אנט חאסכייה בריאיון ל'סרוגים': "קשה לי לשכנע ערבים שבנט הוא בן אדם טוב"

אנט חאסכייה בריאיון ל'סרוגים': "קשה לי לשכנע ערבים שבנט הוא בן אדם טוב"

המתמודדת הערבייה לא מבינה מה הפליאה על הצטרפותה לבית היהודי וסבורה שאם הייתה בוחרת במפלגה אחרת היחס אליה היה שונה. "הפכו אותי לימנית קיצונית כאילו אני מחבלת".

author-image
"קשה לי לשכנע ערבים שבנט הוא בן אדם טוב"
  (מתוך הפייסבוק)

בריאיון ל'סרוגים' מבהירה אנט חאסכייה, המתמודדת הערבייה בבית היהודי, כי אינה מבינה למה מתפלאים על הצטרפותה למפלגה (תמיד חיפשתי מפלגה ציונית), טוענת כי הסכסוך הערבי ישראלי מתחיל בחינוך (לא השקיעו בבתי הספר כדי לקרב לבבות) ומצהירה כי השמאל לא עוזר לערבים אלא רק פוגע בהם (הוא האחראי לשנאה והוא מנציח אותה).

איך את מגיבה לאמירות שאת אמיצה? שהעזת לקום ולעשות מעשה ולחצות את הקווים?

"קודם כל אתה צריך להבין שגם בצד השני לא מקבלים אותך כמו שאתה מצפה. לכן אני מבינה את הערבים שלא רוצים לקום ולדבר. אבל כאן מדובר על הזהות האישית שלי נטו. גם אני לא אצליח בבית היהודי. בעצם העובדה שקמתי ונלחמתי על הזהות הישראלית שלי אני את שלי עשיתי".

איך את מקבלת את הרמת הגבות של האנשים שמתפלאים שמוסלמית מתמודדת בבית היהודי?

"קודם כל, מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית ופה אני נולדתי ומותר לי להתמודד כמו כולם. אני לא חיה רק בתור אנט ואני לא עבד של היהודים, אני אזרחית שוות זכויות. אני לא הגעתי לבית היהודי וביקשתי: "אתם תקבלו אותי". הם שינו את התקנון שכל אזרח ישראלי שרוצה יכול להתמודד. הם לא הגדירו שרק מי שדתי או יהודי יכול להתמודד. אז אני שואלת מה ההבדל? בגלל שאני מוסלמית אני צריכה להיות בסימן שאלה. למה את הדרוזים לא שואלים למה הם נכנסים לבית היהודי? אני יותר מחוברת לבית היהודי כי תמיד חיפשתי מפלגה ציונית. מפלגה יהודית ששומרת על ארץ ישראל השלמה, ותמיד הייתה לי חיבה להתנחלויות. בלי קשר לפוליטיקה ובלי קשר לכלום תמיד אהבתי את המתנחלים. בשבילי הם היהודים האמיתיים ששומרים על ארץ ישראל. ההקרבה של הביטחון האישי שלהם למען עם ישראל".

איך ההחלטה להצטרף לבית היהודי התקבלה בסביבה הקרובה שלך? ניסו למשוך אותך אולי למפלגות אחרות?

"לפני שהכרזתי בטלויזיה על ההתמודדות שלי נפגשתי עם בנט. זה קרה מזמן והיה כמובן בלי קשר לבחירות. אמרתי לו שאני תומכת במפלגה שלו. הוא התקשר אליי לפני שבת והתעניין בשלומי ובשלום ילדיי ומשפחתי והייתה שיחה מאוד נעימה והוא הזמין אותי ללשכה שלו שם דיברנו על הסכסוך הערבי – ישראלי עם דגש על הנוער ועל נושאים בהם המדינה לא דאגה לנו. לא מתוך מרמור או תחושת קיפוח אלא מתוך רצון להעלות את הבעיות ולשפר את המצב. אין קשר בין היהודים לערבים והכל מתחיל בחינוך. משרד החינוך לא השקיע בבתי הספר בשני המגזרים כדי לקרב לבבות. לבנט אין שם טוב אצלנו. היום כבר אין לי חברים והפרנסה שלי נפגעה וגם הלקוחות המעטים שהיו לי עזבו אותי".

