פעילי הר הבית מגיבים לרב אבינר: לעזוב את הגלותיות - סרוגים

פעילי הר הבית מגיבים לרב אבינר: לעזוב את הגלותיות

תנועת 'חוזרים להר' מגיבה על דבריו של הרב אבינר לפיהם אסור להצביע למפלגה שחבריה עולים להר הבית: "הגיע הזמן שהרב יעזוב את הגישה הגלותית של מקדש משמיים ויתחיל לפעול בעניין"

author-image
פעילי הר הבית מגיבים לרב אבינר: לעזוב את הגלותיות
  עולים להר הבית (ארכיון פלאש90)

תנועת חוזרים להר מגיבים היום (ב') על דבריו של הרב שלמה אבינר, לפיהם אסור להצביע למפלגה שמועדדת עלייה להר הבית או שחבריה בעצמם עולים להר הבית.

"הרב פועל ללא הרף לריסון פעילי הר הבית הגיע הזמן שהרב יפנים כי יש עוד שלבים בדרך לגאולה וכי הקמת מדינת ישראל הינה שלב חשוב בדרך, אך עם ישראל טרם הגיע למצב של גאולה, הכוללת בין בין היתר את בניין בית המקדש, ופעילי הר הבית רק מנסים לקדם את הגאולה, הגיע הזמן שהרב יעזוב את הגישה הגלותית של מקדש משמיים ויתחיל לפעול בעניין", אומרים בתנועה.

הדברים באים על רקע דברים שאמר הרב אבינר בראיון למרדכי לביא ברדיו 'קול ברמה': "סך הכל אלה אנשים יראי שמים ובוודאי יעצרו את גל החקיקה נגד התורה ונגד היהדות וזה הכי חשוב וכמובן ילחמו על ארץ ישראל. אבל יש דבר שצריך לשים לב. המפלגה צריכה להחליט שהיא לא בעד עלייה להר הבית".

הרב אבינר הדגיש כי "עלייה להר הבית היא עניין כלל ישראלי ולא פרטי. זה דבר שנאסר בדורות הקודמים וזה לא תחום של רב פלוני. וכמו שאסור לפגוע בתורה כך אסור לפגוע בהר הבית".

"לכן", המשיך הרב אבינר, "המפלגה הזאת צריכה להכריז שהיא מקבלת את החלטת הרבנות הראשית אם לא אז אי אפשר לשתף איתה פעולה".

בריאון התייחס הרב אבינר גם לחלוקתו של הציבור הדתי לאומי על פי מפלגות ודחה בתוקף את האמירות לפיהן הדתיים הליברליים מזדהים יותר עם הבית היהודי ואמר כי "גם דתיים לאומיים לא היו תומכים בבית היהודי אם הם היו מכירים את 55 החוקים שקודמו נגד הדת".

ממפלגת 'עוצמה יהודית' נמסר בתגובה: "לצערנו, יוני שטבון ממשיך להדליף לסכסך לפלג, ולעשות מה שעשה בבית היהודי. אין כל היגיון בכך, שהרי גם שטבון יודע שללא בלוק טכני עם בן ארי הוא ייראה את הכנסת הבאה מבחוץ".

 

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד! הגיע הזמן לדור ישרים מבורך!
אליהו | 26-01-2015 14:40
האם כבוד הרב היה נשאר בגלות עם סייעת הרבנים הגדולה והרצינית שנשארה בגלות ואמרה שצריך שכנפי נשרים יעלו אותנו לארץ או שהיה מצטרף למורו ורבו הראי"ה ועולה בעליה גשמית לקידום הגאולה?
2
כ"ה כ"ה
חיים בן עטר | 26-01-2015 14:41
משכן העדות אשר הוא אחוזתו ית' שבו השרה שכינתו ובעוונותינו נמכר הבית ביד האומות... ועל זה עתידין לתן את הדין כל אדוני הארץ גדולי ישראל ומהם יבקש ה' עלבון הבית העלוב
3
מי זה הקטן העלוב שמתחבא?
עמית | 26-01-2015 14:50
אם אתה פונה לתלמיד חכם גדול כמו הרב אבינר, התייצב מאוחרי שמך. "חוזרים להר"? מי אתה, זרזיר קטנטן?
הר הבית
נדב | 26-11-2019 12:35
אתה צודק!!!!הם סתם חבורת מטומטמים וטיפשים וטמבלים שלא מבינים כלום מהחיים שלהם!סתם ילדים מסכנים שצריך לרחם על השכל הרקוב שלהם!!!!!
4
כבר הורה גאון הדור הגר"י קאפח לעלות להר!
בני תורה | 26-01-2015 18:32
ומי הוא זה ואיזהו אשר מלאו ליבו לחשוב שאין לעולים על מה להסתמך??? יחיד בדורו היה מרן הגאון האדיר ר' יוסף קאפח זצוק"ל. עם ישראל מחזיק מעמד על אדמתו בזכות עניו וישר וצדיק יסוד עולם זה.
5
כל הכבוד לחוזרים להר!
הר הבית בידינו? | 26-01-2015 20:55
כן מפלגה יהודית! שעולים למקום קודשנו. מפלגה של גאולה
6
מעניין שכשהוא תמך בחוטבלי בזמנו
דוב מורל | 26-01-2015 21:22
הוא לא טרח לבדוק האם היא נגד עלייה להר הבית. מאיפה הוא המציא את התרוץ העלוב הזה? ועמית, חוזרים להר זה תנועה של בעיקר בני נוער שאכפת להם מכך שהר השם מושפל.
7
אבל מה הם יעשו עם אגרת תרע"ז באגרות הראי"ה ח"ב?
guy | 03-02-2015 22:50