ח"כ חוטובלי מפתיעה: לתת יותר זכויות לפלסטינים ביו"ש - סרוגים

ח"כ חוטובלי מפתיעה: לתת יותר זכויות לפלסטינים ביו"ש

לח"כ ציפי חוטובלי יש אלטרנטיבה ליוסי ביילין. מדינה יהודית אחת מהירדן ועד הים. ומה לגבי הפלסטינים? והדמוגרפיה? ובכן, בטווח הארוך פלסטינים יוכלו לקבל זכויות פוליטיות, לא לפני שנשלוט במערכת החינוך שלהם ונדאג להעלות לפחות עוד מיליון יהודים.

ח"כ חוטובלי מפתיעה: לתת יותר זכויות לפלסטינים ביו"ש

ח"כ ציפי חוטובלי ממפלגת הליכוד התראיינה לערוץ 7 והציגה את האלטרנטיבה שלה לחזון השמאל – רעיון שתי המדינות לשני עמים. והאלטרנטיבה שלה היא מדינה יהודית אחת מהירדן ועד הים עם זכויות, כמובן, למיעוט הפלסטיני.

חוטובלי פתחה את השיחה כשהיא מזכירה את השר בני בגין שאמר, לדבריה, "דברים מאוד אמיצים ומאוד חזקים על כך שהנוסחה הזאת של שתי מדינות לשני עמים היא נוסחה חסרת סיכוי וחסרת פשר כיון שלא תיכון מדינה פלסטינית שוחרת שלום לצד מדינת ישראל. זו פיקציה ואשליה שהשמאל טבע אותה"


לשלוט במערכת החינוך שלהם? (פלאש 90)

לדבריה, יש להחיל את החוק הישראלי על יהודה ושומרון ולהתחיל בתהליך ארוך טווח של הטבת זכויות הפלסטינים ביהודה ושומרון. "אחד הדברים שאני חושבת שהימין יתן עליו את דעתו, זו העובדה ש'לא להחליט' זו ההחלטה שהובילה אותנו לשתי מדינות לשני עמים. כלומר, העובדה שבמשך 40 שנה לא החלנו את החוק הישראלי על יהודה ושומרון ולא אמרנו לעולם: אנחנו מכריזים על זכותנו על שילה, על בית אל ועל חברון והותרנו את המקומות הללו כשטחים שנויים במחלוקת, אולי לצורכי מיקוח, אולי לצורכי משא ומתן – זו החולשה היהודית הגדולה ביותר. בעיני, המפתח לפתרון הקונפליקט הזה בינינו לבין עצמנו, הוא קודם כל להכיר בזכותנו על הארץ במובן הכי ריבוני והכי אמיתי שיש ולהחיל את החוק הישראלי על המקומות האלה"

חוטובלי מציינת את העיתונאי, עורך מקור ראשון אורי אליצור, שלמעשה היה הראשון שדיבר על יצירת אלטרנטיבה רעיונית לחזון השמאל ולחתור לכיוון של מדינה יהודית כולל יהודה ושומרון. חוטובלי למעשה ממשיכה את הטיעון של אליצור שפתרון המדינה האחת הוא הפתרון הסביר ביותר בין שאר האלטרנטיבות.

"מדובר באלטרנטיבה שצריך לשקול אותה מאוד בזהירות", מסייגת חוטובלי את דבריה, "החלת החוק הישראלי על יהודה ושומרון זה לדעתי כורח המציאות. אבל אחרי שהחלנו את החוק הישראלי אנחנו צריכים להתחיל בתהליך משמעותי ביותר של – להסתכל שיש שכנים, לא בצד השני, אלא בצד הזה שלנו. והם חיים איתנו, חיים לצידנו ואין מנוס מזה. לא כמו השמאל שהקים חומת הפרדה ואמר 'הם כאן ואנחנו שם' ואנחנו לא רואים אותם, זה שהם זורקים עלינו אחר כך טילים זה כבר עניין אחר. אנחנו צריכים להסתכל למציאות הזאת, שיש שם בני אדם, והם צריכים להיות בעלי זכויות והשאלה הגדולה היא לגבי זכויות פוליטיות."


עוד מיליון ואנחנו מסודרים. עלייה יהודית (פלאש 90)

לגבי אותן זכויות פוליטיות חוטובלי מציעה "פתרון הדרגתי ארוך טווח" שכולל זכויות כלכליות ומוניצפאליות אך גם "שליטה במערכת החינוך הפלסטינית". "זכויות פוליטיות צריכות להיות מושגות בהדרגה", משיבה חוטובלי לשאלת המראיין "ומה יהא על הפלסטינים?". "בתהליך הראשון הם צריכים להיות מה שהתורה מכנה גר תושב, לקבל זכויות מוניציפאליות, הכלכלה שלהם צריכה לצמוח, את מחנות הפליטים יש לפרק. המחשבה שהם יכולים לחנך להסתה נגד היישות הציונית בתוך מערכת חינוך היא מחשבה שצריך לסלק אותה מסדר היום שלהם, ובעצם יש לשלוט בתכנים של סדר היום החינוכי של בתי הספר הפלסטיניים."

