בנט יודע?: סטרוק תמנע בהעלאת שכר המינימום - סרוגים

בנט יודע?: סטרוק תמנע בהעלאת שכר המינימום

יו"ר הבית היהודי מעלה היום הצעת חוק להעלאת שכר המינימום, אבל אורית סטרוק הודיעה כי לא תתמוך בחוק משום שהמהלך ייפגע באוכלוסיה הסיעודית

בנט יודע?: סטרוק תמנע בהעלאת שכר המינימום
  מה עם הסיעודיים? סטרוק (פלאש90)

חברת הכנסת אורית סטרוק הודיעה היום, כי תמנע בהצבעה על החוק להגדלת שכר המינימום על מנת שלא לתת יד לפגיעה באוכלוסיה הסיעודית. "קצבת השר"מ (שרותים רפואיים מיוחדים) לא מועלית במקביל להעלאת שכר המינימום" , הסביר סטרוק, "וכך מטילה עול בלתי נסבל על האוכלוסיה הסיעודית שתצטרך לשלם יותר על העסקת העובדים הסיעודיים הנדרשים להם על מנת לחיות."

צפו בנאום של אורית סטרוק בכנסת

הצעד של סטרוק נחשב חריג, משום שאת הצעת החוק בכנסת הציג לא אחר מאשר שר הכלכלה נפתלי בנט, שאף התעמת עם עמיר פרץ מהתנועה במליאה. בשל פיזור הכנסת, לא מופעלת משמעת קואליציונית ולא סיעתית, ולכן גם אם סטרוק הייתה מתנגדת לחוק, לא היה נעשה לה דבר.

בדיון במליאה אמרה סטרוק: "למרות ההזדהות עם עובדי שכר-המינימום ששכרם יעלה סוף סוף, ועם כל ההשתתפות בשמחתם, אי אפשר להתעלם מאוכלוסיה חלשה בהרבה, שהצעת החוק הזו פוגעת בה פגיעה אנושה: האוכלוסיה הסיעודית.

 אותם קשישים, נכים, או חולים סיעודיים, שנאלצים "להעסיק" עובד סיעודי כדי לבצע את הפעולות הכי בסיסיות: להתקלח, להתלבש, לאכול, לנוע ממקום למקום, לפעמים אפילו לנשום.
פעולות יום-יומיות שאנחנו אפילו לא חושבים עליהן, אבל הם צריכים "לשלם משכורת" כדי לבצע אותן.

האנשים הכי חסרי-ישע בחברה שלנו, שמצבם הרפואי הפך אותם ל"מעסיקים בעל כורחם". והנה עכשיו, בגלל העלאת שכר המינימום, ה"עסק" שלהם, כלומר: גופם חסר-הישע, הפך לנטל כלכלי כבד יותר.

אין להם שום יכולת להגדיל את הכנסותיהם כדי לעמוד בנטל הזה, אין להם גם שום אפשרות לצמצם את היקף כח האדם ב"עסק" שהם נאלצים לנהל. על מה יוותרו? על האכלה? על מקלחת? על השגחה צמודה? הצעת החוק במתכונתה הנוכחית אינה נותנת שום שיפוי למקבלי קצבת השר"מ (שירותים מיוחדים). אני יודעת שהממשלה לא אשמה. גם לו רצתה להכניס שיפוי כזה, היועץ המשפטי לממשלה לא היה מאשר. הוא אסר להכניס לנוסח החוק כל שינוי שלא נכלל ב"הסכמות שהושגו לפני תקופת הבחירות".

גם הכנסת לא אשמה. לפי הנחיות היועץ המשפטי, אם תרצה ועדת העבודה הרווחה והבריאות להכניס לנוסח החוק את השינוי המתבקש הזה, או כל שינוי אחר – חובה על הממשלה למשוך מייד את הצעת החוק. אני מבינה ואפילו מסכימה, שלמען מאות אלפי העובדים בשכר-מינימום, צריך לקדם היום את החוק ולא למנוע מהם את תוספת השכר שהם מחכים לה. אבל, אי אפשר שלא לזעוק את זעקתם של הקשישים, של החולים, ושל הנכים הסיעודיים, שהחוק הזה מכניס אותם למצוקה כלכלית וקיומית קשה עוד יותר. אני פה כדי לזעוק את זעקתם".

  

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
מה עושה התלושה הזאת בבית היהודי?
פישמן | 21-01-2015 12:46
רק נזקים ובושה. מאוסה להחריד
2
תגובה 1- מגעיל! אישה שזועקת את זעקתם של החלשים ביותר
יפית | 21-01-2015 12:59
האנשים הכי אומללים ומסכנים בעם שלנו- הנכים, הקשישים והסיעודיים! אישה עם אומץ שעומדת אל מול כל הלחצים..לא מנסה להתיפיף בעיני ההמון, לא עושה חשבון למה יגידו עליה בתקשורת אלא רואה מול עינה רק את מצוקת המסכנים ביותר בחברה שאין מי שיזעק את זעקתם ויענה למצוקתם! עליה אתה כותב "תלושה"? "מאוסה"? כמה לב אטום יכול להיות לנו. אלוקים תציל אותנו מלב האבן שיש בקרבנו! תקרא שוב את דבריה, תחשוב טוב- וקח את מילותיך בחזרה...
3
מס' 2' צודק צודק צודק
לייק | 21-01-2015 13:02
4
החלשים ביותר עובדים
| 21-01-2015 13:22
קשה ומקבלים שכר מינימום
5
ומה עם המטפלים?
יוסי | 21-01-2015 14:02
המטפלים צריכים לעבוד קשה ולקבל מינימום? וכל שאר העובדים שקורעים את עצמם בשביל מינימום? לא חושבת עליהם? אז הפתרון זה כן להעלות את שכר המינימום, ואם יש סיעודיים שקשה להם לשלם אז שהמדינה תשתתף בהוצאות שלהם. והסיעודיים שבעוד 20-30 שנה כבר לא הצטרכו עזרה מהמדינה ברגע שיעלו את המינימום מעכשיו.
6
למי שלא הבין
מומו | 22-01-2015 21:12
היא לא מתנגדת לחוק, רק מחדדת את מה שצריך לתקן בחוק (אחרי הבחירות). היא ידעה שהימנעותה לא תשפיע על העברת החוק.