זוכי פרס ביקורת התקשורת: איילה חסון ואיתמר מרכוס

זוכי פרס ביקורת התקשורת: איילה חסון ואיתמר מרכוס

בפרס ביקורת התקשורת 2015 של האגודה לזכות הציבור לדעת זכתה כתבת הערוץ הראשון איילה חסון ומייסד הארגון 'מבט לתקשורת הפלסטינית'

זוכי פרס 'לדעת': איילה חסון ואיתמר מרכוס
  זוכת הפרס. איילה חסון (פלאש90)

היום (ב') פורסמו זוכי פרס ביקורת התקשורת 2015 של האגודה לזכות הציבור לדעת. הפרס מוענק על ידי האגודה לזכות הציבור לדעת עבור תרומה אמיצה, איכותית ומשמעותית במיוחד לביקורת התקשורת בישראל, תרומה העשויה להתממש אם ע"י עיסוק עיתונאי או פובליציסטי בביקורת, אם ע"י צירת בימות נאותות ומתן פתחון פה ראוי לביקורת, ואם ע"י פעולה להגברת הפלורליזם התקשורתי ומניעת מונופוליזם.

הזוכים השנה הם איילה חסון ואיתמר מרכוס. בנימוקי ועדת הפרס כתבו השופטים:

"איילה חסון היא עיתונאית הנאמנה למקצוע ולאמת גם כשזו איננה פופולארית או תקינה פוליטית בעיני גורמים מסוימים. בעצם התייחסותה הממוקדת וחסרת-הפניות לנושאים ואירועים בעלי חשיבות ציבורית, היא מבטאת ביקורת על הצורה והתוכן של דיווחים מוטים או אינטרסנטיים בחלק מהמדיה הכתובה והאלקטרונית. היא מפגינה בדיווחיה מקצועיות, אומץ-לב ציבורי ונאמנות לעקרונות שצריכים להנחות את מקצוע העיתונות ובכך מחזקת את ערך השידור הציבורי במשטר דמוקרטי ואת זכותו של הציבור לדעת".

"איתמר מרכוס ייסד את הארגון החוץ פרלמנטרי מבט לתקשורת הפלסטינית ב-1996 ואחראי לו עד היום. הארגון מתפקד כמכון מחקר אשר בוחן את החברה הפלסטינית על ידי ניטור, מעקב וניתוח התקשורת ותכניות הלימודים של הרשות הפלסטינית. לדו"חות הרבים אשר הארגון פרסם הייתה השפעה ניכרת על התדמית של הפלסטינים בעיני רבים ממקבלי ההחלטות בעולם. מבט לתקשורת הפלסטינית הציגה את ממצאיה בקונגרס האמריקאי ובקרב חברי פרלמנט בארצות רבות.

חלק ניכר מהעבודה של הארגון היא עבודה תקשורתית אשר ראוי היה כי תתבצע מתוך התקשורת הישראלית האמורה לספק לציבוריות הישראלית תמונה רחבה על הנעשה בתוך הרשות הפלסטינית וברצועת עזה. מחקרי הארגון חושפים חולשות ניכרות בקרב חלקים מהתקשורת הישראלית – רדידות, סירוב להתייחס לעובדות ולהביאם לידיעת הציבור ובמקרים מסוימים גם שטחיות וחוסר מקצועיות".

טקס הענקת הפרס הישראלי לביקורת התקשורת על שם אברמוביץ', יתקיים בכ"ו שבט התשע"ה, 15 בפברואר 2015, בבית אגודת העיתונאים ע"ש סוקולוב, בתל אביב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
איילה חסון
אורח | 17-02-2015 14:06
איילה - כל הכבוד!, עתונאית ללא חת, ראויה לפרס.