בלי ספאם: המתמודדים לא ישלחו הודעות SMS - סרוגים

בלי ספאם: המתמודדים לא ישלחו הודעות SMS

תקנון הפריימריז של הבית היהודי מעלה כי כל מתמודד יוכל לשלוח שתי הודעות דואר אלקטרוני אך שליחת מסרונים למתפקדים ממאגרי המפלגה לא תתאפשר. מסתמן: ההצבעה תתאפשר בכל קלפי בארץ

author-image
בלי ספאם: המתמודדים לא ישלחו הודעות SMS
  הפעם בלי הודעות ספאם (אילוסטרציה שאטרסטוק)

הבשורה הטובה ביותר עבור מתפקדי הבית היהודי היא הורדה צפוייה של כמויות הספאם (הודעות זבל) שיקבלו מהמתמודדים השונים.

בבחירות הקודמות לבית היהודי לפני כשנתיים, שיגרו המתמודדים עשרות הודעות בדואר האלקטרוני, בשיחות מוקלטות ובמסרוני SMS הקוראים לבוא ולהצביע למועמדים. בסרוגים כתבנו אז על התופעה והבאנו עדות של אחד המתפקדים שהתלונן "כי ביממה האחרונה קיבל 9 הודעות דוא"ל שונות, שבעה מסרונים, שתי שיחות מוקלטות וסקר טלפוני".

לקראת הבחירות הקרובות הוקם דף פייסבוק מחאתי בשם "לא מצביעים למספימים" ובו ריכוז הודעות הזבל שמקבלים מתפקדים לקראת הפריימריז.

תקנון הבחירות הפנימיות שפורסם רק השבוע, מעלה כי כל מתמודד יזכה לקבל לידו את ספר הבוחרים המלא, אך מספרי הטלפון וכתובות הדוא"ל יישמרו בידי המפלגה. "המפלגה תשגר לכל בעלי זכות הבחירה הודעות ומידע מטעם המועמד ולפי בקשתו, במדיה דיגיטלית, עד 2 הודעות מייל בתשלום של 1,800 ש"ח, משלוח מסרונים (הודעות S.M.S) לכלל בעלי זכות הבחירה על ידי המפלגה – לא יתאפשר".

הסעיף אמנם מונע שליחת מסרונים ממטה המפלגה, אך ייתכן והמועמדים יצליחו לשלוח SMSים מתוך מאגרים אישיים שצברו, כפי שנעשה כעת.

10502246_1505084016432923_5637060152793938207_n

מתוך דף הפייסבוק "לא מצביעים למספימים"

מחיר ההתמודדות

פרטים נוספים שעולים מתקנון הבחירות הם שכל מועמד יצטרך לשלם 7,000 שקלים למפלגה ולהגיש 150 חתימות של מתפקדים כדי להגיש מועמדות. אלה שירוצו למקום המשוריין לחברי המרכז – ישלמו 7,500 שקלים ויצטרכו להגיש 150 חתימות של חברי מרכז.

הסעיף החשוב ביותר אולי לגבי יום הבחירות, קובע כי כל מצביע יצטרך לבחור 7 שמות. המספר נקבע לפי חצות מכמות הח"כים שהשיגה המפלגה בבחירות האחרונות ועוד 1 (במקרה דנן 12/2=6 ועוד 1). הנתון לוקח בחשבון גם את חברי הכנסת של האיחוד הלאומי, למרות שאינם חברים רשמיים בבית היהודי. כמות הנבחרים נותנת חיזוק למתמודדים החדשים שיוכלו להכנס בנוסף לחברי הכנסת שנחשבים יותר מוכרים.

ההצבעה תהיה בשיטת האירוויזיון כשלושת השמות הראשונים יקבלו 2 נקודות, וארבעת המתמודדים האחרונים נקודה אחת. הדירוג בפריימריז ייקבע לפי סך הנקודות שקיבלו המתמודדים. השיטה הזו אמורה להחליש מוקדי כח שעלולים להטות את תוצאות הבחירות.

מיקום הבחירות טרם נקבע, אך לסרוגים נודע כי בועדת הבחירות מסתמן כי כל מתפקד יוכל להצביע בכל נקודת בחירה מבלי להתייחס למיקום מגוריו. כך למשל סטודנט הלומד בבאר שבע, לא יצטרך לנסוע לביתו בגבעת שמואל אלא יוכל להצביע בקלפי בעיר הדרומית, מה שיקל על חיילים, סטודנטים ותלמידי ישיבות ומדרשות להצביע מבלי לבזבז שעות בנסיעה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו