על רקע השיחות: בנט לא מפחד מעזיבה של אריאל - סרוגים

על רקע השיחות: בנט לא מפחד מעזיבה של אריאל

נפתלי בנט אינו נבהל מהאפשרות לפיה אורי אריאל יחליט לפצל את הבית היהודי ולחבור למפלגתו של אלי ישי. אדרבא, במצב כזה, סבור בנט, אריאל יעזור לישי לעבור את אחוז החסימה ולחזק את גוש הימין.

author-image
על רקע השיחות: בנט לא מפחד מעזיבה של אריאל
  בנט ואריאל. (ארכיון סרוגים - יח"צ)

על רקע השיחות בין נפתלי בנט לאורי אריאל במטרה למנוע את פילוג המפלגות ולאפשר ריצה משותפת כמו זו שהייתה בבחירות האחרונות, הערב (שבת) מדווח ערוץ 10 כי בשיחות סגורות עם אנשיו אמר בנט כי אין לו כל בעיה ששר השיכון אורי אריאל יעבור למפלגתו החדשה של שר הפנים לשעבר אלי ישי.

על פי הדיווח, תפיסתו של בנט היא שחבירה של אורי אריאל למפתלגתו של אלי ישי תבטיח שרשימתו של ישי תעבור בבחירות את אחוז החסימה. בכך הדבר יסייע לשמירת כוחות של גוש הימין-חרדים לקראת הרכבת הממשלה הבאה.

כאמור, בשעה 22:00 יתכנס מרכז מפלגת 'תקומה' להכרעה ולקבלת החלטה סופית בדבר המשך מסגרת פעילותה של המפלגה כאשר הדילמה היא מצד אחד חוסר רצון לפרק את הציונות הדתית ומצד שני רצון להראות שגם סוגיות דת ומדינה הם ערכים שחשוב לעמוד עליהם‬.

חשוב להבהיר כי ‫עצם העובדה שאין אפילו הערכות לגבי התוצאה הסופית שתתקבל מלמדת על התלבטות קשה בתוך המפלגה.‬

בתוך כך, אחת ההכרעות הקשות בהן יצטרך אורי אריאל להכריע הערב הוא המשך פעילותה של חברת הכנסת, אורית סטרוק. באם יחליט אריאל להמשיך את השותפות עם הבית היהודי, סטרוק ככל הנראה תכהן כחברת כנסת גם בקדנציה הבאה. במידה ואריאל יחליט לוותר על האיחוד ולחבור למפלגתו של אלי ישי, הוא יצטרך לוותר על סטרוק וזאת בעקבות דבריו של מנהיגו הרוחני של אלי ישי, הרב מאיר מזוז, לפיהם אישה לא תכהן במפלגה החדשה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו