ליברמן זנח את הציבור הדתי לאומי / פרשנות - סרוגים

ליברמן זנח את הציבור הדתי לאומי / פרשנות

מספר צעדים בהם נקט ליברמן בחודשים האחרונים, אשר הגיעו לשיאם הערב עם הצגת רשימת 'ישראל ביתנו', מראים כי ליברמן ויתר על קהל המצביעים מהציונות הדתית. ויתור על רעיון ארץ השלמה והתפטרותו של דוד רותם, הח"כ הדתי היחיד במפלגה, מוכיחים כי ליברמן ממשיך לחפש זהות והפעם גם קהל חדש.

ליברמן זנח את הציבור הדתי לאומי / פרשנות
  פלאש 90

מהצגת המועמדים של מפלגת 'ישראל ביתנו' לכנסת, נראה כי יו"ר המפלגה, שר החוץ אביגדור ליברמן, ויתר על ציבור המצביעים של הציונות הדתית.

הנתון הזה מקבל משנה משמעות, ואולי אף מסביר את הירידה בסקרים, מכיוון שחלק גדול מהציונות הדתית תמך בעבר במפלגתו של ליברמן, אך כעת, עם אפס מועמדים דתיים, נראה שליברמן לא ממש בונה על הקולות האלה.

הויתור של ליברמן על הקולות הדתיים – לאומיים אינו החלטה של רגע אלא מהלך מחושב שהחל כבר לפני מספר חודשים.

ליברמן, שמאז הקמת 'ישראל ביתנו', לא ממש הצליח לעצב לה זהות, נקט בשבועות האחרונים במספר צעדים שבלי כל קשר להצגת הרשימה הערב, היו כנראה גורמים למצביעים דתיים רבים להדיר רגליהם מהמפלגה.

התהליך הזה התחיל כאשר ליברמן הבין שהימין, עם בנט ונתניהו, צפוף מדי, ולכן הוא ניסה לקרוץ לבוחרי המרכז – שמאל  כאשר הצהיר כי אין מנוס מוויתור על רעיון ארץ ישראל השלמה כדי להגיע להסדר כולל והמשיך בהתפטרותו של הח"כ הדתי היחיד במפלגה, דוד רותם. אם מוסיפים לזה את תמיכתו של ליברמן בברית הזוגיות, הרי לנו מתכון לנטישה של מצביעים חובשי כיפה.

גורמים במערכת הפוליטית, המכירים את ליברמן מעבודתם רבת השנים איתו, טוענים כי אין מה להתפלא מהמהלך התמוה וכי אצל יו"ר 'ישראל ביתנו' הכל מחושב ושום צעד לא נעשה באופן מקרי.

"אין ספק שמדובר בשורה של צעדים שמבריחים את הקהל הדתי לאומי ממפלגתו של ליברמן. ההצטרפות של העיתונאי שרון גל שחזר בשאלה, העזיבה המכוונת של הח"כ היחיד במפלגה, דוד רותם, התמיכה בברית הזוגיות וההצהרות השמאלניות של ליברמן, מדברות בעד עצמן" אומר גורם במערכת הפוליטית.

עם זאת אותו גורם מעריך כי אמנם ליברמן נכנס למגרש יחסית חדש אך התמיכה שהוא יצליח לגייס תפתיע רבים.

כך או כך נראה שלקראת הבחירות לכנסת ה – 20, ליברמן ממשיך לחפש זהות למפלגתו, ולאחר הרבה שנים בגוש הימין – ימין נראה שהוא מחפש לו גם קהל מצביעים אחר, במה שנראה כמו ההזדמנות האחרונה של 'ישראל ביתנו'.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
טעות בפרשנות: הציבור הדתי לאומי זנח את ליברמן ולא להיפך
חתושיליש | 19-01-2015 23:43
2
ליברמן בעד עליה של גויים מרוסיה לארץ! חתונות אזרחיות
שושי | 22-01-2015 8:39
אף פעם לא היה קשר בינו לבין הדת