הרובל צונח: הכלכלה ברוסיה קורסת - סרוגים

הרובל צונח: הכלכלה ברוסיה קורסת

הירידה המכוונת של מחירי הנפט בעולם, בעידודן של ארה"ב וסעודיה הנלחמת בציר הרשע, בשילוב הסנקציות בגלל המלחמה באוקראינה מביאים את הכלכלה הרוסית לקריסה. שער הרובל צולל

הרובל צונח: הכלכלה ברוסיה קורסת
  כלכלה קורסת. פוטין (צילום: שאטרסטוק)

הכלכלה הרוסית בצניחה חופשית.

הבוקר העלה הבנק המרכזי ברוסיה את שער  הריבית לשיעור שיא של 17% כדי להלחם באינפלציה במדינה. זהו השער הגבוה ביותר לריבית מאז המשבר הכלכלי בשנת 98'. אתמול צלל הרובל בשיעור חד של 13% והעלאת הריבית ניסתה לייצב את המצב. בבוקר עוד טיפס הרובל בשיעור של 10% אך מאז צלל ב-22% לשיעור של קרוב ל-70 רובל לדולר. במקביל, הבורסה של רוסיה צללה היום ב-14.5 אחוזים.

הסיבה למשבר נעוצה בהורדה המכוונת של מחירי הנפט שמבצעות ארה"ב וסעודיה, במלחמה נגד ציר הרשע האיראני. ארה"ב מצליחה לספק את כל תצרוכת הנפט העצמית שלה אך ממשיכה לשאוב מהבארות בטקסס כדי להפיל את הכלכלה האיראנית שתלויה במחירי הנפט. מחירה של חבית כבר חצה את 60 הדולים ונסחר היום ב-59$ לחבית.

המחיר שהופך את ייצור הנפט הרוסי לכמעט לא כדאי, גורם להתכווצת הכלכלה הרוסית, שבין כה לא הייתה יציבה. לזה צריך להוסיף את הסנקציות האירופאית והאמריקניות על פוטין בעקבות סיפוח חצי האי קרים והמלחמה עם אוקראינה כדי לקבל כלכלה על סף התרסקות.

דיווחים ברוסיה מעלים כי השטרות בכספומטים הולכים ואוזלים אך עדיין אל מורגש מחסור בשווקים כפי שהתאפיין בשנות השמונים של המאה הקודמת. התחזית להמשך ירידת מחירי הנפט בעולם, יחייבו את רוסיה להחליט על צעדים מדיניים בהם התקפלות מהכיבוש באוקראינה, כשגם מעמדו של פוטין הופך למעורער.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו