר השריונים צריכים להגיע מהמתמודדים ולא חסרים : הרב רונצקי, משה סלומון, רונן שובל, דני דיין וכד'
2
הרב רוזן דבריך לא ראויים ואפילו חצופים
גיל | 29-01-2015 8:52
אולי פשוט תאמר בקול- בנט אני פה. תכניס אותי בבקשה. אני ראוי..!! שב בשקט. כואב לי הלב לחשוב על מה שאתה כותב, ובטח כואב לי הלב כשאוחנה וחבריו יקראו את השטויות שכתבת.
3
בושה וחרפה לכולם כולל לכל"הרבנים" .
אשר | 29-01-2015 8:58
4
למה רק לאלי אוחנה? אילת שקד וינון מגל שומרים שבת?
משה | 29-01-2015 9:04
אילת שקד, ינון מגל, וכל השיריונים האחרים מתאימים לצינות הדתית של הרב? לא שומרים שבת, מעשנים סמים, הולכים בלי כיפה.. הצינות הדתית גזענית למגזרים מסוימים. לא היה מפריע לך אם זה היה מישהו אחר, רק בגלל שהוא ממגזר שאתה לא מכיר. אם היה מפריע לכם הייתם צועקים כבר ממזמן.
5
לא מובן למה לא לשריין את סולומון
אשר | 29-01-2015 9:43
נציג מהעדה האתיופית שיוסיף הרבה כבוד למפלגה, שלא תיראה אשכנזית מדאי, ויכול להביא קהלים רבים.
6
אין לנו יוצאי ארצות ערב והמזרח מה לחפש אצלכם- הבנו
אני חוזר הביתה (וזה לא הבית היהודי) | 29-01-2015 11:23
המסר שחלחל חזק מימי הגן (הכל אשכנזי) דרך הממ"ד (הכל אשכנזי) דרך בני עקיבא (הכל אשכנזי) דרך הישיבות התיכוניות והאולפנות (הכל אשכנזי) וישיבות ההסדר והמכינות (הכל אשכנזי). וגם כשאנחנו אתכם אנו נדרשים אם בגלוי ואם במסגרת האוירה הכללית לוותר על זהותנו ולהיות אשכנזים מבפנים ושחורים מבחוץ. אינני יודע אם אוחנה מתאים או לא יש רבים בכנסת שהיו נראים מתאימים והתגלו ככשלון מוחלט וגם להיפך. במו ידיכם! דחפתם אותנו ללכוד ולאלי ישי. אתם האשמים לא אוחנה.
7
איש אכזר, הרב המגייר
ד"ר יצחק גורלסקי | 29-01-2015 16:04
מכתבך, הדיין המגייר, מלא רוע, שנאה, התנשאות ואפילו בריונות, ואני מקווה שעורכי "סרוגים" יאפשרו לתגובה הזאת לעלות. ההשפלה של אוחנה בעטך הרעילה, הרב המגייר, שהפכה עם השנים קלה כל-כך ונשלפת כתער כלפי כל המי ומי - מעוררת שאלות לגבי מערך שיקוליך והגיון ליבך, שלא לומר - על מעמדך ה"רבני". לפני כמה חודשים כתבת כלפי איש ציבור אחר, שעליו "להיעלם ולהיאלם". ואני שואל עד כמה הרוע הזה המקונן בליבך, מהנדס החשמל המדופלם, יסיר ממך כל צלם אנוש במיוחד כלפי שחומי עור?
8
כמה פעמים אפשר לחזור על המלה "אני" במכתב?
מיכאל | 29-01-2015 16:57