45.1 מהדתיים: לא נצביע למפלגה שלא כוללת נשים - סרוגים

45.1 מהדתיים: לא נצביע למפלגה שלא כוללת נשים

מסקר שנערך עבור עמותת כ"ן (כח נשי) עולה כי 76.3% מהציבור תומכים בייצוג שוויוני לנשים בכנסת. הנתון המפתיע בסקר הוא: למעלה ממחצית הציבור הדתי-חרדי תומך בדרישה לשוויוניות

45.1 מהדתיים: לא נצביע למפלגה שלא כוללת נשים
  ארכיון

סקר שערך מכון 'גיאוקרטוגרפיה' עבור עמותת כ"ן (כח נשים) בקרב האוכלוסייה היהודית בישראל, מעלה כי רובם המוחלט של אזרחי ישראל (76.3%) תומכים בכך שיהיה ייצוג נשי שוויוני בקרב חברי הכנסת ורק 7.7% אינם תומכים בגישה כי בכנסת צריך להיות ייצוג נשי השווה לזה הגברי, כך פרסם הערב (רביעי) אתר חדשות 2.

תמיכת רוב אזרחי ישראל בייצוג שוויוני נשי בכנסת, באה לידי ביטוי בכך ש – 55% מהנסקרים ענו כי אינם מתכוונים להצביע למפלגות שאין בהן ייצוג נשי. עם זאת 18% מהמשיבים ענו כי יצביעו למפלגוה ללא ייצוג נשי.

הסקר בדק לא רק את אחוזי ההצבעה למפלגות עם ייצוג נשי אלא אף פילח את הציבורים. באופן צפוי, יחסית,83.2% מבין המשיבים החילונים תומכים בייצוג שוויוני, כמו גם 76.8 אחוז מבין מי שהגדירו את עצמם כמסורתיים.

עם זאת הנתון המפתיע ביותר בסקר עולה דווקא מתשובתו של הציבור הדתי – חרדי שנתפס לא פעם כמי שדוגל בהדרת נשים. על פי הסקר 53.8% מהמשיבים הדתיים – חרדיים ענו כי הם תומכים בייצוג שוויוני.

בנוסף, 60.3% מבין החילונים, 53.6% מבין המסורתיים ו-45.1% מהדתיים-חרדים ענו כי לא יצביעו למפלגות שאין בהן נשים כלל.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
אולי כל אלה שהתנגדו
הן נשים? | 22-01-2015 0:23
2
רק מוכיח כמה יש אצל דתיים וחרדים חוסר ביראת שמיים.
יניב | 25-01-2015 16:56
רמב"ם אמר שלא ממנים אישה, אז לא ממנים וזו דעת תורה. עושים זאת רק בלית ברירה. מה לעשות היום רוב הנשים הדתיות בכלל הולכות עם חצי כיסוי ראש, חצאיות קצרות, שרות בפני גברים, בלי יראת שמיים בכלל, מה אפשר לצפות? נ.ב. למה לא מפרסמים את מס' הנשאלים?
3
סוף כל סוף כל רבני בד"ץ העדה החרדית פרסמו מכתב בעניין ה
| 01-02-2015 13:17
סוף כל סוף כל רבני בד"ץ העדה החרדית פרסמו מכתב בעניין הקברים הנמצאים לטענתם במתחם שנלר בירושלים, ובו הם מביעים מחאה על החפירות וקובעים התנאים להכשר: ימים אחדים אחרי שביקרו במתחם שנלר שבירושלים , חשובי חברי הבד"צ של 'העדה החרדית' פרסמו, מכתב נגד המשך החפירות במתחם שלדעתם נמצאים בו קברי יהודים וישנו חשש לחילול קברים. במכתב שפורסם בעיתון 'המבשר' תחת הכותרת כתבו: "אחרי שביקרנו במתחם שנלר וראינו מערות קבורה עם כוכים וקברים, והמקום ידוע מאז כמקום שמצויים בו קברי ישראל, על כן אנו אוסרים בכל תוקף להרוס או לפגוע במערות הקבורה אף אם הם התרוקנו". לדבריהם, "אם צריכים לבנות שם בחלק שיש שם מערות וקברים, יבנו על ידי כיפין על גבי כיפין כהלכה ובפיקוח". הרבנים הוסיפו: "אנו מוחים בכאב רב על כך שהוציאו עצמות מהקברים, וחייבים להחזירם למקום מנוחתם יחד עם העפר שהוציאו משם. ויש לסלק משם מיד את הארכיאולוגים המחטטים שם בקברי ישראל". הרבנים מציבים תנאי להפסקת ההפגנות המתרחשות במתחם מידי יום: "כל העובדות, החזרת העצמות ובנית הכיפין מכאן ואילך צריך להיות בפיקוח תמידי על ידי המשגיחים ר' רפאל לישפיץ ור' חיים אליעזר היימליך". בשבוע שעבר הגיעו מחכמי ירושלים מאנשי העדה, במתחם במסירת נפש ממש, בכדי למחות על חילול קברים שמתבצע במקום. ולצערינו הרב, "הרב המתיר הריפורמי" לא רצה לחתום ביחד עם הבד"ץ על המכתב הנ"ל בעצת בניו שחשודים שקבלו שוחד. "שומו שמים" סובלים מחוסר יראת שמים. בספר דברים, טז, יט: "לֹא־תַטֶּה מִשְׁפָּט לֹא תַכִּיר פָּנִים "וְלֹא־תִקַּח שֹׁחַד" כִּי הַשֹּׁחַד יְעַוֵּר עֵינֵי חֲכָמִים וִיסַלֵּף דִּבְרֵי צַדִּיקִם" הכוונה שכסף יגרום לאנשים אפ' צדיקים לסטות מדרך הישר, שהכוונה לשוחד. כל המטרה שלהם (משפחת רב המתיר הריפורמי) ללחום נגד הארגון החשוב אתרא קדישא, שידוע ל50 שנה+ שכל גדולי ישראל סומכין עליהם...
4
אני מצביע למפלגה שכוללת גברים בלבד כי הם זקוקים להעצמה
גברים מופלים קשות במדינה הזו | 04-02-2015 16:39
אם אתה אשה יש לך עדיפות במשרות יש לך שריונים במפלגות יש לך נקודות במס הכנסה וזכויים בבטוח לאומי ובמע"מ את יכולה לזרוק את בעלך לכלא בלי להסביר לקחת לו את הילדים ולקבל כסף גם כשהוא מגדל את הילדים. גבר היום נמצא במעמד נמוך מאד, חי בפחד תמידי וזקוק להעצמה אישית. יש לחתור לשוויון בכל דרך. די ללאומנות הנשית
5
איזה מין מחקר
יעל | 05-02-2015 8:09
איך אפשר להכניס באותה קטגוריה חרדים שחושבים ברובם שזה אסור לדתיים שחושבים ברובם שזה הכרח?