לא מח"כה: רון מוריה מצטרפת למערך ההסברה - סרוגים

לא מח"כה: רון מוריה מצטרפת למערך ההסברה

המועמדת בפריימריז של הבית היהודי, סופיה רון מוריה, התראיינה הבוקר לטלוויזיה השוויצרית והבהירה את עמדתה בנוגע למדינה פלסטינית: "הרש״פ וחמאס לא רוצים רק את יהודה ושומרון, אלא הם רוצים להשמיד את מדינת ישראל".

author-image
לא מח"כה: רון מוריה מצטרפת למערך ההסברה
  (באדיבות המצולמת)

סופי רון מוריה, לשעבר כתבת פוליטית בעיתון מקור ראשון אשר מתמודדת כעת בפריימריז למפלגת הבית היהודי, החליטה לא להמתין עד שתיבחר לכהן כחברת כנסת והחלה לפעול בשורות ההסברה לטובת מדינת ישראל.

בראיון שקיימה הבוקר עם הרדיו הממלכתי בשווייצריה עמדה סופי על זכותו של העם היהודי על ארץ ישראל ועל הסכנה הטמונה בקיומה של מדינה פל​סטינית ליציבות האזור כולו.

לשאלת המראיינת למה היא לא מאמינה בפתרון שתי מדינות? השיבה סופי כי "הרש״פ וחמאס לא רוצים רק את יהודה ושומרון, אלא הם רוצים להשמיד את מדינת ישראל. אין פרטנר בצד השני. יתירה מזאת מדינת ישראל ניסתה במלחמת העצמאות והניסיון נכשל. ניסינו באוסלו והניסיון נכשל. צריך לצאת מהאשליות".

"היום ישראל מתייצבת ראשונה בחזית מול הטרור האסלאמי שמאיים גם על שווצריה, זהו עניין של זמן. ניצחון שלנו הוא אינטרס של אירופה. אנחנו החיץ והמגן שלכם".

לשאלה כי קיים חשש שהגדרתה של ישראל כמדינה יהודית תפגע בהיותה דמוקרטית ותפגע במיעוט הערבי השיבה סופי כי "החשש הוא דימיון מוחלט. אנחנו מבקשים לעגן את היותה של ישראל מדינה יהודית וזו הצעת חוק שמפלגתי מקדמת. גם בעידן הגלובליזציה יש מקום וחשיבות למדינות לאומיות. יהודים בארה״ב ובאירופה מבקשים להיות אזרחים שווי זכויות אל לא לשנות את אופי המדינות בהן הם חיים. ערביי ישראל נהנים מזכויות דמוקרטיות שלא שמורות להם באף מדינה ערבית. אבל לא נאפשר לאף אחד לשנות את אופייה והגדרתה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי ורצוננו לעגן זאת בחקיקה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
תפעלי חזק בקרב יהודי רוסיה שלא ישחיתו קול אצל ליברמן
דימטרי השותק | 14-12-2014 14:17
אין אף אחד שיכול לעשות את זה חוץ ממך. אין! ואת מוכרת אצלנו.
2
אז זה מה שעשית כשהיית גם עיתונאית?
| 14-12-2014 16:48
מרגישה מרומה. בלי נדר, לא אקרא אותך יותר.
3
ה-כל למען זבולון
אחת שיודעת | 14-12-2014 23:28
בכל הכתבות בקדנציה הקודמת הקדישה "באובייקטיביות "רבה לזבולון,
4
גם אני מרגישה מרומה ,לא אאמין לכתיבתך.
יונה | 15-12-2014 9:09
כתבת בזכות בנט ולא הבנתי שיש פה כוונה לעשות פוליטיקה. אינך ישרה בכתבות.לא היית אובייקטיבית אלא מוטה לכוון הבית