הסיבות מדוע אסור להדיר את אורית סטרוק מהכנסת - סרוגים

הסיבות מדוע אסור להדיר את אורית סטרוק מהכנסת

על רקע המו"מ בין המפלגות שעלול להוביל להוצאתה של אורית סטרוק מרשימת תקומה. לשימוש ראשי תקומה, רשימת הפעילויות וההישגים שהביאה בכנסת האחרונה.

הסיבות מדוע אסור להדיר את אורית סטרוק מהכנסת
  (צילום: מרים צחי, יח"צ)

ההישגים של  חברת הכנסת אורית סטרוק בכנסת ה-19:  רשימה חלקית:

ארץ ישראל והתיישבות

  1. ח"כ אורית סטרוק הקימה את שדולת ארץ ישראל בכנסת שבמסגרתה הובילה מאבק פרלמנטרי וציבורי רחב שהביא לבלימת התהליך המדיני, מנעה הסכם רע ב  Horizon2020 (שת"פ מחקרי עם האיחוד הארופאי) באופן שלא יפגע בהתיישבות, הובילה שיח להחלת ריבונות והגשת עשרה חוקי ריבונות על יו"ש, טיפלה בסוגיות בג"צים, ובסוגיית אכיפת החוק והבטחון בהתיישבות, הביאה לשינוי משמעותי במסלול ההרסני של החוק להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב, הביאה עשרות ח"כים לסיורים ברחבי יהודה ושומרון, הובילה לחץ פרלמנטרי שהוביל למיצוי הדין עם פורעים ערבים ביו"ש.

יזמה לרגל 9 שנים לגירוש מגוש קטיף, יום מיוחד בכנסת,  דיונים בחמש וועדות שונות בלקחי הגרוש על רקע המלחמה בדרום ודיון מיוחד במליאה, הובילה את חקיקת חוק יסוד משאל עם, וקידמה שוויון זכויות וקידום מעמד ישראל ביו"ש: מהלך שהחל בחוק עבודת נשים, נמשך בהחלטת ממשלה להחלת כל חוקי העבודה ביו"ש באמצעות צווים, ולאחר מכן – הגשת חוק הנורמות הקובע כי כל חוק שיתקבל בישראל יוחל ביהודה ושומרון באמצעות צוו אלוף.

  1. ח"כ סטרוק הביאה, יחד עם השר אורי אריאל לביצוע חפירות ארכאולוגיות בתל חברון העתיקה, הביאה, יחד עם סגן השר הרב אלי בן דהאן לשיפור המצב הבטחוני בקבר רחל ולהרחבת שעות הפתיחה של האתר, קידמה הגנה על ראש מועצת בית אריה לאור איומים מצד ארגוני טרור, קידמה יחד עם ח"כ מוטי יוגב תקצוב למיגון לתחבורה הציבורית והפרטית ביו"ש, הובילה מאבק ציבורי, פרלמנטרי ותקשורתי בדוחו"ת מולד ואדווה הנוגעים לתקציבים המוקצים ליהודה ושומרון, קידמה פעילות מול הממשלה למניעת המשך בניית הגדר בגוש עציון.

סטרוק העבירה את החוק שימנע שחרור מחבלים אכזריים במיוחד בעסקאות, העלאת את רצח נתנאל עראמי לסדר היום הציבורי והניעה את המשטרה לטיפול בנושא, הובילה מאבק בתקציבי המנהל האזרחי על מנת להביא להשקעה שוויונית של התקציבים בכלל האוכלוסיה באזור (נכון להיום מושקעים התקציבים ברובם באוכלוסיה הערבית), קידמה עבודת מטה לשיפוי חקלאי בקעת הירדן על נזקי החרם האירופאי, יזמה מיזם מכתבי ברכה מכל ראשי המדינה והעם היהודי לשבת חברון, הגישה הצעת חוק לביטול תכנית ההתנתקות.

היא חשפה האת התנהלות החמורה של המנהל האזרחי בטיפול בבניה בלתי חוקית ערבית, הביאה לעצירת פורעים שהשחיתו חלקות חקלאיות ביו"ש וכן הביאה להפסקת הרס בתי מתיישבים כצעדי ענישה: לחץ פרלמנטרי שהביא להפסקת השיטה של הרס בתים ביו"ש כצעד ענישה, כפי שנעשה לביתו של שגיא קייזלר.