ואם למשל היית בוחרת ללכת למפלגת העבודה או ל'יש עתיד' היחס אלייך היה שונה?

"בטוח. אני ארבע שנים מבקשת עזרה מכל מיני גורמים בכל מיני מפלגות בכדי לקדם נושאים במגזר הערבי. ורק בנט עזר לי. קשה לי לשכנע את הערבים שבנט הוא אדם טוב מכיוון שמבחינתם הוא שייך לימין הקיצוני. אבל בנט היה היחיד שענה לי למיילים והתייחס אליי. כל השנים הייתי בליכוד ועכשיו עברתי לבית היהודי".

נראה ששילמת מחיר כבד מדי על הבחירה שלך.

"כן. מאז שיצאתי עם הדעות שלי תייגו אותי כימנית קיצונית. מסתבר שכל מי שאומר את הדעות שלו ולא הולך לפי המנגינה של השמאל הוא נחשב כימני קיצוני. משיהו כתב לי שהוא מאחל לי שבנט יעמיד אותי ראשונה בתור לתאי הגזים. הפכו אותי לימנית כאילו אני מחבלת. למה? מה עשיתי? אני נגד אלימות ונגד טרור ורוצה לחיות בשלום. אני לא עושה את זה בשביל היהודים אלא בשביל הערבים. שהיהודים לא יחשבו שהם מצאו איזה ערביית מחמד. עושים לי רצח אופי. רצח אופי. אני סובלת מכל ריאיון בתקשורת. לא מבינה מה רוצים ממני. השמאל הקיצוני לא עוזר לי אלא רק מגביר את השנאה כלפי הערבים. הוא האחראי לשנאה והוא מנציח אותה. השמאל לא עושה כלום לטובת הערבים. הם מנסים לצייר כאילו כל מי שחובש כיפה הוא שונא ערבי וזה לא נכון וזה שקר. יש לי שפה משותפת על כל הקיצוניים בשני הצדדים".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
אני שמח בהצטרפותך אבל לדעתי יותר הגיוני להתמודד בלכוד
הדוד סמי | 22-12-2014 18:56
כך היית יכולה לגייס הרבה יותר אנשים שיבחרו בך.
2
אנט- אל תפחדי מכל המלעיזים!
אזרח | 22-12-2014 19:07
מחכים לשמוע שהציבור שלך רוצה לתרום למדינה, כאזרחים שווים. משמח לשמוע דעה שפויה בימים טרופים אלה. מקווה שתצליחי בפריימריז.
3
אשה אמיצה!
יהודי | 22-12-2014 20:21
4
זה המקום שלה אצלנו בבית היהודי - ערבי - דרוזי
מעריץ אותה | 22-12-2014 20:35
כולנו אחים ומה שקובע זה מי שמשרת בצבא. לכן טוב שבנט לא מצרף חרדים.
5
אני תומך בך מתוך תקווה שמאנשים כמוך יבואו פתרון נורמאלי
| 23-12-2014 12:39
והערבים ירצו לחיות בצורה שקטה ושלווה במדינה- בלי טרור ובלי שנאה למדינה.
6
ב"ה התגשמות הנבואה :ונהרו עליו עמים, והלכו גויים רבים .
| 23-12-2014 15:57
דבר גדול שאישה מוסלמית מאמינה בזכות של ארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל. "והיה באחרית הימים, יהיה הר בית ה' נכון בראש ההרים ונשא הוא מגבעות, ונהרו עליו עמים, והלכו גויים רבים ואמרו: לכו ונעלה אל הר ה' ואל בית אלהי יעקב, ויורנו מדרכיו, ונלכה באורחותיו, כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים".
7
אולי קשה לשכנע אותם שבנט אדם טוב כי הוא לא באמת אדם טוב
רני | 23-12-2014 22:04
??