הרב אלישע וישליצקי ל'סרוגים': "דרעי זומם את מה שהוא זומם. צריך להחליש אותו"

הרב אלישע וישליצקי ל'סרוגים': "דרעי זומם את מה שהוא זומם. צריך להחליש אותו"

בשיחה ל'סרוגים' אומר הרב אלישע וישליצקי כי אינו מתרגש כלל וכלל מהצטרפותם של חלק מרבני הציונות הדתית למפלגתו של אלי ישי ואומר כי אין חשש לפיצול. על זכיית בנו בצל"ש: "זה הדור כולו"

"דרעי זומם את מה שהוא זומם. צריך להחליש אותו"
  פלאש 90

לפני כיומיים התפרסמה רשימת החיילים שיזכו בעיטורי הרמטכ"ל בעקבות פעילותם במהלך הלחימה במסגרת מבצע 'צוק איתן'. אחד מהזוכים הוא יהודה וישליצקי, בנו של הרב אלישע וישליצקי, איתנו שוחחנו היום.

עם זאת בשיחה ל'סרוגים' מסרב הרב אלישע להתייחס לפן האישי שבעניין ואומר כי זה עניין לאומי ולא אישי.

"אנחנו כלום בריבוע", אומר הרב וישליצקי, "זה הדור כולו. אני אומר, אל תלכו בכיוון הזה זו מלחמה של עם שלם ודור שלם. זה נכון שלכל גוון יש לו את האיכות משלו אבל צריך לחשוב על חיבורים ולא פיצולים".

הרב אלישע התייחס גם להצטרפותם של חלק מרבני הציונות הדתית למפלגתו של אלי ישי ואומר כי אין מה לדאוג מפיצול: "אין מה לדאוג. אם יש כמה גוונים שלא משמיצים אחד את השני ולא מתחרים בשאלה מי יותר טוב אלא משרתים אולי קהלים שונים זה סביר שבסופו של דבר יתחזקו כולם יחד".

הרב וישליצקי גם מנער את החששות שהמפלגות הקטנות מסכנות את גוש הימין ואומר: "לא בטוח, להיפך. לדעתי דרעי זומם את מה שהוא זומם והדרך היחידה לנטרל אותו היא באמת להחליש אותם. ולכן אני חושב שלא צריך להיבהל מזה".

על התרחיש לפיו מפלגתו של אלי ישי ומפלגתו של מכאל בן ארי פוגעות בכולה של הבית היהודי אומר הרב וישליציקי: "אולי. אבל צריך לדאוג שלא תהיה תחרות ולא יהיו גינויים, ואז אלה שמוצאים את עצמם  בבית היהודי, ימצאו, ואלה שמוצאים את עצמם במקום אחר, ימצאו, אל תשכח שיש גם דתיים שמצביעים ל'הליכוד' ועליהם אנחנו לא אומרים שזה פיצול. כל אחד עם הדברים המיוחדים שלו".

