חוטובלי בריאיון ל'סרוגים': "הציונות הדתית צריכה להפנים - או ליכוד חזק או אופוזיציה"

חוטובלי בריאיון ל'סרוגים': "הציונות הדתית צריכה להפנים - או ליכוד חזק או אופוזיציה"

סגנית שר התחבורה מחדדת את ההבדל בין הליכוד לבית היהודי "תנועה שמוגדרת "מגזרית" לא יכולה להוביל את המדינה", ותצביע נתניהו למרות התנגדותה לפתרון שתי המדינות

author-image
"הציונות הדתית צריכה להפנים - או ליכוד חזק או אופוזיציה"
  או ליכוד או אופוזיציה (יח"צ)

בריאיון ל'סרוגים' מחדדת סגנית שר התחבורה, ציפי חוטובלי, את ההבדל בין הליכוד לבית היהודי (הבית היהודי היא מפלגה מגזרית), מצהירה כי תבחר בנתניהו לראשות הליכוד (הוא הכי מתאים) ומבהירה: "אני נגד פתרון שתי המדינות" (הפתרון הוא סיפוח יהודה ושומרון).

מה ההישגים שלך בתור סגנית שר תחבורה?‬

"הנושא שהיה תחת אחריותי במשרד היה הבטיחות בדרכים- במסגרת תחום אחריותי ניסינו לעלות מדרגה את המודעות של נהגי ישראל לכל נושא הבטיחות בדרכים, קידמנו קמפיין גדול שעוסק בנושאשיכחת ילדים ברכב לאחר קיץ טרגי שעבר עלינו בנושא זה. עוד קמפיין שיצא בעקבות תרבות הסמסים בזמן נהיגה שזו אחת מהתופעות היותר מסוכנות ויותר שכיחות אצל הנהג הישראלי. כמו כן קידמתי את פרויקט קפה בשקל לטובת נהגי הלילה.גולת הכותרת הייתה בנושא החקיקה נגד עברייני הכביש ברפורמה לתיקון פקודת התעבורה שלצערי ירדה מסדר היום בעקבות פיזור הכנסת‬‬".

הגעת לעשיריה הראשונה בליכוד בפריימריז הקודמים, האם תצליחי לחזור על ההישג?‬

"אני מאמינה שכן,יותר חשוב הוא שהליכוד ונתניהו בראשו יהיו בשלטון. אך ברמה האישית אני מאמינה שאהיה בעשירייה הראשונה. אני מייצגת את הצעירים בליכוד והפנים של הליכוד העתידי. אני חושבת שאנשים שמצביעים לפריימריז חושבים רחוק ורוצים לראות אותי שם‬‬".

מה דעתך על שר הבטחון משה יעלון, פעם היה נחשב כאפשרות להחליף את נתניהו, והיום לא בטוח שבכלל ייכנס לרשימה לכנסת‬?

"יעלון הוא איש ישר והגון, אני לא סופרת לאף אחד את הקולות בפריימריז אני מאחלת לו בהצלחה כמו ליתר חבריי בתנועה‬‬".

במי את תומכת בבחירות לראשות הליכוד ומה יקרה אם פייגלין ייבחר?‬

"אני תומכת בבנימין נתניהו. אני סבורה שהוא מנהיג אחראי עם ניסיון עשיר והוא המתאים ביותר לכהן כראש ממשלה, את משה אני מאוד מעריכה כאדם וכח"כ הוא פורץ דרך פוליטי בכל המובנים אך כרגע בנימן נתניהו הוא מנהיג הליכוד ואני ממשיכה לתמוך בו.".

יש לדני דנון סיכוי להיבחר? ואם יאחד כוחות עם פייגלין?

"אני חושבת שבכל מקרה של איחוד כזה או אחר בנימין נתניהו יהיה זה שיוביל את תנועת הליכוד בבחירות הקרובות"

"למה שבוגר בני עקיבא, או אדם חובש כיפה, צריך להצביע ליכוד ולא הביתה יהודי?"

"תנועה שמוגדרת "מגזרית" לא יכולה להוביל את המדינה. אנשים חייבים להבין- בנט לא יהיה ראש ממשלה לאחר הבחירות הקרובות וגם הוא אומר את זה, אם הליכוד לא יהיה חזק בשביל להרכיב קואליציה גם הבית היהודי יישב באופוזיציה ואת זה אף אחד שמגדיר עצמו ימין לאומי לא יהיה מוכן לקבל. אני חושבת שאני ועוד כמה מחבריי לתנועה מהווים גשר לציונות הדתית.".

האם את תומכת בדעתו של ראש המפלגה שלך שהפתרון צריך לכלול שתי מדינות לשני עמים?

"לא. לדעתי הפתרון הוא סיפוח יהודה ושומרון. מותר שיהיו חילוקי דעות בתוך המפלגה בזמן שגם נתניהו מבין שאין כרגע פרטנר לשלום. הפתרון ההכרחי הוא סיפוח ההתיישבות ביהודה ושומרון לשטחי ישראל".

הליכוד אחראי על הקפאת הבניה ביו"ש, איך נדע שבבחירות הבאות זה לא יחזור על עצמו?

"קודם כל זה תלוי ברשימת הליכוד, ככל שיהיו אנשים לאומיים שרואים בהתיישבות פתרון ולא בעיה כך נושא הבנייה ביהודה ושומרון יקבל גב פוליטי, דבר שני בשביל לממש את העקרונות של התנועה אנחנו צריכים כוח למשול על מנת ליישם בשטח. רק ליכוד חזק ישים סוף להקפאה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
אם הליכוד רוצה להיות מפלגת השלטון שיתחיל לשווק את עצמו
| 10-12-2014 10:13
לא נגד הציבור הדתי לאומי כמו שעושה בכתבה גב' חוטובלי, אלא נגד לפיד, כחלון וליברמן. להתחיל עם אמירות יותר כלכליות. לנסות להוציא אמירה של סטנדלי פישר על המדיניות הכלכלית של ישראל בשנים האחרונות (כי הוא איש מאוד מוערך בציבור), לתקוף את לפיד על האמירות לפני הבחירות מול האמירות אחרי, לנסות להוציא אמירות כלכליות מבוז'י (לשלי היתה תוכנית- הגדלת הגרעון שתקפו אותו. כרגע לא תוקפים את בוז'י על התוכנית שלו כי לא יודעים מה היא). בקיצור, יש לליכוד עבודה רבה, שיתחילו לעבוד. כי בנתיים המצב נראה יותר ויותר לא מבטיח.
2
ציפי מכינה את הקרקע לקראת החזרה לאופוזיציה
| 10-12-2014 10:16
בנט זה ועוני נשכח יש הרבה רעבים שלא יצביעו ליכוד
3
הבית היהודי לא השכיל להתחבר עם החרדים
| 10-12-2014 12:57
אפילו שלחרדים יהיו ביחד 15 מנדטים הליכוד והבית היהודי יכולים להשאר באופוזיציה וזאת בגלל שהם לא יהססו ללכת עם פלגת העבודה שהשכילו לשמור אתם על יחסין הוגנים לעומת הבית היהודי שזקרה אותם והתנכלה לה וחבל חבל,,,
4
אנחנו לא "מגזר". מי שגוזר עקרונות חשובים הוא מגזר
עמוס | 11-12-2014 8:38
למשל "לאו דווקא דתי" או לא ציוני