דעה: להתפצל ולכמה שיותר מפלגות - סרוגים

דעה: להתפצל ולכמה שיותר מפלגות

יש זרמים שונים בציונות הדתית ומעגליה הקרובים, לכן ראוי לפצל לפצלים את הכוח הפוליטי שיכול לבוא לידי ביטוי. חרד"לים ופדלחושויות, מרכז והר המור, אשכנזים וספרדים. אור יזרעאלי בטור ציני

author-image
דעה: להתפצל ולכמה שיותר מפלגות
  לפצל לרסיסים. יזרעאלי (באדיבות המצולם)

הבית היהודי ותקומה לא רואים עין בעין את הדברים. השקפה תורנית אל מול השקפה כלל ישראלית. או משהו כזה. או שכולם אוהבים את כלל ישראל אבל חוץ מחרד"לים, או חוץ מליברלים- משמדי התורה. אם מישהו הבין בדיוק את ההבדל בין וורצמן לבן דהן (חוץ מאורך הזקן), או בין סטרוק ליוגב (חוץ מהיקף השביס) שיסביר בבקשה. בנט הדיקטטור אל מול אריאל סמל הדמוקרטיה. רבנים אל מול חובשי כיפות שמיים. דני דיין מול אריה אלדד בזמנו. בקיצור מפלגות שונות בתכלית ולכן כדאי שיתפצלו.

יש זרמים שונים בציונות הדתית ומעגליה הקרובים, לכן ראוי לפצל לפצלים את הכוח הפוליטי שיכול לבוא לידי ביטוי. העיקר, העיקר שהרב סתיו חלילה לא יהיה הרב הראשי איפה שהוא, או לחילופין שהרב מלמד לא יהיה מוקד כוח במפלגה. חרד"לים נמאסתם, פמיניסטיות דתיות עליתם על העצבים. יאללה ללכת אל הרב להתגרש. או במקרה הזה ללכת עם הרב אל הרב שאף אחד לא מסכים עליו ולקבל גט איך שהוא.

ולא רק זאת. כדאי אם כבר הולכים על חידודי הבדלים והשקפות עולם להקים עוד שתי סיעות. אחת תייצג את הקו- כפי שמכונה בית המדרש הכל יכול של הרב טאו, שם יביאו את תורת הכלליות לידי ביטוי בדרך הכי טובה. מפלגה אחרת תייצג את הזרם של מרכז הרב, הרבנים מלמד והרב אליקים לבנון.

ואם כבר אז מה אם מפלגה באור החסידות? כזאת שתייצג את הרב יהושע שפירא וישיבות מהז'אנר, בנשיאות הרב שטיינזלץ ויהיו בה מקומות משוריינים לחוזרים בתשובה שעשו זאת בעקבות הספר מקימי.

זה לא פוליטיקלי קורקט לכן לא אציע פה להקים מפלגה רק למתפללי ע"מ שחוו קיפוח במוסדות הציונות הדתית, מול מפלגה על טהרת האשכנזים. אבל לא ברור לי איך מפלגה כזאת תשב לישיבת סיעה בפסח כשפרורי קטניות יפלו מחליפתם של המזרחיים על השולחן.

לא לשכוח אנחנו לא רק בשנת בחירות אלא גם בשנת שמיטה (אל תגידו לי שאתם לא יודעים במה מדובר אנחנו נזרוק אתכם מהמפלגה) לכן יהיה קשה להושיב באותה מפלגה כאלו שאוכלים אוצר הארץ המצדדים בהיתר מכירה אל מול אלו עם היבול הנוכרי.

בשעה טובה כדאי לצאת לדרך חדשה. כל אחד יוכל להזדהות הרמטית עם הערכים של המפלגה אליה הוא יצביע. הגיע הזמן. כשם שפרצופיהן שונים כך דעותיהן וכולי. וברוך ה' שבציונות הדתית אין מאבקים חלילה של אגו וחלוקת כיסאות אלא הכל לשם שמיים.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
כל הפוסל במומו פוסל
אבנר | 15-12-2014 14:39
כנראה הטור הזה מעיד בעיקר על כותבו שאצלו הערכים הם אווריריים ומטושטשים, ולכן אפשר להכניס את כולם תחתם, ולכן גם קשה לו לקבל כאלה שיש להם עקרונות. כן. תתפלא. יש כאלה שמבחינתם, עם בנט רב המפריד על המשותף. כואב לך? תמשיך להצביע לבנט
2
לא מצחיק! עצוב שיש צעירים שבשבילם הכל מישמש.
| 15-12-2014 14:45
אם כך כבר יש מפלגה כזו אז בשם האחדות הקדושה שיתאחד איתם עם הליכוד. אך רגע, רגע, לא כ"כ מהר. בנט יתאחד רק כשזה יהיה משתלם לו עצמו. בינתים הוא צריך אותנו בשביל לטפס לצמרת הליכוד על הגב של כולנו, ואח"כ הוא כבר לא יהיה חייב לאף אחד ולשום דבר. כמו כל ראשי הליכוד. (בעצם כבר עכשו הוא לא חייב כלום רק לעצמו)
3
ומפלגת ג'ינג'ים?
איש | 15-12-2014 15:36
4
כמה צודק, כמה עצוב. לחימת חורמה על עקרונות הורסת ומחריב
ארז | 15-12-2014 15:38
כל כך צודק שבא לבקות. לציונות הדתית יש מנגנון השמדה עצמית בשם אידאלים נשגבים. כמה חבל. סוף סוף יש הזדמנות להוביל כל אחד מהמקום שלו, שבו הוא מאמין.אבל לעבוד ביחד על ה90% המשותף, אז למה להרוס.
5
מס' 4, אתה בוחר פוטנציאלי של בנט ש
כמה עצוב. | 15-12-2014 17:12
ש"אידיאלים נשגבים" גדולים עליו, כבד לו על הגב, הם הורסים אותו, לכן התפרק כדי ללכת בקלילות ללא משא כבד מדי אחרי החלילן מהמלין בנט
6
חייבים ביחד
רבקה | 15-12-2014 17:13
אני מתחננת תעשו הכל להשאר ביחד.זה הכח שלנו.
7
איזה מצחיקול. לא נושמת
| 16-12-2014 6:37
אהבל.