אורית סטרוק: "למה לא מטפלים בסוגיית הזיופים בבחירות?"

אורית סטרוק: "למה לא מטפלים בסוגיית הזיופים בבחירות?"

חברת הכנסת אורית סטרוק טוענת כי על אף שבעיית הזיופים בבחירות ידועה וכבר הוגשו בעבר לא מעט תלונות לועדת הבחירות המרכזית, איש אינו מטפל בבעיה. "הצעתי שהועדה תפעל כבר עכשיו כדי למנוע את הזיופים בבחירות לכנסת ה 20, באמצעות הצבת בלשים ומצלמות".

author-image
למה לא מטפלים בסוגיית הזיופים בבחירות?
  (קרדיט צילום: מרים צחי - יח"צ)

חברת הכנסת אורית סטרוק טוענת כי על אף שבעיית הזיופים בבחירות ידועה וכבר הוגשו בעבר לא מעט תלונות לועדת הבחירות המרכזית, איש אינו מטפל בבעיה.

"למה אף אחד לא מוכן לטפל באמת בתופעת הזיופים בבחירות לכנסת?", כתבה סטרוק לפני שעה קלה.

לדבריה: "תלונות שהוגשו למשטרה על ידי משקיפים, מיד לאחר הבחירות לכנסת ה 19, נסגרו מחוסר ראיות או מחוסר יכולת למצוא את העבריינים. מתוך 13 תלונות על זיופים חמורים, רק 1 הניבה כתב אישום".

סטרוק מבהירה כי על אף ש"מבקר המדינה הצביע על זיופים חמורים, בדו"ח שפרסם לפני 10 חודשים היועץ המשפטי לממשלה לא הורה, משום מה, למשטרה לפתוח בחקירה".

חברת הכנסת מהבית היהודי מדגישה כי היא כבר פנתה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט ג'ובראן, וביקשה שיתחילו מעכשיו לטפל בבעית הזיופים על ידי התקנת אמצעים כגון מצלמות ובלשים. סטרוק הבהירה כי הדגש צריך להיות בעיקר על קלפיות בהם כבר הוגשו תלונות בעבר על זיופים.

"תשובתו של השופט ג'ובראן די הדהימה אותי", כתבה סטרוק וציטטה את תשובת השופט: "יש לנקוט במשנה זהירות על מנת שלא להכתים קבוצות אוכלוסייה מסוימת או ישובים מסוימים בחשדות כבדים מסוג זה".

"אדוני השופט, לא הבנתי: על איזו "אוכלוסיה מסוימת" אתה מנסה להגן? ומדוע כדי לא להכתים אותה, אתה מאפשר לתופעת הזיופים להמשיך להשתולל?", תוהה סטרוק.

לדבריה: "אני מצידי פניתי לועדת ביקורת המדינה של הכנסת, בה אני חברה, בבקשה לקיים דיון בנושא. יו"ר הועדה, ח"כ אמנון כהן, פנה לקבלת אישור מ"ועדת ההסכמות". עכשיו הכל תלוי בחברי ועדת ההסכמות: חברי הכנסת אלקין וכבל. האם יאפשרו לועדה לביקורת המדינה לקיים דיון, ולהתחיל להניע את המערכת, כדי שתעשה את המוטל עליה, ותאפשר לכולנו בחירות הוגנות יותר?".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
על ראש הגנב בוער הכובע
| 28-12-2014 9:51