בעל מקומון מנתיבות: "הבית היהודי חייבים לי 17,000 ש"ח כבר שנה"

בעל מקומון מנתיבות: "הבית היהודי חייבים לי 17,000 ש"ח כבר שנה"

חנניה דדון מהמקומון 'עליתון' אומר כי המפלגה בורחת מלשלם לו על מודעות שקנתה אצלו בבחירות לרשויות המקומיות בשנה שעברה. במפלגה אומרים: "הנושא בטיפול"

"הבית היהודי חייבים לי 17,000 ש"ח כבר שנה"
  לא עומדים בהתחייבויות לספקים (פלאש90)

מזכ"ל הבית היהודי ניר אורבך, מתמודד בימים אלה על מקום ברשימת הבית היהודי לכנסת, אך עדיין לא שילם את התחייבות המפלגה, לעובדים, ספקים ופעילים של המפלגה מהבחירות הקודמות.

אחרי העדויות בשבוע שעבר על חובות של המפלגה לספקים, שלח לנו חנניה דדון, מו"ל המקומון 'עליתון' באזור נתיבות כי גם לו חייבת המפלגה אלפי שקלים.

"בבחירות המוניציפליות פירסם הבית היהודי בעיתון האזורי "עליתון", מודעות בסכום כולל של 17.000 ש"ח ועד כה לא שילמו בטענה שהם בקשיים." אומר לסרוגים דדון, "העברנו חשבוניות מס אך עד כה לא זכינו למענה".

לדבריו, ידוע לו על עיתון מקומי נוסף, שגם לו לא שילמו עבור פרסומים ודברי דפוס. הוא עצמו כבר התייאש מלחכות ומעביר את הכדור לידי בית המשפט: "הנציג של הבית היהודי בנתיבות הבטיח לטפל בחוב, אבל אם החוב לא ישולם לפני הבחירות לכנסת נעבור לפרוצדורה המשפטית".

מהבית היהודי נמסר לסרוגים בתגובה למקרה הזה: "הנושא בטיפול והחוב המגיע ישולם במלואו בהקדם".

מחכים לתשלום

החוב הזה, אינו החוב היחידי בשבוע שעבר, שודרה בתכנית 'יהיה בסדר' בגלי צה"ל ראיון עם ירמי, שסיפק ייעוץ תקשורתי ואסטרטגי במהלך תקופת הבחירות המקומיות לסניף קריית גת של מפלגת הבית היהודי בנובמבר 2013 – לפני שנה וחודשיים, אך טרם קיבל שכר על כך.

על פי התיאור של ירמי, ביולי 2013 יצר יו"ר סניף קריית גת של המפלגה קשר איתו וביקש לשכור את שירותיו. ירמי נפגש עימו מספר פעמים, סיפק הצעת מחיר והשניים החלו לעבוד יחד. ירמי עבד עם המפלגה במשך כ-4 חודשים והוציא קבלות, אך עד היום, יותר משנה לאחר גמר הבחירות- טרם קיבל את השכר המגיע לו, העומד על סך של כ-30,000 ש"ח.

האזינו לירמי בתכנית 'יהיה בסדר' בגלי צה"ל

ירמי ניסה לפנות אל מעסיקו הישיר, למזכיר המפלגה, הגזבר והמנכ"ל, אך בכל פניה נענה כי הכסף יגיע בקרוב "אם ירצה ה' הכסף יגיע בעוד שבוע". ירמי ניסה לפנות גם אל יו"ר רשימת הבית היהודי נפתלי בנט אך לא קיבל מענה לפנייתו. עם הפנייה לגלי צה"ל קיבל ירמי צילום של צ'ק – חתום על התאריך 1/8/2014, כלומר הצ'ק ישב ארבעה חודשים במגירה, וכעת רק דף מצולם – אותו לא ניתן לפדות, נשלח אליו הביתה.

על המקרה של ירמי, נמסר בשידור מהבית היהודי כי החוב ישולם במלואו תוך שבוע. לסרוגים נמסר: "הדברים אינם נכונים. הצ'ק עם סכום הכסף נמצא בידי האחראי שיעביר אותו למר כהן". שאלנו איך יכול להיות שהדברים אינם נכונים אם הכסף עדיין נמצא אצל האחראי ולא הועבר למר כהן, אך לא קיבלנו תשובה.

