רבני קהילות בצרפת: "רוצים לעלות לישראל אבל נדרשים להיבחן שוב"

רבני קהילות בצרפת: "רוצים לעלות לישראל אבל נדרשים להיבחן שוב"

תכנית מיוחדת שמקדם סגן השר לשירותי, דת הרב אלי בן דהן, תסייע להעלאת אלפי יהודים מצרפת באמצעות הכרת המדינה בתעודות ההסמכה לרבנות של צרפת. "עלינו לזרז הכרה בתעודות ההסמכה של הרבנות באמצעות מסלול מיוחד".

"רוצים לעלות לישראל אבל נדרשים להיבחן שוב"
  pkta 90

רבנים רבים ששוחחו עם סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, טענו בפניו כי הם מעוניינים לעלות לישראל יחד עם קהילותיהם אולם הם נמנעים לעשות זאת, בעקבות הצורך שלהם להתחיל את מבחני הרבנות מההתחלה למרות שבצרפת הם כבר מוכרים כרבנים וזכו לתעודות סמיכה לאחר שנבחנו על החומרים הרבים שלמדו.

בעקבות זאת, החל הרב בן דהן לקדם תכנית שתאפשר הכרה בתעודות ההסמכה של רבני צרפת.

כזכור, בשנת 2014 ערך הרב בן דהן ביקור ברפובליקה הצרפתית במהלכה נפגש עם רבני קהילות ומנהיגים יהודים ונחשף לבעיית הקליטה של מנהיגי הקהילות היהודיות-צרפתיות, בישראל.

לדברי בן דהן, הרבנים הסבירו בשיחות איתו כי מדובר במחסום בירוקרטי של הרבנות הראשית והמשרד לשירותי אשר מונעות מהם לעלות ארצה.

"מבחינת הרבנים הדרישה להיבחן שוב בארץ על כל החומר מחדש היא בלתי הגיונית ומאלצת אותם לוותר על העלייה לארץ בשל התהליך הארוך שכרוך בבחינה על החומר מחדש", אמר הרב בן דהן.

לדבריו: "בשל כך אפעל בשיתוף עם הרבנות הראשית לישראל לקדם תכנית מיוחדת למציאת פיתרון להכרה בתעודות הסמיכה של הרבנים הצרפתים בישראל. צריך לזכור שכל רב שעולה לישראל, מעלה איתו יחד רבים מבני הקהילה שלו".

לדברי בן דהן, אין סיבה שהמערכת האקדמית בישראל תכיר בתארים ובאוניברסיטאות של צרפת ואילו המדינה היהודית לא תכיר בתעודות הסמיכה של אחיה

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
רק שלא יכירו בכל מיני צוהר-ים ובית הלל-ים צרפתים !!!!!!
חרדלניק | 12-01-2015 8:58
2
ההבדל בין רב סרוג לרב חרדי
רב אמיתי | 12-01-2015 9:15
רק רבנים סרוגים יכולים לבא ולטעון שנבחנו כבר ואין הצדקה להיבחן שנית כי מבחינתם הלימודים הם כמו תואר ראשון למדנו עברנו שכחנו.. רב חרדי יתבייש מאד לבא ולומר שהוא עבר את הבחינות ושכח את החומר ולא יכול לעבור אותם שוב... וקחו איזה רב חרדי שתרצו!!!
3
נא לא להגזים
ל-2 | 12-01-2015 10:04
לא כל רב עוסק בכל הנושאים הכלולים בחומר הבחינה-ולכן, כדי להבחן שוב, עליו לעבור על כל החומר מחדש. וכן, אני חרדי, אם כי לא רב!
4
תגובה ל-2
איתי | 12-01-2015 11:08
למה אתה חושב שהרבנים בצרפת הם דתיים לאומיים? זהו שקר וגם הוצאת שם רע על ציבור שלם. הרבה שם הם רבנים חרדים (שכמובן אין עם זה שום בעיה). ולגופו של עניין- אף רב, גם בארץ לא ירצה להבחן מחדש, לא משנה מה העדה או המגזר שלו. בחינות לרבנות זה דבר חדש, פעם הסמכה הייתה ע"י היכרות אישית עם הרב הנסמך. מעטים הרבנים שיודעים לפסוק ללא ספר על סמך זכרונם, ואין זה גורע ממעלתם.