הרבאיי הרפורמי גלעד קריב רץ לכנסת: ביעור הקנאות הלאומנית והדתית

הרבאיי הרפורמי גלעד קריב רץ לכנסת: ביעור הקנאות הלאומנית והדתית

מנכ"ל התנועה הרפורמית גלעד קריב (41) הודיע היום על ריצה בפריימריז של מפלגת העבודה, אחרי שנכשל בפעם שעברה מטרתו היא "לבער מן היסוד את הפונדמנטליזם הדתי והלאומני בישראל"

הרבאיי הרפורמי רץ לכנסת: ביעור הקנאות הלאומנית והדתית

מנכ"ל התנועה הרפורמית גלעד קריב (41) הודיע היום על ריצה בפריימריז של מפלגת העבודה.

קריב הגיש את הטפסים בבית המפלגה בתל אביב, כשהוא מלווה ביו"ר המפלגה והמועמד לראשות הממשלה, ח"כ יצחק הרצוג. מדובר בהתמודדות שניה, לאחר שבפריימריז הקודמים דורג במקום ה- 28, בעוד שהמפלגה זכתה ב- 15 מנדטים בלבד.

על סדר היום של הרבאיי, מלחמה בציונות הדתית, או כמו שהוא מכנה אותה "ביעור הקנאות הלאומנית והדתית, שעברה מן השוליים למרכז, תוך שהיא זוכה לעידוד מתוך מסדרונות הכנסת ומצד הממסד הרבני, לכאורה בשם היהדות וההגנה על המדינה". בעת הגשת המועמדות ציין כי: "יש לבער מן היסוד את הפונדמנטליזם הדתי והלאומני בישראל, להגן על דמותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ולהחזיר את הקיצוניים לשוליים".

לדבריו, "הציבור בישראל למד בדרך הקשה כי האיום האיראני הרבה פחות מוחשי לעומת האיומים מבית – אירועי תג מחיר, ההסתה והגזענות כנגד מי שאינו יהודי, השחיתות בקרב נבחרי ציבור, הניסיון להעביר חוקים אנטי דמוקרטיים, וכמובן – המצב החברתי – כל אלה מהווים סכנה לדמוקרטיה ולקיום שלנו כאן, ועל מפלגת העבודה להציג אלטרנטיבה אמיתית מול התופעות המטרידות האלה ולהציג סדר יום ישראלי וציוני שפוי, מתון ודמוקרטי".

הדגלים אותם יניף רבאיי קריב הם חופש דת ומצפון, הגנה על הדמוקרטיה, בלימת הקנאות הדתית והלאומנית וצדק חברתי. אם ייבחר יפעל לקידום הנושאים הבאים: הבטחת חופש דת ומצפון לכל האזרחים; בלימת "חוק הלאום"; מאבק משפטי, ציבורי וחינוכי בגזענות, קידום חקיקת יסוד שמגנה על בית המשפט העליון, קידום נישואין וגירושין אזרחיים במדינת ישראל; שמירת השבת כיום המנוחה הכללי תוך שמירה על זכויות העובדים ובמקביל כיבוד צביונה התרבותי של השבת כיום נופש, בילוי ופנאי; הפעלת תחבורה ציבורית בשבת; מניעת הדרת נשים מהמרחב הציבורי; שירות צבאי או לאומי לכל שכבות החברה הישראלית; לימודי ליבה בכל מערכות החינוך; ושילוב האוכלוסייה החרדית בכל מערכות הכלכלה, ההשכלה והחברה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
וואו! איזה איש מתון נעים הליכות מכיל מקבל את האחר......
שם | 18-12-2014 22:00
אני כל כך אוהב "ליבראלים" כאלה. הוא מתעלה אפילו על יוסף פריצקי משינוי טומי לפיד ובנו חסר ההשכלה והבינה.
2
רביי ?-רודף כבוד ושררה מסוכן לעם היהודי!עוכר תורת משה!
גימי-יהודי מיהודה | 19-12-2014 8:58
3
יש לו בכלל חיילים???
ענת | 22-12-2014 14:36
יש רק כמה עשרות "טמפלים" ריפורמיים בארץ