בעבר פרסמנו בסרוגים עדויות על חובות רבים של המפלגה לפעילים וספקים שעבדו בבחירות לרשויות המקומיות ולא ראו תשלום. בעקבות אותו תחקיר, זז משהו בבית היהודי, וחלק גדול מהפעילים זכה לתשלום באיחור של כמה חודשים, אולם עדיין יש פעילים, עובדים וספקים שמחכים יותר משנה לתשלום מהמפלגה.

ד', שעבר כספק שירות בבחירות המוניציפליות (שמו שמור במערכת), אומר לסרוגים: "חייבים לי 15 אלף שקל מהבחירות האחרונות, עברו כבר יותר מ-14 חודשים, ועדיין אני חי רק עם הבטחות לתשלום. פניתי כמה פעמים, ברוב הזמן מתעלמים מהפנייה שלי, יש לי הקלטות של שיחות עם הבטחות שהתשלום יגיע בעוד שבוע או בעוד חודש, אבל עדיין לא ראיתי את הכסף."

מה הם אומרים לך בטלפון?

רוב הזמן הם מסננים אותי, וכשהם כן עונים, הם אומרים שהמפלגה בחובות, ואין להם כסף לשלם כרגע, ושנחכה לחודש הבא.

למה אתה לא תובע אותם?

אני לא רוצה להוציא עוד הוצאות כספיות על ייעוץ משפטי. אני חי באשלייה כל חודש, שאולי הפעם ישלמו לי גם בלי צורך להגיע לבית המשפט.

עכשיו אנחנו לפני מערכת בחירות חדשה, מה התחושות שלך?

לפני שיוצאים בקמפיין של 'לא מתנצלים', שקודם כל יתנצלו בפני אלה שעבדו בשבילם ועדיין לא ראו את הכסף. לשלם משכורת זו לא פריבליגיה אלא חובה יסודית בסיסית". אומר לנו ד' ומוסיף במרירות, "אני מציע לספקים להזהר מאוד בעבודה מול הבית היהודי, וכשאפשר לדרוש את המשכורת מראש או במזומן. כי אחרי הבחירות אף אחד לא יראה אתכם".

א', ספק אחר, מתאר מציאות דומה עם חוב של למעלה מ-30 אלף שקל מהבחירות האחרונות. "זו חוצפה שמי שאחראי למחדל, ולאי מוסר התשלומים, עוזב הכל ומתמודד לכנסת". החצים של א' שלוחים למזכ"ל המפלגה ניר אורבך, שהודיע לאחרונה על ריצה בפריימריז במשבצת המיועדת לבחירת המרכז.

לא מצליחים לסגור את המינוס

בשיחות עם גורמים בכרים בבית היהודי הם מסבירים את ההתנהלות בחובות העבר שהורישה להם המפלגה. "קיבלנו מפלגה בחובות גדולים, ואנחנו עובדים קשה כדי לסגור את המינוס, זה לוקח זמן", אומר לסרוגים אותו גורם. אחד הגורמים למשבר הכלכלי הוא הכשלון הארצי בבחירות המוניציפליות שהביאו להפסדי ענק. בחיפה, למשל בנו תקציב בחירות עבור שני מנדטים וזכו רק במנדט אחד, מה שהביא להפסד של 400,000 שקלים מכספי מימון מפלגות. התוצאות המאכזבות בשאר הערים הגדולות בהם לא רק שהמפלגה לא הצליחה להגדיל את כוחה אלא במקומות מסוימים (אשקלון, נתיבות) לא עברה את אחוז החסימה, גרמו להפסדים של כספים רבים שחסרים כרגע למפלגה כדי לשלם לפעילים.

אולי כעת לאחר מפקד הבזק בו התפקדו 20,000 איש והכניסו למפלגה כ-800,000 שקלים במזומן, יוכלו בבית היהודי לכסות את החובות לפעילים מלפני יותר משנה. גם תקציב מימון המפלגות, שהפעם עומד על 8 מנדטים במקום ה-3 בבחירות הקודמות, אמור להכניס כ-9 מיליוני שקלים למערכת, איתה יוכלו במפלגה לשלם לפעילים על הבחירות האחרונות.

בסרוגים נמשיך לעקוב אחרי הפרשה.

==

הבית היהודי חייבים לכם כסף? השאירו הודעה בכתובת הדוא"ל  tomer@srugim.co.il

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לא מתנצלים על הלנת שכר
האחים היהודים | 07-01-2015 13:42
2
מזכ''ל
| 08-01-2015 0:35
ואז אדון מזכ''ל לא מבין למה אנשים לא רוצים אותו... רוצים את הכסף!!