חוטובלי מבהירה שהיא מדברת על תהליך ארוך מאוד שבסופו יגיעו, היא מקווה, מיליון יהודים לארץ והבעיה הדמוגרפית תיעלם. "אחרי כל זה, ואני מדברת על תהליך שהוא לפחות בין דור, שייך לדבר על אזרחים שמוכנים להתאזרח באופן מלא ולקבל גם זכויות הצבעה. וזה רק אחרי שמדינת ישראל מעגנת בחקיקת יסוד את זכותו של העם היהודי על ארצו ואת העובדה שמדובר במדינה יהודית שאינה יכולה להיות בשום אופן מדינה דו לאומית. ונראה שעם קצת מאמץ, גם בתחום של עלייה וקליטה מכל מדינות הרווחה – אפשר להביא לפחות מיליון יהודים. האיום הדמוגרפי גם ייסוג, ובטווח של דור זה נראה לי הפתרון ארוך הטווח הכי נכון והכי שומר על הקשר שלנו בין העם היהודי לארצו ולזכויותיו."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
לא ישים לא הגיוני
אלון | 09-03-2010 13:41
חלומות
2
ברור שצריך רק מדינה אחת השאלה אם זה אפשרי ..
זכויות פוליטיות ? | 09-03-2010 15:19
+ בךי קשר לאיזה פיתרון יושג ועל איזה מו"מ הולכים הדרישות של פירוק מחנות הפליטים והדרישה להפסקת ההסתה היא צריכה לעלות כצעד בונה אימון ומראה על נכונות עוד בתוך שלבי המו"מ המקדים והעקיף. לפני שיחות מו"מ ישירות
3
גאולה כהן השניה
| 09-03-2010 16:08
זה החלום הרטוב של גאולה כהן
4
ציפי חיה בסרט אווטאר
שפת אמת | 09-03-2010 16:15
ציפי מנותקת מהמציאות, יוצרת סיוט לעולם, ורוצה להיות הבמאית של החורבן והגלות הבאה. ציפי תקבל את האוסקר על התסריט הגרוע ביותר , אפילו הקב"ה יצביע נגדה
5
אין שכל אין דאגות
אביב | 10-03-2010 6:09
חיה בסרט
6
מסרוגים לשרוטים
דן | 10-03-2010 11:01
ברגע שנתת בסיס חוקי אפילו מדורג לפלסטינאים את פותחת פתח לזכויות מלאות שיממושו בקלות על ידיד ממשלת שמאל במידה ותבחר או תוקם מאוחר יותר כמו כן בשלב הבא זה יביא לזכות השיבה דה פקטו כי גם הזכות הזאת תעוגן בחוק ומה תעשי אז ?
7
לכל המגיבים החכמולוגים
מהפכה אמונית | 10-03-2010 12:36
ציפי, היא היחידה בינתיים שממש עושה ופועלת דרך מפלגת השלטון למען עם ישראל. לכל אלה מהציבור הכתום שעדיין חיים בפיגור מנטלי של 20 שנה אחורה בחיים של הפגנות, מחאות והתגוננות פסיבית, הגיע הזמן לבנות אלטרנטיבה אמונית-מעשית, ליצור מדיניות, ולפעול באקטיביות כדי לשנות את מצבו של עם ישראל בארץ ישראל. זה הדבר היחיד שישפר ויקדם את מצבינו בפרט ומצב הגאולה בכלל. יישר כח חברת הכנסת החרוצה והנפלאה ציפי חוטובלי!
8
למגיב מס' 7
שפת אמת | 10-03-2010 13:40
ציפי עושה רעש וצילצולים, היא למדה את הטכניקה הזו בתוכנית הטלוויזיה הצעקנית שהיא צמחה בה ועל כן היא יודעת לעשות הרבה רעש וכולם. מעבר לשימוש הציני בתקשורת היא מציעה הצעות שהם מסוכנות לעם היהודי . האלטרנטיבה האמונית היחידה היא להיות יהודים דתיים ולהתנתק מארץ ישראל עד שבע"ז יופיע המשיח ובמקום לעלות בחומה ולבנות חומה לעזוב את הארץ ולחזור לגולה.
9
למגיב 8 המתלהם
מגיב 7 | 11-03-2010 0:28
דבריך הם כפירה במסווה של צדקות אתה מביא פה את חטא המרגלים שמאסו בארץ חמדה-ארץ ישראל שנתן לנו הקב"ה, וגרמו בכיה לדורות-2 חורבנים והמון רעות, למרות שהיו נשיאי עדה, צדיקים וגדולים בתורה