הרב שמואל אליהו בשידור חי: יהודים תעלו לארץ‬ - סרוגים

הרב שמואל אליהו בשידור חי: יהודים תעלו לארץ‬

בשיעור השבועי, שמועבר כעת בשידור חי, קורא הרב שמואל אליהו ליהודי העולם לעלות לארץ. הוא אף ציין שכנראה לצורך כך נבנו השנה כ"כ הרבה בתים בישראל

הרב שמואל אליהו בשידור חי: יהודים תעלו לארץ‬
  (צילום מסך)

על רקע ההכנות לההלוויה של הנרצחים בצרפת שתיערך מחר (שלישי) בירושלים, קרא הערב בשיעורו הרב שמואל אליהו ליהודי העולם לעלות לארץ.

לדבריו: "אנחנו בתהליך של גאולה וצריך לומר לכל האחים שלנו בכל מקום "בואו הביתה". בגרמניה, באנגליה, בשוויץ ובארצות הברית, בכל מקום".

"לא צריך לחכות לפיגועים, "ולירושלים עירך ברחמים תשוב", אמר הרב וציין כי כנראה לצורך כך נבנו השנה הרבה בתים בישראל. "ב"ה גם הבתים האלו לא יספיקו לכל העולים ונבנה עוד", אמר הרב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
ירושלים
אריה | 12-01-2015 20:42
תודה רבה לאתר סרוגים!
2
שיעלו לארץץ
אבי שמואלי | 12-01-2015 20:48
חבל על כל רגע שהם שם
3
גם אנחנו צריכים לעשות תשובה
שרה בטיטו | 12-01-2015 21:00
ולדעת לקבל את פניהם של העולים במאור פנים. כל אחד יכול!! תודה לרב ותודה על השידור
4
כל הכבוד! מאד נהנינו מהשיעור..
דרור | 12-01-2015 21:15
5
שיעור מדהים!
אביהוא | 12-01-2015 21:30
ישר כח על השידור!!!ותודה רבה לרב על השיעור המחכים.
6
שידור של הרב שמואל אליהו שליט"א
אביחי | 12-01-2015 21:45
אחד מהשיעורים הטובים ששמעתי!תענוג....
7
דבריו לא מקובל עלי
| 13-01-2015 0:51
מה היה אומר מרן הרב שך זצוק"ל? על רקע הקריאות לעליית יהודי צרפת לארץ ישראל' דהיינו למדינת ישראל, צריך להזכיר את התפיסה ההיסטורית המרתקת והמאתגרת של הרב שך “צדקה עשה הקב”ה עם ישראל שפיזרם בין האומות” המסתייגת מריכוז היהודים במקום אחד, אפילו לא בארץ ישראל. להלן קטע מתוך ספרי “איש ההשקפה – האידיאולוגיה החרדית על פי הרב שך” המפעל הציוני עורר אצל הרב שך תהיות קשות באשר לתבונת ההנהגה הציונית. רק ההיסטוריה תוכל להשיב על שאלותיו הגדולות: “מדינת ישראל תהווה קיום לעם ישראל?” ו”אין עוד עתיד לעתיד ההווה הזה?” תחת השפעת הלאומיות המודרנית, ששטפה את אירופה במאה התשע עשרה וגרסה כי כל קבוצה בעלת אופי, עבר ולשון משותפים חייבת לזכות במימוש פוליטי על ידי מסגרת ריבונית- מדינה, קבע חוזה מדינת ישראל, בנימין זאב הרצל ימ"ש, בספרו “מדינת היהודים” כי: “בשביל היהודים אין שום הצלה, אלא השיבה אל מולדת משלהם”. הרב שך זצוק"ל חולק על הרצל ימ"ש כבר בהנחת יסוד מהותית זו. הוא אינו רואה במדינת ישראל (מדינת השמד) את הפתרון לבעיית היהודים ולמצוקתם. לכל היותר הוא רואה בקיומה פתרון אחד בצד פתרונות אחרים, פתרונות אותם מחפש הרב שך ומוצא בגולה. הרב שך לא מסתפק בדחיית שלילת הגולה הציונית, הוא רואה בקיום היהודי בגולה דבר חיובי. להשקפתו, פיזורו של העם היהודי בתפוצות הינו המצב האופטימלי עבורו. הפיזור מהווה כלי מרכזי במאבק למען המשך הישרדותו של העם היהודי. הרב שך ראה בקיום זה, של קהילות יהודיות פזורות בגולה, צורך ריאל פוליטי, בטחוני, שיסייע להבטחת המשך קיומו של העם היהודי. הפיזור יקשה על אלו הזוממים להשמידו, שכן המחנה הנשאר יהיה לפליטה. הוא משתמש בהקשר זה בציטוט רב משמעות מהגמרא: “צדקה עשה הקב”ה עם ישראל שפזרן בין האומות” (פסחים פז, ע”ב). ב”הגדה של פסח – אבי עזרי” מובאים דברים שלוקטו ממשנתו של הרב שך. בספר זה מובאת השקפתו באשר לקביעה ההיסטורית הנחרצת המופיעה בהגדה: “שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקב”ה מצילנו מידם”. על פי הרב שך מרכיב חשוב בדרך בה הקב”ה מציל את ישראל בכל דור ודור היא העובדה שבני העם היהודי אינם מרוכזים במקום אחד, אלא מפוזרים: “תמיד אנחנו נשארים השנואים אצל כל אומות העולם וחז”ל דרשו על הפסוק ‘צדקת פרזונו בישראל’, צדקה עשה הקב”ה עם ישראל שפיזרן בין האומות. הרי שהצלת עם ישראל לא דווקא בריכוז במקום אחד”.
8
שווה צפייה
ברק כהן | 13-01-2015 7:55
נראה כי אתר סרוגים יכול להתפאר בעצמו על שהעביר את שיעורו השבועי של הרב שמואל בשידור חי. נקווה שזה לא יהיה דבר חד פעמי, ומעתה כל אחד שירצה לצפות בשידור, ידע שהוא יכול לעשות זאת דרך האתר. הדבר יביא ברכה מרובה וקרדיט גדול לסרוגים!
9
שיעור טוב! תודה רבה
שלו | 13-01-2015 14:08
יהודי צרפת בבקשה תעלו...! אתר סרוגים - יישר כוח על שיתוף השיעור
10
ל-7 דבריך לא מקובלים עלי
| 14-01-2015 7:06
כתוב בתורה שכל עם ישראל צריכים לשבת בארץ ישראל, ואף אחד לא יכול לחלוק על התורה. והגמרא על "צדקת פרזונו בישראל" מדברת רק על הגלות, שהמקום מסוכן - אמנם כשכל עם ישראל יושבים ביחד בארץ ישראל - זה הדבר הכי בטוח לעם ישראל. כפי שהיה בימי יהושע בן נון שכל עם ישראל ישבו ביחד בארץ ישראל.
11
ל-7 אל תתן עיצות להקב"ה
| 14-01-2015 10:00
אל תתן עיצות להקב"ה, אם הוא ציווה לעלות לא"י אנחנו מקיימים את ציוויו וסומכים עליו שהוא יסתדר לבד עם השמירה של עם ישראל בלי שנעזור לו בכל מיני דרכים שמנוגדים לתורה.
12
שיעור מדהים!
יאיר | 14-01-2015 14:41
ול-7, במחילה מכבודו של הרב שך הוא לא משתווה לשום פוסק שמנה הרב בשיעור! ודאי שלא לרמב"ן, לשו"ע, למבי"ט, לפתחי תשובה ולרשב"ש וכו' שקראו לעלות לארץ הקודש.