עמנואל שילה: "לא בלי אורית סטרוק" - סרוגים

עמנואל שילה: "לא בלי אורית סטרוק"

קורא עמנואל שילה עורך 'בשבע' במדורו המתפרסם הבוקר בעיתון הדתי לאומי, וכותב "סטרוק יודעת לפעול, להשפיע ולשכנע. אם היא לא תהיה באיחוד הלאומי, יהיה שם הרבה פחות על מי לסמוך. אני מצפה מאורי אריאל וחבריו לא לנטוש בצד הדרך ח"כית מצוינת ושותפה נאמנה. אם הם יוותרו עליה ולא ייאבקו על הכללתה ברשימה, לי באופן אישי זה יהרוס את החשק לתמוך בהם"

author-image
עמנואל שילה: "לא בלי אורית סטרוק"
  לא בלי סטרוק. שילה (יח"צ בשבע)

בציבור היותר תורני בציונות הדתית יש מי שבעיניהם ההתפצלות מהבית היהודי כדי לחבור לאלי ישי היא לכתחילה האופציה הטובה ביותר. בחוגי 'ישיבות הקו' כבר מזמן נתנו גט כריתות לנפתלי בנט ולחוגים הליברליים בציונות הדתית. יוני שטבון עזב את הבית היהודי לשמחתו של בנט, למרות סקרים שהוכיחו שהוא עתיד להיבחר שם במקום גבוה על אפו וחמתו של היו"ר. טוב היה אילו בחר להיאבק על דעותיו במקום שבו נמצאים רוב בוחרי הציונות הדתית. אבל שטבון מעדיף להיות במפלגה שבה הוא מרגיש רצוי ודעותיו אינן דעת מיעוט. אפשר להבין אותו.

מפלגתו של אלי ישי, תחת סמכותו הרוחנית של הרה"ג מאיר מאזוז שליט"א, תהיה מפלגה ימנית. הרב מאזוז, ראש ישיבה חשובה בבני ברק ומהבולטים בין גדולי התורה של היהדות הספרדית, הוא תומך נאמן של ההתיישבות ביו"ש ומתנגד עקבי לכל מסירת שטחים. יחסו אל הכיפות הסרוגות הוא ידידותי ומכבד, בניגוד לזה של ראש מועצת חכמי התורה החדש של ש"ס. במקרה של חוסר הכרעה בין הגושים הפוליטיים, מפלגתם של הרב מאזוז ואלי ישי תלך עם גוש הימין, בעוד ש"ס עלולה גם לחבור אל השמאל. לכן יש לברך על כל מנדט שיעבור מש"ס של אריה דרעי למפלגתם של אלי ישי ושטבון.

באשר לאפשרות שהאיחוד הלאומי יחבור לאלי ישי, האופציה הזאת פחות משמחת. קודם כל בגלל שהמשמעות היא פילוג בציונות הדתית ובמפלגת הבית היהודי, ודלדול משמעותי של הכוח התורני בתוך הסיעה שצפויה להיות גדולה ומשפיעה. בעיה נוספת היא ההתנגדות במפלגתו של ישי להכללתן של נשים ברשימה. אינני מהסבורים ששילוב אחוז מסוים של נשים ברשימה לכנסת הוא עניין הכרחי. יש לאפשר לכולם להתמודד, ושייבחרו הטובים ביותר והמתאימים ביותר, בין אם הם גברים או נשים. אבל אין להסכים לכך שמועמדת מתאימה, וכל שכן חברת כנסת מכהנת שהוכיחה את עצמה כפרלמנטרית מעולה, תיפסל רק משום שהיא אישה.

