אליאש על תקומה: שוב חתונה שמובילה לגירושין? - סרוגים

אליאש על תקומה: שוב חתונה שמובילה לגירושין?

המתמודדות בפריימריז של הבית היהודי יוצאות נגד ההסכם שמבטיח שריונים לתקומה שלא יבטיח פרישה עתידית. בתיה כהנא-דרור "מחיר מיותר למוצר מיותר"

אליאש על תקומה: שוב חתונה שמובילה לגירושין?
  אחדות מדומה. אליאש (באדיבות המצולמת)

שרה אליאש חברת תקומה לשעבר המתמודדת בפריימריז של הבית היהודי יוצאת נגד ההסכם בין הבית היהודי לתקומה, ותוהה האם מדובר ב"חתונה שמובילה לגירושין?".

אליאש מסרה לסרוגים כי בצד השמחה על האיחוד ובעיקר על על המשך פעילותה של אורית סטרוק בכנסת. "חמור בעיני שלמרות שהדבר מוצג כמפגן של אחדות, מדובר למעשה בהמשך המצב הקיים בו שתי הסיעות מתקיימות בנפרד, אבל תישאר פעילות של סיעה עצמאית."

לדבריה, "הישארות סיעה עצמאית היא כר בטוח להתנצחויות,מתחים ולפילוגים. מתעורר חשש גדול שבבחירות הבאות נהיה עדים לאותו מחזה ולאותם איומי פרישה. אני קוראת לחברי תקומה לגלות יושרה ולהפנים משמעות של איחוד שבו כל צד מוותר. בעוד שהבית היהודי עתיר המתמודדים מוותר על 3 מקומות יקרים תקומה ששיחקה על הגדר, רוצה להמשיך ללא כל ויתור."

דברים חריפים יותר אמרה עו"ד בתיה כהנא דרור המתמודדת גם היא על מקום ברשימה לכנסת. במפגש עם פעילים היא הביעה אכזבה מהריצה המשותפת עם אנשי האיחוד הלאומי.

"במחנה של האיחוד הלאומי אין ציבור. זו לא הציונות הדתית המסוגלת להכיל ולקבל את כל הציבור. אני הגעתי לעשייה הציבורית כדי לחזק את היהדות ולשמור על הדמוקרטיה. ערכי תקומה וקיצוניות הדתית אינם הערכים עליהם גדלתי.

עשייה חברתית, פעילות למען נשים ועוד נושאים רבים שלצורך קידומם הגעתי לעשייה ציבורית ולבחירות המקדימות. אני קוראת לכל מי המבקש שפיות יהודית ושפיות דמוקרטית ובעיקר מלחמה נגד הקיצוניות להצטרף אלי כדי ליצור זירה יהודית נטולת קיצוניים."

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
השעימוש במונח "קיצוני" בפי המרואיינות למעלה הוא מביש
סתם אני | 22-12-2014 15:31
חצוף ומחוצף. הן לא ישתמשו במונח הזה לגבי השמאל , רק כלפי הדתיים לאומיים האמיתים אפשר לזלזל זלזול מביש כזה . יופי של "אחדות" , יופי של יהדות. רק לומר שלדעתי הן הדתיות הקיצוניות הנוגעות בחילונים רחוק מהיהדות.
2
הצביעות מדהימה
| 22-12-2014 15:57
לפני ההחלטה בתקומה קראת לאחדות. עכשיו את קוראת לא לתת להם מקום כי אין להם ציבור. אם אין להם ציבור מה הרתיעה אותך שילכו עם אלי ישי?
3
בתיה כהנא דרור נותנת ללשונה דרור
אחד העם | 22-12-2014 16:06
טוב, שרה נלחמת על מקומה וזה בסדר. אך בתיה כהנא דרור הנתמכת ע"י הקרן החדשה לישראל - nif היא זו המציינת מיהו ציוני דתי ומי לא? נו שויין! היא פמיניסטית מוצהרת חביבת nif ציונית דתית, ואילו האיחוד הלאומי תקומה מיסודו של חנן פורת ז"ל הם לא. איך מסדרים את זה בתוך הראש??
4
מקוממם
יהודית | 22-12-2014 18:22
בס"ד הבנתי כעת למה אשה לא צרעכה לרוץ לכנסת.
5
שרה אליאש , איבדת את קולי!
מ | 23-12-2014 0:04
חשבתי שיש לך מבט יותר רחב !
6
מקווה שלא תכנסי! תתביישי!
| 24-12-2014 23:54