הבית היהודי: "לא הבטחנו את המקום ה - 14" - סרוגים

הבית היהודי: "לא הבטחנו את המקום ה – 14"

פחות מיממה מאז התקבלה ההחלטה להמשיך באיחוד בין שתי המפלגות ושוב מחלוקת: ב'תקומה' טוענים כי המקום ה - 14 הובטח להם, מנגד בבית היהודי טוענים כי ההבטחה תקפה רק במקרה בו תחול ירידה בכוחה של המפלגה. איך זה ייגמר הפעם?

author-image
הבית היהודי: "לא הבטחנו את המקום ה - 14"
  איך הפעם זה ייגמר? בנט ואריאל. (ארכיון סרוגים, יח"צ)

אמנם הלילה (בין שבת לראשון) חברי מרכז 'תקומה' הצביעו בעד המשך האחדות עם הבית היהודי, אך נראה כי הדרך לשם עוד ארוכה ורצופה קשיים.

על פי פרטי ההצעה האחרונה של יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, ליו"ר האיחוד הלאומי, השר אורי אריאל, מפלגת 'תקומה' צפויה לקבל ארבעה שריונים, כאשר שלושה מתוכם הם במקומות ריאלים לחלוטין.

מדובר על המקום השני, השמור לאריאל עצמו, ועל המקומות ה – 9 וה – 14, הריאלים. מקום נוסף הוא המקום ה – 18, אך גם האופטימיים ביותר במחנה הציונות הדתית לא מתעסקים בזה.

אלא שהערב נראה כי אי הבנה אחת גדולה עשויה לבטל את החלטת מרכז 'תקומה' להמשיך באחדות ולגרום לפיצול שתי המפלגות. אי ההבנה הקריטית מדברת על מחלוקת סביב המקום ה – 14 כאשר גורמים משני הצדדים טוענים כי להם הובטחה המשבצת.

גורמים ב'‫תקומה' טוענים כי המקום ה- 14 הובטח להם, כפי שפורסם בשבוע שעבר, בהצעתו האחרונה של בנט. אלא שהערב מתברר שהצעתו של בנט עוסקת בכלל במקום ה – 15. גורמים בבית היהודי טוענים כי ההסכם כלל לא התייחס למקום ה – 14 וכי מה שהובטח ל'תקומה' הוא המקום ה – 15.

‫אז איך בכל זאת גורמים ב'תקומה' טוענים כי המקום ה – 14 הוא זה שהובטח להם? גורמים בבית היהודי טוענים שמדובר באי הבנה, שכן ההצעה מדברת על שריון המקום ה – 14 רק במקרה  של ירידה בכוחה של המפלגה. או אז תקומה תזכה לשבץ שם את אחד מאנשיה.

מהאיחוד הלאומי נמסר בתגובה: "בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי-תקומה ובין ראשי המפלגות הושג הסכם ואין לנו ספק שנפתלי בנט יכבד את מילתו. מרכז המפלגה אישר הסכם זה מתוך הנחה שמדובר בסיכום מחייב".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
תקומה נטל על הבית היהודית שלא מביאה קולות
בנט מאכזב על ההסכם | 21-12-2014 20:58
2
לא שיריונים
צחק | 22-12-2014 14:01
אחרי שרבני תקומה חוברים לאלי ישי צריך לבטל את כל השריונים. זה לא מוסרי ולא צודק. אם יישאר השריון אצביע מחל בפעם הראשונה. כמו יש עוד רבים. תקומה הופכים את הבית היהודי למגזרי ולכן גם קטן. פרישתם תגדיל את המחנה הלאומי ואת הבית היהודי.
3
הבית היהודי בכלל לא צריך את תקומה
יהודה | 22-12-2014 16:39
לדעתי הבית היהודי לא היה יורד במנדט אחד אם תקומה לא היו מצטרפים. אפילו להיפך. יש לבית היהודי תמיכה מאד גדולה בקרב ציבורים גדולים. לדעתי בתקומה יש אנשים שבאים עם דעות יותר מדי קיצוניות שמבריחים קהל שרוצה לבחור בבית היהודי. אם זה עדיין אפשרי, הבית היהודי צריך לבטל את ההסכם עם תקומה.
4
בגלל תקומה אצביע ליכוד ולא הבית היהודי חבל מאד
יניב גורן | 22-12-2014 17:49
לא אתן את קולי לאנשים שמקבלים הוראות מרבנים של ערוץ 7 וכדומה