במקרה של אורית סטרוק מדובר ביותר מכך. אנשי האגף היותר תורני בציונות הדתית, שחלקם אולי נוטים מטעמי צניעות ליישר קו עם הדרישה לוותר על שירותיה, אולי אינם מודעים לתרומתה בכנסת מעבר לתפקידה כיו"ר השדולה למען ארץ ישראל. יותר מכל ח"כ אחר באיחוד הלאומי, אורית סטרוק תרמה רבות, בפעילות שקטה מאחורי הקלעים כדרכה, לעצירת הסחף שחל בעמדות המפלגה בכל הנושא של החקיקה הדתית. בשילוב של בהירות הכרה ופעולה נחושה ויסודית, סטרוק גרמה לבנט ושותפיו לדעה לרדת מהעץ בנושאים קריטיים כמו למשל נישואים אזרחיים, וליישר קו עם הרב דרוקמן וחבריו הרבנים. יש אנשים שיודעים לזעוק את האמת שבליבם ולהישאר במיעוט. יש אנשים שמתכופפים ומיישרים קו עם החזקים. ויש כאלה שנשארים לשבת על הגדר. אורית סטרוק יודעת לפעול, להשפיע ולשכנע. אם היא לא תהיה באיחוד הלאומי, יהיה שם הרבה פחות על מי לסמוך.

מדברי הרב מאזוז לא בהכרח משתמע שהוא יפסול שותפות עם האיחוד הלאומי אם אריאל יתעקש לאפשר שילוב נשים מטעמו ברשימה. את התנגדותו לשילוב נשים במפלגה של אלי ישי נימק הרב מאזוז בעיקר בכך שהדבר מעורר מלחמות וביקורת בציבור החרדי. אבל אם יהיה ברור שמצד האיחוד הלאומי הווטו הזה מסכן את האיחוד ואת הצלחת המהלך הפוליטי של אלי ישי, ייתכן מאוד שהחלטתו תשתנה. אפשר לרוץ ברשימה משותפת של שתי מפלגות, אחת דתית-לאומית הפתוחה גם לנשים ואחת חרדית עם גברים בלבד. כדאי לתת את הדעת על היבט נוסף: חברות כנסת דתיות מושכות אליהן תשומת לב רבה והופכות דוגמה לרבבות צעירות דתיות. גם מהטעם החינוכי הזה, מוטב שמי שתעמוד לנגד עיניהן של בנותינו כמודל לחיקוי תהיה אורית סטרוק ולא איילת שקד או עליזה לביא. אני מצפה מאורי אריאל וחבריו לא לנטוש בצד הדרך ח"כית מצוינת ושותפה נאמנה. אם הם יוותרו עליה ולא ייאבקו על הכללתה ברשימה, לי באופן אישי זה יהרוס את החשק לתמוך בהם.

==

המדור המלא מתפרסם היום בעיתון 'בשבע'