הרב וישליצקי מסרב להתייחס להצטרפותו של הרב משה הגר – לאו למפלגת 'יחד' של אלי ישי ואומר: "אין לי מושג במה מדובר. אפשר לשאול אותו".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
הרב אלישע התמים
שש | 21-01-2015 18:16
הרב ישי לא יחליש את שס , יצביעו לו אולי מנדט , אבל את הימין הוא יחליש , ואולי לא יעבור את אחוז החסימה
2
רק הצבעה לבית היהודי תחליש את דרעי
רמי | 21-01-2015 18:58
הצבעה לישי במקרה הטוב ביותר (והלא כל כך ריאלי) תחליש במקצת את דרעי בהסתערות על התקציבים והג'ובים לאחר הבחירות
3
איילת שקד וינון מגל. הם בסדר? אמור לי מי נציגך ואומר לך
אהרון דוד | 22-01-2015 15:16
4
הרב אלישע בעצמו בוחר באלי ישי
תלמיד | 25-01-2015 9:42
כל מי שמכיר אותו יודע שהוא לא מסוגל להכניס פתק של בנט, אחרי מה שהיה פה בשנתיים האחרונות. הוא פשוט איש של אחדות. זה הכל.
5
הכותרת המשנית הוציאה את דברי הרב מהקשרם
אורי | 25-01-2015 9:51
ככה שמי שלא קורה את הכתבה עצמה יחשוב שהרב בעד בנט ושהוא לא חושש ממפלגת יחד, בעוד שהמסר מהכתבה הוא שהרב לא חושש מפיצול, ובסדר שהם ירוצו בנפרד, כי הם משרתים (אולי) קהלים שונים וזה יחזק את כולם בסופו של דבר.
6
חבר אני לכל אשר יראוך
יוסף בן שושן | 24-02-2015 9:04
לכבוד הגאון והצדיק, מו"ר הרב אלישע וישליצקי שליט"א, שממימיו הטהורים והזכים שתיתי בצמא בצעירותי, שלום ! אני גם הייתי תומך נלהב של הרעיון של הגדלת המפלגה כדי שתהיה רלוונטית וברת השפעה מכרעת על המדינה (אפילו אם קצת על חשבון האיכות) ובאמת בחרתי עבור הבית היהודי בפעם הקודמת. אך עם הזמן, השתכנעתי שיש כאן מהלך של דבקות באתוס אירופאי ונטישה של חזון גאולת ישראל. ולענ"ד זה מבוסס על מחשבה מוטעית שמדינת ישראל היא בסך הכל רק ארגון טוב לניהול חייהם התקינים של היהודים, ובתוך כך יש גם לדאוג לייעול שירותי הדת עבור האזרחים הדתיים, ולהקטנת רמת הפגיעה שלהם באזרחים החילוניים כדי להגיע לאיזון סביר בין שתי אוכלוסיות אלו. אך אנו מאמינים, שמדינת ישראל היא כיסא ה' בעולם בפוטנציה ושעלינו לפעול כדי שבפועל המדינה תהיה פלטפורמה ריאל-פוליטת של הפצת שם ה' בעולם, ושהכנסת תהיה השופר לדבר ה' בעולם ושהחברה ישראלית תספר את תהילת ה' בעצם הווייתה. וניצני מימוש אותו האידיאל, הוא למשל בחיזוק מעמדה של הרבנות הראשית, בהיותה אורגן אינטגראלי של מדינת ישראל. (גם אם המאיישים את התפקידים בה, הנם לרוב רחוקים מלהבין זאת). תנועת המזרחי הוקמה על ידי גדולי ישראל על מנת להבליט את נשמת הציונות בחיי המדינה. ולצערי הרב, התרשמתי במהלך השנתיים האלו, שזו לא בדיוק שאיפת חייו של מר בנט המאייש את תפקיד יו"ר המפלגה האמורה לבטא פוליטית את תנועת המזרחי. כמו כן, השותפות שלו עם כוחות משחיתים לנגח את הציבור החרדי, לא ממש גרמו לי עונג. וזאת הסיבה שפניתי למפלגתו של מר אלי ישי, שהינו אדם צנוע, הנטוע ביראת שמיים טהורה, וגדוש באהבת עם ישראל וארץ ישראל. באופן מטפורי, הייתי אומר שנשמת המזרחי עוברת גלגול ומתלבשת במפלגת "יחד". נדמה לי כי המהלך ההיסטורי הזה של חיבור צבורים שונים ומנוגדים עד כה, עשוי להוליד ברכה גדולה בישראל. וזאת הסיבה שהרהבתי עוז בנפשי להיות מועמד בה למרות שאנני ראוי לכך. ובסגנון מו"ר הרב מאיר מזוז שליט"א (המרבה להשתמש בגימטריות), הנני המועמד ה-13 ברשימת "יחד" כגימטריה אחד ו אהבה.... ביקרא דאורייתא ובברכת חזק ונתחזק בעד עמנו ובעד ערי אלוקינו יוסף בן שושן