עורך עלון שבת מודה: מי שמפרסם יקבל חשיפה

עיתונות אובייקטיבית? בראיון לרדיו גלי ישראל חשף חגי הוברמן עורך עלון השבת 'מצב הרוח' כי מועמדים בפריימריז המפרסמים בתשלום בעלון מקבלים חשיפה גדולה יותר בעמודי החדשות "המרכיב המסחרי הוא מרכיב והוא בהחלט קיים. אנחנו הרבה פעמים מתייחסים בעיקר למי שגם מפרסם"

עורך עלון שבת מודה: מי שמפרסם יקבל חשיפה
  (צילום אילוסטרציה באדיבות עמיעד טאוב)

לפני זמן קצר התראיין חגי הוברמן עורך עלון השבת 'מצב הרוח' לתכניתו של אראל סג"ל ברדיו גלי ישראל ודיבר על טענות מתמודדים בפריימריז בבית היהודי לפיהם מי שמפרסם בעלוני השבת מקבל חשיפה תקשורתית בעוד מי שלא מפרסם אינו נכנס. בראיון השתתף גם המתמודד בפריימריז עמיעד טאוב אשר לו טור בעלון 'מצב הרוח'.

הוברמן הודה כי הפרסום בתשלום הוא ללא ספק שיקול מבחינתו ואמר על קידום מי שפרסם "אני לא אקדם יותר, אני מכניס את זה כשיקול, שלדעתי הוא גם שיקול לגיטימי, אני לא צריך לתת. אגב זה לא רק לגבי מועמדים זה קורה עם הרבה מאוד גופים לאורך כל השנה".

בהתייחסות ספציפית לפריימריז הוברמן ציין כי הם מתייחסים למפרסמים יותר. "המרכיב המסחרי הוא מרכיב והוא בהחלט קיים. למדור הזה שאנחנו עושים של בחירות, אנחנו הרבה פעמים מתייחסים בעיקר למי שגם מפרסם וזה המדור שיש עכשיו, אני קראתי לו 'אל המאה והכנסת העשרים' שזה מדור מיוחד בנושא הבחירות".

עמיעד טאוב, המתמודד בפריימריז על משבצת חברי המרכז גינה את התופעה, למרות שלו טור בעלון 'מצב הרוח' שעדיין מתפרסם למרות התמודדותו. "זו תופעה שבהחלט קיימת, בעל המאה הוא בעל הידיעה, גם במקרים רבים קורה שיש קורלציה מאוד גובהה בין כמות הפרסומים שתשים באותו עלון שבת או באותו כלי תקשורת או אתר אינטרנט לבין החשיפה העיתונאית שתקבל. אני חושב שזה עניין מאוד מגונה, אני חושב שדווקא מהמגזר הדתי מהיסוד הערכי שעליו גדלנו לא היתה אמורה לצמוח תופעה כזו שמחברת בין כסף לבין תוכן עיתונאי".

כתיבת תגובה

הוספת תגובה - סרוגים
הדפסה

שם

נושא

תוכן

2 תגובות
הצג את כל התגובות