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
מעניין מר שילה: לזרוק את בן ארי ואלדד שננטשו ע"י אריאל
סתם אני== | 18-12-2014 11:15
לא עוררה מאמר, אך גב' שטרוק למרות היותה ח"כית ראויה מאד תעכב את שיקום הציבור הדתי לאומי אמיתי כולו? הצרוף לאלי ישי יכול להיות ראוי (יותר מאשר החיבור ללפיד למשל), ויכול להעלות את הדתיים לאומיים אמיתיים לשלב של צמיחה שאם לא כן הציבור הזה יעלם לגמרי. והכל בגלל הגב' סטרוק? (שאני מעריכה, באמת מעריכה)
2
שמחתי לשמוע את הדברים. לצערי, אני עדין זוכר את הטלפון
יהודי | 18-12-2014 11:16
בצוק איתן מאת הגנרלית הדגולה!
3
שולמית מלמד שולטת בו כמו יו יו
חיים | 18-12-2014 11:43
הוא עושה מה שאומרים לו אחרת יפטרו אותו, מסכן
4
מה שמצחיק אצל אנשי בית אל ב
רוני | 18-12-2014 11:53
הם עם הרב קוק רק כשהוא מסתדר להם לאג'נדה של ארץ ישראל. אבל לא לבחור אישה, לא מקשיבים לו
5
זה לא משנה מה החשק שלך אתה תעשה מה שהבוסית תצווה
ממש מסכן | 18-12-2014 12:55
אתה כבר מזמן לא עושה מה שבחשק שלך אתה משועבד לגחמות של הממונים עליך אתה הרי חייב "לזרום" עם מה שרוצים שתחשוב ותכתוב אז תעזוב את החשק שלך ותמשיך בעבודתך אחרת תצטרך למצוא עבודה חדשה....
6
הרה"ג הרב אבינר שליט"א כבר כתב כדברי הרצי"ה נגד
השוחד | 18-12-2014 13:03
אז מה פתאום פקיד של הרב זלמן מלמד יוצא נגד דעת תורה של הרצי"ה, מה קרה??? בגבעת האולפנה סיפרו לנו שאנחנו פשוטי העם לא מבינים למה הוא התיר לעצמו לפנות את הגבעה בהסכמה בתמורה לכספים רבים למוסדותיו בניית ישיבה חדשה ומבנים לאנ"ש שלו בניגוד לדעת הרצי"ה ולדעת רבים מתלמידיו מה עכשיו? הרי הרבנים קוק יצאו נגד שילוב נשים
7
עמנואל הפמניסט
ניסן | 18-12-2014 14:07
לא יודע אם סטרוק תהייה או לא תהייה במפלגה אבל נשמח מאוד ואתה וחבריך החרד"ל תהיו שם הבית היהודי יסתדר מצויין בעלדיכם וגם בלעדי העיתון המיותר שלכם
8
תעשה טובה עמנואל - שלא יאבד לך החשק
איש קטן | 18-12-2014 14:58
כי אז נאלץ לסבול אותך ואת חבריך הפנאטיים בבית היהודי ואת זה אנחנו ממש לא רוצים
9
אין באמת שום דרישה כזו מצד אלי ישי
| 18-12-2014 17:31
זו פיקציה שהמטרה האמיתית שלה היא למנוע את החבירה עם אלי ישי, בגלל שהיא דוחקת למטה ברשימה חברים בתקומה והם משתמשים באורית סטרוק וכביכול במעמד האשה בשביל זה, אבל זה לא באמת העניין. ועוד הערה : שימוש ב"מעמד האשה" לצרכים פוליטיים הוא בד"כ טקטיקה של השמאל.
10
יהושוע הפרוע: לא בכלל
יהושוע הפרוע | 18-12-2014 17:37
אולי תרדו מהעץ הזה כבר?
11
יש היתר לח"כ אישה -הפכת לליברלי?
יהודי ירושלמי | 18-12-2014 18:50
12
די לביזוי הרב והרבנית מלמד!
אלמוני | 19-12-2014 3:39
ולגופו של עניין, הבית היהודי מעלה ריח באשה רפורמי ואנטי-יהודי. חבירה לישי יכולה להוות כיוון של שינוי לטובה, על אף ההפסד - הגדול - של אשה עתירת זכויות רבות כ"כ.
13
לאלמוני המגיב 12
גבעת האולפנה לא נסלח | 19-12-2014 12:44
אתה צודק צריך להפסיק לבזות אותם אבל האמת נשארת אמת הם גרפו לישיבה שלהם מליונים מכספי ציבור על חשבון רמאות לאנשים תמימים שחשבו שאפשר להאמין לכנופיה הזאת שיפסיקו לדבר על אחדות שהם מראשי הפלגנים בציבור הדתי לאומי זורעים שינאה ומחלוקת אפילו עם ת"ח גדול שמרבה לאחד ולקרב את הציבור כנראה מתוך קנאה להצלחות הרבות
14
עמנואל שילה כותב כמו שרוצים שהוא יכתוב, אחרת יפטרו אותו
תנו לערוץ להמשיך לרוץ... במדרון | 20-12-2014 22:09
ולכן אין מה להתייחס לדברים שלו כל מי שמכיר מקרוב יודע ששם זו הדיקטטורה במיטבה ואל יעיז מאן דהוא להביע את דעתו נגד הדעה של הבוס ובוסית