זכויות אדם, חברה, חוק ומשפט

  1. ח"כ סטרוק הכניסה שינויים ובלמים משמעותיים בחוקים הנוגעים לזכויות אדם: טרפוד תכניות המשטרה לנטילת דגימות דנ"א מחשודים בתקיפת שוטרים, ולהרחבת ימי המעצר לקטינים, ושינוי נהלי המשטרה בנוגע לכבילת עצורים בתאי מעצר, קידמה מסלול שיקומי לבני נוער שנעצרו על רקע אידאולוגי, הובילה הצעת חוק למניעת נטישת מטופלים סיעודיים על ידי מטפליהם יזמה חוק איסור אפליה מחמת גיל, יזמה חוק שינוי שם קצבת הזקנה ל"גמלת אזרח ותיק", סייעה לתורמי כליות – בקיצור התהליך להחזר הוצאות עבור אובדן ימי עבודה לתורמי אברים במהלך תהליך התרומה והובלת חקיקה בנושא.יזמה את חוק הלמ"ס – ביטול עונש המאסר למסרבים למלא שאלון של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, קדימה את התרבות היהודית – בהנגשה של הצגות תיאטרון המעלות סוגיות חינוכיות וערכיות, קידמה את הטיפול בדו"ח הוועדה הבין משרדית העוסק בבני נוער עם בעיות נפשיות, יזמה הצעת חוק להכפלת הענישה לעוברי עבירה כלפי קשישים, הציפה את נושא השימוש באקדח טייזר שהביאה לדו"ח מבקר המדינה בנושא, חשפה את הטיפול הכושל של היועמ"ש לממשלה בזיופים בבחירות לכנסת ה 19, יזמה את חוק הפוריות – הרחבת ההגנה לנשים בטיפולי פוריות וכן יזמה את חוק הגנה על הביטוח הסיעודי – מניעת גביה מביטוח סיעודי לתשלום חובות ומטרות נוספות.
  2. ח"כ סטרוק הובילה את בלימת החקיקה אנטי יהודית: יזמה 2 ימי עיון סיעתיים בנושאי דת ומדינה, שהביאו לעצירת הסחף בתחום זה, ולהקמת צוות פנים-סיעתי שאחראי על גיבוש עמדת הסיעה לגבי חוקי דת ומדינה, תוך התייעצות עם רבנים, הכניסה שינויים משמעותיים בחוק הגיוס: מיזעור הסנקציות הכלכליות על הישיבות החרדיות, והכנסת "ערך לימוד התורה" לתוך החוק גם ביחס לישיבות החרדיות והובילה בלימת חוקים המנוגדים להלכה, כגון: חוק ברית הזוגיות, חוק לסירוס כלבים וחתולים, חוק המאפשר לגויים לאמץ ילדים יהודיים, חוק להטבות מס לזוגות חד מיניים ועוד.
  3. ח"כ סטרוק יחד עם סגן השר הרב אלי בן דהאן בלמה את חוק הגיור במתכונתו הגרועה. הובילה מהלך תקשורתי נרחב להסברת נזקי החוק וההבדלים בינו ובין החלטת הממשלה בנושא ויזמה לישיבת סיעה מיוחדת בנושא התקציב בה נקבעה מחוייבות הסיעה לתקציב הישיבות.
  4. ח"כ סטרוק יזמה את המהלך להשבת משוחררי עסקת שליט לכלא במבצע 'שובו אחים', ובהמשך יזמהעם ח"כ אלקין חוק להחזרת מחבלים משוחררים לכלא.
  5. כמו כן, ח"כ סטרוק יזמה את המהלך לעצירת משכורות המחבלים, וצעדי ענישה נוספים כלפי מזוהי חמאס ביו"ש והעלתה את הנושא בהמשך לסדר היום הציבורי במליאה ובוועדת חוץ ובטחון, קידמה את שיתופם של סיירים אזרחיים בניהול מבצע החיפושים במבצע שובו אחים, דבר שהוביל למציאת הנערים הי"ד, השתתפה כחברה פעילה בוועדת חוץ ובטחון במבצע 'שובו אחים' ובמבצע 'צוק איתן' וכחברה פעילה בוועדה חסויה של הוועדה לביקורת המדינה, הובלתי החלטות חשובות הנוגעות לגיוס מילואים בשעת חירום.

דת ומדינה

בטחון ומלחמה בטרור

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
אסור?! שתעמוד לבחירה במפלגתה/תנועתה והציבור יחליט!!!!
גדעון | 18-12-2014 12:41
2
ה ההלכה אומרת על מינוי אשה לתפקיד צבורי -
משה | 18-12-2014 12:53
מפורש שכאשר שלומציון היתה מלכה, חז"ל העריצו אותה ושתפו עמה פעולה. שלא לדבר על דבורה שהיתה נביאה, מרן פוסק בדור וכו'. כאמור: "ויעלו אליה כל ישראל למשפט". הדגש על "כל ישראל", כולם בלי יוצא מהכלל מה שלא זכה אף "גדול". גם שלומציון הייתה מקובלת על כל ישראל
3
אבל היא רוצה פילוג
| 18-12-2014 14:06
ובנט לא מספיק דתי בשבילה את שתחיה עם הדתיים. וסתם מעניין לדעת מי כתב את זה?
4
חוץ מלהקים את המדינה היא עשתה הכל?
בית אל ב' | 19-12-2014 3:17
חוץ מלהקים את המדינה היא עשתה הכל? נו באמת. על הדרך היא מנכסת כל מה שזז סביבה? עשיתם "קופי " פייסט" מהמאמר של הדובר שלה,משה? התפרסם דבר דומה שלו באתרים אחרים אבל תחת שמו.
5
פישלתם במשפט האחרון...
| 13-01-2015 17:35
העתקתם את הודעת הדובר ושיניתם מעט את הנוסח אבל פיספסתם במשפט האחרון ונשאר "הובלתי " בגוף ראשון..